| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Çalgı V (Kanun) | CKA 305 | 5 | 2 + 1 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. TUNCAY KARDAŞ |
| Dersi Verenler | Öğr.Gör. TUNCAY KARDAŞ, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Çalgıda teknik beceri kazanma ve acelite kavramı |
| Dersin İçeriği | Metodun takibi, çalma hakimiyetinin geliştirilmesi ve eser icrası. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Segah peşrevi çalar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, | |
| 2 | Kürdili Hicazkar saz eseri çalar. | Bireysel Çalışma, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 3 | Transpoze kavramını geliştirir, | Bireysel Çalışma, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 4 | Sağ ve Sol el kullanım becerisini kazanır. | Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Anlatım, Soru-Cevap, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Metod Çalışmasının Devamı( H.Karaduman) | |
| 2 | K.Hicazkar makamı dizisinin uygulanması ile ilgili makamda etüd çalışması sözlü örnek eser | |
| 3 | K.HİCAZKAR Peşrev | |
| 4 | K.Hicazkar Saz Eseri | |
| 5 | Bileşik makamlarda transpoze çalışmaları | |
| 6 | Sol el tekniği için verilen etüdler (Göksel BAKTAGİR) | |
| 7 | Muhayyer Kürdi peşrev | |
| 8 | Vize | |
| 9 | Muhayyer Kürdi Saz eseri | |
| 10 | NİHAVENT SAZ ESERİ | |
| 11 | NİHAVENT Longa | |
| 12 | QUİZ | |
| 13 | Hicaz oyun havası | |
| 14 | Genel Tekrar |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | İlgili Kanun Metodları |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Türk kültür ve sanatı alanında yetişmiş olur. | ||||||
| 2 | Türk müziğinin tercih ettiği çalgı alanında sanatçı olarak yetişir. | ||||||
| 3 | Türk müziği nazariyatı ve repertuvarı hakkında yetişmiş olur. | ||||||
| 4 | Batı müziği, piyano ve armoni alanında bilgi sahibi olur. | ||||||
| 5 | Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder | ||||||
| 6 | Türk müziği alanında akademik bakış açısına sahip olur. | ||||||
| 7 | Toplumun sosyal hayatına sanatıyla katkıda bulunur | ||||||
| 8 | Evrensel olarak akademik ahlak ve ilkelere sahip olur | ||||||
| 9 | Türk müziği kültür ve sanatına katkıda bulunur. | ||||||
| 10 | Dünya müziğini tanır, bu alanda müzik kültürü kazanır | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Segah peşrevi çalar | ||||||||||
| 2 | Kürdili Hicazkar saz eseri çalar. | ||||||||||
| 3 | Transpoze kavramını geliştirir, | ||||||||||
| 4 | Sağ ve Sol el kullanım becerisini kazanır. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 70 |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 30 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 3 | 1 | 3 |
| Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü | 101 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,04 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||