| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Çalgı Iv (Klarnet) | CKL 204 | 4 | 2 + 1 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. METİN GÜLSÜN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Klarnet hakkında genel bilgi kazandırmak klarnetle ilgili araştırmalara yönlendirmek ilgili alan derslerine katkı sağlamak klarnet repertuvarı ve icrası hakkında öngörü sahibi olmak Klarnetle eşlik bilincini kazandırmak. |
| Dersin İçeriği | 1ve 4 komalık seslerin üfleme pozisyonun gösterilmesi bu sesleri içeren makamların etüt ve uygun eserlerin icra edilmesi Türk Musiki formlarından saz musiki içine giren peşrev, saz semai taksim hakkında teori bilgisi verilmesi. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Süzinak makamının icra becerisinin kazanılması. | ||
| 2 | Hicaz makamının icra becerisinİn kazanılması. | ||
| 3 | saz semai icra edebilme becerisinin kazanılması. | ||
| 4 | Uşşak makamının icra becerisinin kazanılması. | ||
| 5 | Beyati makamının icra becerisinin kazanılması. | ||
| 6 | Karcığar makamının İcra becerisinin kazanılmasI. | ||
| 7 | Taksim yapabilme becerisininin kazanılması. |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Suzinak makamında seyir ve peşrev (tatyos efendi) dinlenmesi ve icra edilmesi. | TRT Türk Müziği repertuar arşivi. |
| 2 | Suzinak peşrevi(tatyos efendi) tekrar dinletilmesi ve icra edilmesi. | TRT Türk Müziği repertuar arşivi. |
| 3 | Hicaz makamında seyir ve peşrev(Refik fersan) dinletilmesi ve icra edilmesi. | TRT Türk Müziği repertuar arşivi. |
| 4 | Hicaz makamında Garip saz semai 1ve2.hanesi dinletilmesi ve icra edilmesi (Göksel Baktagir). | TRT Türk Müziği repertuar arşivi. |
| 5 | Hicaz makamında Garip saz semai 3ve4.hanesi dinletilmesi ve icra edilmesi (Göksel Baktagir). | TRT Türk Müziği repertuar arşivi. |
| 6 | Uşşak makamında seyir ve peşrev(kemani Tatyos efendi) dinletilmesi ve icra edilmesi | TRT Türk Müziği repertuar arşivi. |
| 7 | Uşşak makamında seyir ve peşrev(kemani Tatyos efendi) tekrar dinletilmesi ve icra edilmesi. | TRT Türk Müziği repertuar arşivi. |
| 8 | Uşşak makamında 8/8 usulde bir gönül hikayesi adlı şarkı dinletilmesi ve icra edilmesi. | TRT Türk Müziği repertuar arşivi. |
| 9 | Beyati makamında seyir ve peşrev(Seyfeddin efendi) dinletilmesi ve icra edilmesi. | TRT Türk Müziği repertuar arşivi. |
| 10 | Beyati makamında seyir ve peşrev (Seyfeddin efendi) tekrar Dinletilimes ve icra edilmesi | TRT Türk Müziği repertuar arşivi. |
| 11 | Karcığar makamında seyir ve peşrevi( Tatyos efendi) Dinletilmesi ve icra edilmesi | TRT Türk Müziği repertuar arşivi. |
| 12 | Karcığar makamında seyir ve peşrevi( Tatyos efendi) tekrarı Dinletilmesi ve icra edilmesi. | TRT Türk Müziği repertuar arşivi. |
| 13 | Uşşak Beyati ve Karcığar taksim icrası Dİnletilmesi ve icra edilmesi. | TRT Türk Müziği repertuar arşivi. |
| 14 | GENEL TEKRAR . |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Türk Müziğinde klarnet eğitim metin Gülsün kitabı TRT Türk sanat Müziğii arşivi. |
| Ders Kaynakları | Türk Müziği Klarnet eğitimi metin gülsün İ.T.Ü TürkMüziği Devlet Konservatuvarı öğrenci notları Türk Musikisi Nazariyatıve ve usulleri ismail hakkı özkan. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Türk kültür ve sanatı alanında yetişmiş olur. | X | |||||
| 2 | Türk müziğinin tercih ettiği çalgı alanında sanatçı olarak yetişir. | X | |||||
| 3 | Türk müziği nazariyatı ve repertuvarı hakkında yetişmiş olur. | X | |||||
| 4 | Batı müziği, piyano ve armoni alanında bilgi sahibi olur. | X | |||||
| 5 | Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder | X | |||||
| 6 | Türk müziği alanında akademik bakış açısına sahip olur. | X | |||||
| 7 | Toplumun sosyal hayatına sanatıyla katkıda bulunur | X | |||||
| 8 | Evrensel olarak akademik ahlak ve ilkelere sahip olur | X | |||||
| 9 | Türk müziği kültür ve sanatına katkıda bulunur. | X | |||||
| 10 | Dünya müziğini tanır, bu alanda müzik kültürü kazanır | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Süzinak makamının icra becerisinin kazanılması. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||
| 2 | Hicaz makamının icra becerisinİn kazanılması. | ||||||||||
| 3 | saz semai icra edebilme becerisinin kazanılması. | ||||||||||
| 4 | Uşşak makamının icra becerisinin kazanılması. | ||||||||||
| 5 | Beyati makamının icra becerisinin kazanılması. | ||||||||||
| 6 | Karcığar makamının İcra becerisinin kazanılmasI. | ||||||||||
| 7 | Taksim yapabilme becerisininin kazanılması. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 40 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 1 | 1 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü | 115 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,6 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||