| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Web Tasarımı | ADA 106 | 2 | 3 + 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. FATİH ALBAYRAK |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Web, Web tasarımı ve Internet teknolojileri temel kavramları verilerek, Web tabanlı uygulama geliştirme yöntemleri, Web tabanlı uygulama geliştirme teknolojilerinin (Html, Css, Javascript,JQuery, AJAX ve JSon) temel seviyede kullanım becerilerini kazandırmak. |
| Dersin İçeriği | Web, İnternet teknolojileri, web ve grafik tasarımı temel kavramları, Html düzenleyici programlarının temel seviyede kullanımı |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | Anlatım, Tartışma, Gözlem, | |
| 2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | Anlatım, Tartışma, Gözlem, | |
| 3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | Anlatım, Tartışma, Gözlem, | |
| 4 | Bilişim Teknolojilerinin yönetim, denetim, gelişim ve güvenliği/güvenilirliği hakkında bilgi sahibi olma ve farkındalık, | Anlatım, | |
| 5 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | Anlatım, Tartışma, Gözlem, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Web Tasarım İlkeleri | |
| 2 | Web Grafik Tasarımın Temelleri | |
| 3 | Web Kavramları ve HTML'e Giriş | |
| 4 | HTML Doküman Yapısı ve Temel Etiketler | |
| 5 | HTML'de Yerleşim, Metinler ve Listeler | |
| 6 | HTML'de Resimler ve Bağlantılar | |
| 7 | HTML'de Tablolar ve Çerçeveler | |
| 8 | HTML'de Formlar ve Çoklu Ortam | |
| 9 | CSS (Cascaded Style Sheets) | |
| 10 | JavaScript'e Giriş | |
| 11 | JavaScript Temel Yapıları ve Nesneleri | |
| 12 | DHTML ve DOM, AJAX, JSON, jQuery | |
| 13 | CSS3 ve Bootstrap | |
| 14 | Uygulamalar |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Alanının gerektirdiği temel bilgisayar kullanımı becerilerine sahip olmak. | ||||||
| 2 | Alanı ile ilgili çalışmalar için gerekli verilerin tanımlanması, toplanması ve değerlendirmesini etkin bir şekilde yapar. | ||||||
| 3 | Genel tıbbi terimleri, hastalıkları, sağlık kurumlarının yapılanmasını bilir ve bunları uygun şekilde kullanır. | ||||||
| 4 | Kazandığı tüm bilgi ve becerileri karşılaştığı problemlerin çözümünde kullanır. | ||||||
| 5 | Sektörde etik değerlere bağlı kalarak sorumluluk alır. | ||||||
| 6 | Sağlık Bilgi Sistemlerinin gerektirdiği analitik düşünme yeteneğini kazanır, çalıştığı konularda buna uygun bakış açısı ile program yazar ve çalıştırır. | ||||||
| 7 | Alanında iletişime önem verir ve bu iletişimde Türkçeyi en doğru şekilde kullanır. | ||||||
| 8 | Alanında çalışanların ve kendisinin güvenlik, sağlık ve çevre bilincine sahip olmalarını sağlar. | ||||||
| 9 | Alanı ile ilgili çalıştığı işletmede sorumluluk alabilir, çalışanları ve iş akışını organize eder, kalite ve standartlara göre hizmet verir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | |||||||||
| 2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | |||||||||
| 3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | |||||||||
| 4 | Bilişim Teknolojilerinin yönetim, denetim, gelişim ve güvenliği/güvenilirliği hakkında bilgi sahibi olma ve farkındalık, | |||||||||
| 5 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Kısa Sınav | 50 |
| 2. Kısa Sınav | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 80 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 7 | 7 |
| Kısa Sınav | 2 | 7 | 14 |
| Ödev | 1 | 7 | 7 |
| Final | 1 | 12 | 12 |
| Toplam İş Yükü | 136 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,44 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||