| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Âşık Müziği | DKS 428 | 8 | 1 + 1 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | Derleme |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SERTAN DEMİR |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu ders, hem halk müziğin yöresel ağız ve müzikal özelliklerini hem de kültürel önemini anlamayı amaçlar ve öğrencileri bu zengin müzik geleneğini yaşatmaya ve yaymaya teşvik eder. |
| Dersin İçeriği | Anadolu coğrafyası âşık müziği |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Anadolu müzik kültürüne hakim olur | ||
| 2 | Yöresel ağız özellikleri, müzikal özellikler ve çalgıları öğrenir |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Âşık teriminin tarihsel tanımları | Önerilen kitapların okunması |
| 2 | Âşık müziğinin temel kavramları | Önerilen kitapların okunması |
| 3 | Âşık edebiyatı ve şiir özellikleri | Önerilen kitapların okunması |
| 4 | Âşık müziği formları | Önerilen kitapların okunması |
| 5 | Âşık müziğinin müzikal özellikleri | Önerilen kitapların okunması |
| 6 | Âşıkların toplumdaki rolü ve yaptığı ritüeller | Önerilen kitapların okunması |
| 7 | Anadolu aşıkları | Önerilen kitapların okunması |
| 8 | Emlek bölgesi âşıklık geleneği | Önerilen kitapların okunması |
| 9 | Kuzeydoğu Anadolu bölgesi âşıklık geleneği | Önerilen kitapların okunması |
| 10 | Gezici saz şairliği | Önerilen kitapların okunması |
| 11 | Âşıklarda bulunması gereken özellikle | Önerilen kitapların okunması |
| 12 | Âşık sazları | Önerilen kitapların okunması |
| 13 | Türk dünyası aşıkları ve âşık müziği | Önerilen kitapların okunması |
| 14 | Genel tekrar | Önerilen kitapların okunması |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Artun, E. (2021). Âşıklık Geleneği ve Âşık Edebiyatı, Adana: Karahan Kitabevi. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Türk kültür ve sanatı alanında yetişmiş olur. | X | |||||
| 2 | Türk müziğinin tercih ettiği çalgı alanında sanatçı olarak yetişir. | X | |||||
| 3 | Türk müziği nazariyatı ve repertuvarı hakkında yetişmiş olur. | X | |||||
| 4 | Batı müziği, piyano ve armoni alanında bilgi sahibi olur. | ||||||
| 5 | Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder | X | |||||
| 6 | Türk müziği alanında akademik bakış açısına sahip olur. | X | |||||
| 7 | Toplumun sosyal hayatına sanatıyla katkıda bulunur | X | |||||
| 8 | Evrensel olarak akademik ahlak ve ilkelere sahip olur | X | |||||
| 9 | Türk müziği kültür ve sanatına katkıda bulunur. | X | |||||
| 10 | Dünya müziğini tanır, bu alanda müzik kültürü kazanır | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Anadolu müzik kültürüne hakim olur | ||||||||||
| 2 | Yöresel ağız özellikleri, müzikal özellikler ve çalgıları öğrenir |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Kısa Sınav | 20 |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 5 | 5 |
| Final | 1 | 8 | 8 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Toplam İş Yükü | 119 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,76 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||