| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Uzaktan Eğitimde Öğretim Tasarımı | UET 509 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ZELİHA DEMİR KAYMAK |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. ZELİHA DEMİR KAYMAK, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, uzaktan eğitime yönelik öğretim tasarımı yapabilmek gerekli bilgi ve becerileri kazandırmaktır. |
| Dersin İçeriği | Uzaktan öğretimde öğretim tasarımı, kuramları, modelleri ve uygulamaları |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Uzaktan eğitimde öğretim tasarımı özelliklerini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Öğretim tasarımında uzaktan öğrenme kuramlarının önemini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Uzaktan öğretime uygun bir öğretim tasarımı yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş | |
| 2 | Öğretim tasarımı | |
| 3 | Uzaktan eğitimde öğretim tasarımı | |
| 4 | Uzaktan eğitimde öğretim tasarımına etki eden faktörler | |
| 5 | Uzaktan eğitimde Sistem yaklaşımı | |
| 6 | Genel tasarım yaklaşımı | |
| 7 | Ara sınav | |
| 8 | Uzaktan eğitimde önemli olan tasarım faktörleri | |
| 9 | Uzaktan eğitimde öğretim yöntem ve stratejileri | |
| 10 | Uzaktan eğitimde öğretim ortamı | |
| 11 | Uzaktan eğitim tasarım modeli | |
| 12 | Projelerin sunumu | |
| 13 | Projelerin değerlendirilmesi | |
| 14 | Genel değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Uzaktan eğitim alanıyla ilgili kavramsal ve kuramsal bilgilere sahip olur. | X | |||||
| 2 | Uzaktan eğitim alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrar. | X | |||||
| 3 | Uzaktan eğitim alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası yayınları takip eder. | X | |||||
| 4 | Uzaktan eğitim alanında araştırma planlama, uygulama ve yapma becerisine sahip olur. | X | |||||
| 5 | Uzaktan eğitimin uygulamadaki yansımalarını değerlendirir. | ||||||
| 6 | Uzaktan eğitim alanında akademik kurallara uygun yayım hazırlar. | ||||||
| 7 | Uzaktan eğitim alanıyla ilgili uygulamada karşılaşılacak olası aksaklık için bireysel ve ekip olarak sorumluluk ve inisiyatif alır. | X | |||||
| 8 | Uzaktan eğitim alanında proje veya hedefi planlar ve yönetir. | X | |||||
| 9 | Uzaktan eğitim yaşamboyu öğrenme ve sorgulama bilincine sahiptir. | X | |||||
| 10 | Uzaktan eğitim alanında gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
| 11 | Uzaktan eğitim, alanında özümsediği bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, ulusal ve uluslararası düzeyde ve disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Uzaktan eğitimde öğretim tasarımı özelliklerini açıklar | |||||||||||
| 2 | Öğretim tasarımında uzaktan öğrenme kuramlarının önemini açıklar | |||||||||||
| 3 | Uzaktan öğretime uygun bir öğretim tasarımı yapar |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Toplam İş Yükü | 105 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,2 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||