| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Çalgı Vı (Bağlama) | CBA 306 | 6 | 2 + 1 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. MEHMET KÜRŞAD TÜRKAY |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Mesleki Müzik Eğitiminde üst düzey çalgı icrası sağlayabilmek. |
| Dersin İçeriği | Bağlamada Silifke Yöresi icra teknikleri. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Bağlamada Silifke Yöresi çalım tekniğinde tezene hakimiyeti | Bireysel Çalışma, | Sözlü Sınavlar, |
| 2 | Bağlamada Silifke Yöresi Deşifre Hakimiyeti | Anlatım, | Sözlü Sınavlar, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Yozgat Yöresi Tezene Kullanımı Öğretilmesi. | |
| 2 | Yozgat Yöresi Tezene Çalışmaları | |
| 3 | Yozgat Yöresi Tezene Çalışmaları / Metronom Eşlikli | |
| 4 | Yozgat Yöresi 1 No'lu Eser/Etüt özelinde Perde/Nota yerleri için parmak pozisyon çalışmaları. | |
| 5 | Yozgat Yöresi 1 No'lu Eser/Etüt İcrası | |
| 6 | Yozgat Yöresi 2 No'lu Eser/Etüt özelinde Perde/Nota yerleri için parmak pozisyon çalışmaları. | |
| 7 | Yozgat Yöresi 2 No'lu Eser/Etüt İcrası | |
| 8 | Yozgat Yöresi 3 No'lu Eser/Etüt özelinde Perde/Nota yerleri için parmak pozisyon çalışmaları. | |
| 9 | Yozgat Yöresi 3 No'lu Eser/Etüt İcrası | |
| 10 | Yozgat Yöresi 4 No'lu Eser/Etüt özelinde Perde/Nota yerleri için parmak pozisyon çalışmaları. | |
| 11 | Yozgat Yöresi 4 No'lu Eser/Etüt İcrası | |
| 12 | Yozgat Yöresi 5 No'lu Eser/Etüt özelinde Perde/Nota yerleri için parmak pozisyon çalışmaları. | |
| 13 | Yozgat Yöresi 5 No'lu Eser/Etüt İcrası | |
| 14 | Yozgat Yöresi Özelinde TRT Repertuvarı Deşifraj ve Tezene uygulama çalışmaları. |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Mehmet Kürşad Türkay Çalgı Ders Notları |
| Ders Kaynakları | TRT Türk Halk Müziği Repertuvarı, Çalgı Eğitimi Ders Notları (M. Kürşad Türkay) |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Türk kültür ve sanatı alanında yetişmiş olur. | X | |||||
| 2 | Türk müziğinin tercih ettiği çalgı alanında sanatçı olarak yetişir. | X | |||||
| 3 | Türk müziği nazariyatı ve repertuvarı hakkında yetişmiş olur. | X | |||||
| 4 | Batı müziği, piyano ve armoni alanında bilgi sahibi olur. | ||||||
| 5 | Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder | X | |||||
| 6 | Türk müziği alanında akademik bakış açısına sahip olur. | X | |||||
| 7 | Toplumun sosyal hayatına sanatıyla katkıda bulunur | X | |||||
| 8 | Evrensel olarak akademik ahlak ve ilkelere sahip olur | X | |||||
| 9 | Türk müziği kültür ve sanatına katkıda bulunur. | X | |||||
| 10 | Dünya müziğini tanır, bu alanda müzik kültürü kazanır | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Bağlamada Silifke Yöresi çalım tekniğinde tezene hakimiyeti | 5 | 5 | 5 | 0 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 0 |
| 2 | Bağlamada Silifke Yöresi Deşifre Hakimiyeti | 5 | 5 | 5 | 0 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 0 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 1 | 1 |
| Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü | 131 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,24 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||