| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Çalgı Vı (Ud) | CUD 306 | 6 | 2 + 1 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | Çalgı V |
| Önerilen Seçmeli Dersler | Çalgı Toplulukları I-II |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. FERDİ KOÇ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Ud Sazı Öğretimi |
| Dersin İçeriği | Ud Sazının İcrası, Pozisyon kullanımı temel makam saz eseri ve sözlü eserlerin icrası |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Kürdilihicazkar makamı pozisyon kullanımını öğrenir ve eser icrasında bulunur | Anlatım, Soru-Cevap, | Sözlü Sınavlar, |
| 2 | Şehnaz makamı pozisyon kullanımını öğrenir ve eser icrasında bulunur | Anlatım, Soru-Cevap, | Sözlü Sınavlar, |
| 3 | Pozisyon kullanım tekniğini öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, | Sözlü Sınavlar, |
| 4 | Süsleme tekniklerini öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, | Sözlü Sınavlar, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Geçmiş dönem tekrarı | - |
| 2 | Kürdili Hicazkar makamı Tatyos Efendi “Kürdili Hicazkar Peşrev” | Kürdili Hicazkar makamı hakkında genel bilgiler, Kürdili hicazkar makamı ile ilgili ses kayıtlarının dinlenmesi bu makamda beste veren bestecilerin araştırılması |
| 3 | Kürdili Hicazkar Saz semai 1.ve 2. Hane | "" |
| 4 | Kürdili Hicazkar Saz semai 3. Ve 4. Hane | "" |
| 5 | Şehnaz Makamı, Kemani Ali Ağa Şehnaz Peşrev | Şehnaz makamı hakkında genel bilgiler, Kürdili hicazkar makamı ile ilgili ses kayıtlarının dinlenmesi bu makamda beste veren bestecilerin araştırılması |
| 6 | Zeki Arif Ata Ergin Şehnaz Şarkı “Beni Ateşlere Salan” | "" |
| 7 | Eser analizi tekrarı ve yorumlaması | "" |
| 8 | Süsleme Teknikleri | Süsleme Tekniği üzerine yapılmış yayınlar |
| 9 | Süslemelerle ilgili etüt çalışmaları | "" |
| 10 | Süslemelerle ilgili parmak çalışmaları | "" |
| 11 | Örnek eserlerle ilgili kayıtlar | "" |
| 12 | Kayıtların dinlenmesi ve karşılaştırılması | Türk müziği Dinleme adabı |
| 13 | Örneklerin verilmesi | "" |
| 14 | Genel tekrar | - |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | öğretim elemanı ders notu |
| Ders Kaynakları | Cinuçen Tanrıkorur, Gülçin Yahya, Mutlu Torun, Onur Akdoğu ve Kadri Şençalar Ud Metot ve Alıştırmaları |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Türk kültür ve sanatı alanında yetişmiş olur. | X | |||||
| 2 | Türk müziğinin tercih ettiği çalgı alanında sanatçı olarak yetişir. | X | |||||
| 3 | Türk müziği nazariyatı ve repertuvarı hakkında yetişmiş olur. | X | |||||
| 4 | Batı müziği, piyano ve armoni alanında bilgi sahibi olur. | X | |||||
| 5 | Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder | X | |||||
| 6 | Türk müziği alanında akademik bakış açısına sahip olur. | X | |||||
| 7 | Toplumun sosyal hayatına sanatıyla katkıda bulunur | X | |||||
| 8 | Evrensel olarak akademik ahlak ve ilkelere sahip olur | X | |||||
| 9 | Türk müziği kültür ve sanatına katkıda bulunur. | X | |||||
| 10 | Dünya müziğini tanır, bu alanda müzik kültürü kazanır | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Kürdilihicazkar makamı pozisyon kullanımını öğrenir ve eser icrasında bulunur | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| 2 | Şehnaz makamı pozisyon kullanımını öğrenir ve eser icrasında bulunur | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| 3 | Pozisyon kullanım tekniğini öğrenir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| 4 | Süsleme tekniklerini öğrenir | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 25 |
| 2. Performans Görevi (Uygulama) | 25 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 2 | 1 | 2 |
| Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü | 148 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,92 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||