| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Ses Eğitimine Giriş I | DKS 437 | 7 | 1 + 1 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NİLGÜN SAZAK |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. NİLGÜN SAZAK, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Ses Eğitimi alanı için temel davranışların kazandırılması amaçlanmaktadır. |
| Dersin İçeriği | Diyafram nefesi, postür ve şarkı söyleme teknikleri üzerinde çalışılacaktır. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | İnsan sesinin yapısı ve oluşumu hakkında bilgi sahibi olurlar. | Soru-Cevap, | Sözlü Sınavlar, |
| 2 | Sesin güç kaynağı olan solunumun önemi ve doğru nefes alma tekniğini öğrenirler | ||
| 3 | Postür kullanımını çözümler | Anlatım, Tartışma, | Sözlü Sınavlar, |
| 4 | 2 li, 3 lü ve 4 lü ses egzersizlerinin sese olumlu etkilerini kazanırlar | Tartışma, Grupla Çalışma, | Sözlü Sınavlar, |
| 5 | Forse etmeden şarkı söylemeyi alışkanlık haline getirir. | Bireysel Çalışma, | Sözlü Sınavlar, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Ses ve insan sesinin yapısı hakkında bilgi. İnsan sesinin oluşumu. | |
| 2 | İnsan sesinin güç kaynakları Ses organlarının doğru kullanımı. Solunumun önemi ve doğru nefes alma tekniğinin öğretilmesi | |
| 3 | 2 li, 3 lü, 4 lü, aralıklar arasındaki şan egzersizlerin piyano eşliğinde uygulattırılması | |
| 4 | 2 li, 3 lü, 4 lü, aralıklar arasındaki şan egzersizlerin piyano eşliğinde uygulattırılması | |
| 5 | Yapılan egzersizlerin, solfej ve seyir parçalarının değişik sesli harfler, heceler ve kelimelerle tekrarı. | |
| 6 | Yapılan egzersizlerin, solfej ve seyir parçalarının değişik sesli harfler, heceler ve kelimelerle tekrarı. | |
| 7 | Müzik cümleleri ile uygulama | |
| 8 | Müzik cümleleri ile uygulama | |
| 9 | Postür kullanımının benimsetilmesi. | |
| 10 | Eser seslendirilmesi esnasında sesi Forse etmeden, tınılı ses çıkartılması. | |
| 11 | Eser seslendirilmesi esnasında sesi Forse etmeden, tınılı ses çıkartılması. | |
| 12 | Repertuvar derslerinde öğrenilen eserlerin ses eğitimi açısından değerlendirilmesi | |
| 13 | Repertuvar derslerinde öğrenilen eserlerin ses eğitimi açısından değerlendirilmesi. | |
| 14 | Tekrar |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Saip Egüz Çoksesli Halk Türküleri, Nilgün Sazak nota arşivi. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Türk kültür ve sanatı alanında yetişmiş olur. | ||||||
| 2 | Türk müziğinin tercih ettiği çalgı alanında sanatçı olarak yetişir. | ||||||
| 3 | Türk müziği nazariyatı ve repertuvarı hakkında yetişmiş olur. | ||||||
| 4 | Batı müziği, piyano ve armoni alanında bilgi sahibi olur. | ||||||
| 5 | Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder | ||||||
| 6 | Türk müziği alanında akademik bakış açısına sahip olur. | ||||||
| 7 | Toplumun sosyal hayatına sanatıyla katkıda bulunur | ||||||
| 8 | Evrensel olarak akademik ahlak ve ilkelere sahip olur | ||||||
| 9 | Türk müziği kültür ve sanatına katkıda bulunur. | ||||||
| 10 | Dünya müziğini tanır, bu alanda müzik kültürü kazanır | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | İnsan sesinin yapısı ve oluşumu hakkında bilgi sahibi olurlar. | 5 | 5 | ||||||||
| 2 | Sesin güç kaynağı olan solunumun önemi ve doğru nefes alma tekniğini öğrenirler | 2 | 0 | 1 | 0 | 0 | 1 | 0 | 4 | 4 | 4 |
| 3 | Postür kullanımını çözümler | 0 | 3 | 3 | |||||||
| 4 | 2 li, 3 lü ve 4 lü ses egzersizlerinin sese olumlu etkilerini kazanırlar | 1 | 2 | 3 | |||||||
| 5 | Forse etmeden şarkı söylemeyi alışkanlık haline getirir. | 2 | 3 | 4 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 8 | 8 |
| Final | 1 | 8 | 8 |
| Toplam İş Yükü | 114 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,56 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||