| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Java Programlama | BTP 201 | 3 | 3 + 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. SİNAN İLYAS |
| Dersi Verenler | Öğr.Gör. SİNAN İLYAS, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Programlama temel kavramlarını öğrenmek, Java dilini kullanarak nesne yönelimli programlama tekniklerini öğrenmek, Grafik arayüz (GUI) geliştirmeyi öğrenmek, Java dili ile dosya ve veritabanı uygulamaları geliştirmek |
| Dersin İçeriği | Nesne yönelimli programlama ve temel programlama kavramları, Java veri tipleri ve operatörleri, Java ile basit giriş-çıkış işlemleri, Diziler, Kontrol yapıları (döngüler ve seçimli yapılar), Java ile string işlemler, Arama ve sıralama algoritmaları, Applet kavramı, GUI tasarımı, Grafik nesneleri ve uygulamaları ( Java 2D API), Java ile dosyalama ve veritabanı işlemleri |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Programlama temel kavramlarını (program,derleyici,yorumlayıcı gibi) bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
| 2 | Java programlama dilinin yapısını, özelliklerini ve diğer dillerden farkını bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
| 3 | Nesne yönelimli programlama ve temel kavramlarını (sınıf, nesne, metot, inheritance, encapsulation, polymorphism, ..) bilir | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 4 | Java dili ile değişken tanımlama, Java veri tipleri ve operatörlerini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
| 5 | Basit giriş-çıkış (klavyeden bilgi girişi, ekrana yazdırma) işlemlerini yapabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
| 6 | Döngü komutlarını, karar yapılarını bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
| 7 | Java ile tek ve çift boyutlu dizileri tanımlayabilir ve dizilerle işlemler gerçekleştirebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
| 8 | Arraylist ile dinamik dizi tanımlayabilir ve string işlemleri gerçekleştirebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
| 9 | Java ile alt porgram(void yöntem), fonksiyon tanımlamaları yapabilir | Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 10 | Arama sıralama algoritmalarını kullanarak java ile programlar gerçekleştirebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
| 11 | Applet kavramını bilir, java ile applet oluşturabilir, grafiksel kullanıcı arayüzü gerçekleştirebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
| 12 | Grafik sınıf ve nesnelerini kullanarak grafiksel çizimler yapabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
| 13 | Java ile dosyalama ve veritabanı uygulamaları geliştirebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Temel kavramlar (program, derleyici, yorumlayıcı, vs.), programlama dilleri ve Java dilinin diğer programlama dillerinden farkı, Java programlama dilinin yapısı | |
| 2 | Nesne yönelimli programlama ve temel kavramlar (sınıf, nesne, metot, inheritance, encapsulation, polymorphism kavramları) | |
| 3 | Değişkenler, değişken tanımlama kuralları, veri tipleri, çıkış (escape) karakterleri | |
| 4 | Operatörler (aritmetiksel, mantıksal, karşılaştırma, bit işlem, vs.) ve öncelik sıraları | |
| 5 | Seçimli (karar) yapılar (if, if-else, switch-case deyimleri) | |
| 6 | Döngüler (for, while, do-while , break, continue, return deyimleri) | |
| 7 | Hata yakalama, istisna yönetimi, matematiksel fonksiyonlar | |
| 8 | Diziler (dizi tanımlama, tek boyutlu diziler, çift boyutlu diziler) | |
| 9 | Koleksiyonlar ve dinamik diziler | |
| 10 | Applet kavramı ve Java ile applet oluşturma, grafik nesneleri ve uygulamaları (doğru, dikdörtgen, daire, yay, çokgen çizimi, resim yükleme, font, renk işlemleri, Java 2D API) | |
| 11 | Grafiksel kullanıcı arayüzü (GUI) tasarımı (JButton, Jlabel, JRadioButton, JCheckBox, JList, ve bu bileşenlerin olay yönetimi) | |
| 12 | Olaylar (events) ve dinleyici (listener) metotları | |
| 13 | Java ile veritabanı uygulamaları | |
| 14 | Temel SQL sorguları |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | [1]Bülent Çobanoğlu, Java ile Programlama ve Veri Yapıları, Pusula Yayıncılık, 2008 |
| Ders Kaynakları | [2]By H. M. Deitel - Deitel & Associates, Inc., P. J. Deitel - Deitel & Associates, Inc. Java How to Program, Sixth Edition, Prentice Hall, 2004, ISBN-10 0-13-148398-6 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Alanının gerektirdiği temel bilgisayar kullanımı becerilerine sahip olmak. | ||||||
| 2 | Alanı ile ilgili çalışmalar için gerekli verilerin tanımlanması, toplanması ve değerlendirmesini etkin bir şekilde yapar. | ||||||
| 3 | Genel tıbbi terimleri, hastalıkları, sağlık kurumlarının yapılanmasını bilir ve bunları uygun şekilde kullanır. | ||||||
| 4 | Kazandığı tüm bilgi ve becerileri karşılaştığı problemlerin çözümünde kullanır. | ||||||
| 5 | Sektörde etik değerlere bağlı kalarak sorumluluk alır. | ||||||
| 6 | Sağlık Bilgi Sistemlerinin gerektirdiği analitik düşünme yeteneğini kazanır, çalıştığı konularda buna uygun bakış açısı ile program yazar ve çalıştırır. | ||||||
| 7 | Alanında iletişime önem verir ve bu iletişimde Türkçeyi en doğru şekilde kullanır. | ||||||
| 8 | Alanında çalışanların ve kendisinin güvenlik, sağlık ve çevre bilincine sahip olmalarını sağlar. | ||||||
| 9 | Alanı ile ilgili çalıştığı işletmede sorumluluk alabilir, çalışanları ve iş akışını organize eder, kalite ve standartlara göre hizmet verir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Programlama temel kavramlarını (program,derleyici,yorumlayıcı gibi) bilir | |||||||||
| 2 | Java programlama dilinin yapısını, özelliklerini ve diğer dillerden farkını bilir | |||||||||
| 3 | Nesne yönelimli programlama ve temel kavramlarını (sınıf, nesne, metot, inheritance, encapsulation, polymorphism, ..) bilir | |||||||||
| 4 | Java dili ile değişken tanımlama, Java veri tipleri ve operatörlerini bilir | |||||||||
| 5 | Basit giriş-çıkış (klavyeden bilgi girişi, ekrana yazdırma) işlemlerini yapabilir | |||||||||
| 6 | Döngü komutlarını, karar yapılarını bilir | |||||||||
| 7 | Java ile tek ve çift boyutlu dizileri tanımlayabilir ve dizilerle işlemler gerçekleştirebilir | |||||||||
| 8 | Arraylist ile dinamik dizi tanımlayabilir ve string işlemleri gerçekleştirebilir | |||||||||
| 9 | Java ile alt porgram(void yöntem), fonksiyon tanımlamaları yapabilir | |||||||||
| 10 | Arama sıralama algoritmalarını kullanarak java ile programlar gerçekleştirebilir | |||||||||
| 11 | Applet kavramını bilir, java ile applet oluşturabilir, grafiksel kullanıcı arayüzü gerçekleştirebilir | |||||||||
| 12 | Grafik sınıf ve nesnelerini kullanarak grafiksel çizimler yapabilir | |||||||||
| 13 | Java ile dosyalama ve veritabanı uygulamaları geliştirebilir |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Kısa Sınav | 50 |
| 2. Kısa Sınav | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
| 1. Final | 80 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
| Ödev | 1 | 5 | 5 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 136 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,44 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||