| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Derleme | DKS 418 | 8 | 1 + 1 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SERTAN DEMİR |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Halk Müziğinin derlenemsi ve korunması, Araştırma ne derleme yöntemlerini öğretmek, Verş toplama ve analiz etme yeteneği kazandırmak |
| Dersin İçeriği | Derleme teknikleri ve anadolu derleme sahaları |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Derleme Bilgisi öğrenir | ||
| 2 | Araştırma ve analiz etme yeteneği gelişir | ||
| 3 |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Derleme tarihi | Önerilen kaynakların okunması |
| 2 | Derlemeyle ilgili temel kavramlar | Önerilen kaynakların okunması |
| 3 | Halk müziği derleme çalışmaları | Önerilen kaynakların okunması |
| 4 | Eskiden kullanılan derleme cihaz ve yöntemleri | Önerilen kaynakların okunması |
| 5 | Günümüzde kullanılan derleme cihaz ve yöntemleri | Önerilen kaynakların okunması |
| 6 | Çalışma sahasıyla ilgili bilinmesi gereken bilgiler | Önerilen kaynakların okunması |
| 7 | Ara Sınav | Önerilen kaynakların okunması |
| 8 | Derleme sırasında araştırmacıda olması gereken özellikler | Önerilen kaynakların okunması |
| 9 | Derleme sahasının belirlenmesi ve görüşmelerin planlanması | Önerilen kaynakların okunması |
| 10 | Kısa Sınav | Önerilen kaynakların okunması |
| 11 | Teknolojinin derlemedeki rolü | Önerilen kaynakların okunması |
| 12 | Kaynak ve verilerin düzenlenmesi | Önerilen kaynakların okunması |
| 13 | Veri analizi ve raporlama çalışmaları | Önerilen kaynakların okunması |
| 14 | Genel Tekrar | Önerilen kaynakların okunması |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Bela Bartok'un Türk Halk Müziği Derlemeleri Üzerine Çalışmalar (Dursun Ayan) Darü'l-Elhan Türk Halk Müziği Derleme Faaliyetleri ve Derleme Defteri |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Türk kültür ve sanatı alanında yetişmiş olur. | X | |||||
| 2 | Türk müziğinin tercih ettiği çalgı alanında sanatçı olarak yetişir. | X | |||||
| 3 | Türk müziği nazariyatı ve repertuvarı hakkında yetişmiş olur. | X | |||||
| 4 | Batı müziği, piyano ve armoni alanında bilgi sahibi olur. | ||||||
| 5 | Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder | X | |||||
| 6 | Türk müziği alanında akademik bakış açısına sahip olur. | X | |||||
| 7 | Toplumun sosyal hayatına sanatıyla katkıda bulunur | X | |||||
| 8 | Evrensel olarak akademik ahlak ve ilkelere sahip olur | X | |||||
| 9 | Türk müziği kültür ve sanatına katkıda bulunur. | X | |||||
| 10 | Dünya müziğini tanır, bu alanda müzik kültürü kazanır | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Derleme Bilgisi öğrenir | ||||||||||
| 2 | Araştırma ve analiz etme yeteneği gelişir | ||||||||||
| 3 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Kısa Sınav | 20 |
| 1. Ödev | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 60 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 0 |
| Toplam | 60 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 125 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||