| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Halk Bilimi | DKS 427 | 7 | 1 + 1 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SERTAN DEMİR |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. SERTAN DEMİR, |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Mehmet DER |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Öğrencinin halk bilimi üzerine düşünmesini sağlamak ve değişen dünya düzeninde halk biliminin etkinliğinin artmasına yardımcı olmak. |
| Dersin İçeriği | Halk bilimi nedir?, Halk biliminin tarihçesi, halk biliminin şehirlerdeki kullanım alanı ve görünürlüğü |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | halk nedir? | |
| 2 | Bilim nedir? | |
| 3 | Halk Bilimi-Folklor nedir? | |
| 4 | Halk Biliminin tarihçesi | |
| 5 | Halk Bilimi Etnografya bağlantısı | |
| 6 | Halk Biliminin konuları ve kuramları | |
| 7 | Ara Sınav | |
| 8 | Müzik Folkloru | |
| 9 | Dans Folkloru | |
| 10 | Halk Edebiyatı | |
| 11 | Halk mimarisi | |
| 12 | Türk halk bilimi | |
| 13 | Türk halk biliminde geçiş dönemleri | |
| 14 | Genel değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Sedat Veyis Örnek, Halk Bilimi |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Türk kültür ve sanatı alanında yetişmiş olur. | ||||||
| 2 | Türk müziğinin tercih ettiği çalgı alanında sanatçı olarak yetişir. | ||||||
| 3 | Türk müziği nazariyatı ve repertuvarı hakkında yetişmiş olur. | ||||||
| 4 | Batı müziği, piyano ve armoni alanında bilgi sahibi olur. | ||||||
| 5 | Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder | ||||||
| 6 | Türk müziği alanında akademik bakış açısına sahip olur. | ||||||
| 7 | Toplumun sosyal hayatına sanatıyla katkıda bulunur | ||||||
| 8 | Evrensel olarak akademik ahlak ve ilkelere sahip olur | ||||||
| 9 | Türk müziği kültür ve sanatına katkıda bulunur. | ||||||
| 10 | Dünya müziğini tanır, bu alanda müzik kültürü kazanır | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 80 |
| 1. Proje / Tasarım | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Proje / Tasarım | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 126 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,04 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||