| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Çalgı I (Ud) | CUD 101 | 1 | 2 + 1 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. HAMDİ İTİL |
| Dersi Verenler | Öğr.Gör. HAMDİ İTİL, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Çalgı sevgisini kazandırmak,Mesleki müzik eğitimine yönlendirmek,Çalgıların çalınma tekniklerine ilişkin bilgi aktarmak,Çalgı öğretimini kolaylaştırıcı ve aşama kaydetmeyi sağlayıcı yöntemler geliştirmek. |
| Dersin İçeriği | Metodun takibi, çalma hakimiyetinin geliştirilmesi ve eser icrası. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Ensturmanı tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, | |
| 2 | Ud üzerinde ki sesleri tanır ve uygular. | Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 3 | 1.pozisyonda ki baskıları öğrenir. | Deney ve Laboratuvar, Problem Çözme, Soru-Cevap, | |
| 4 | Basit makamlarda etüdler çalar. | Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 5 | İlgili metodda ki sorumlu olduğu etüdleri çalar. | Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 6 | Rast makamı dizisini tanır. | Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | - Ud sazının tarihi hakkında genel bilgiler. - Türkiye’de kullanım alanları hakkında bilgi. - Enstrümanın en fazla üç hafta içerisinde sahip olunması ile ilgili uyarı ve yönlendirmeler. | |
| 2 | Ud'un akordu,tel yapıları, tutuşu, teller, parmak,vuruşları mızrap vuruşu,vb. Konular hakkında genel bilgilendirme. - Dinletme ve dinleme | |
| 3 | İlgili metodda ki boş teller ile ilgili mızrap çalışmaları | |
| 4 | ilgili metodda ki 1.pozisyon baskıları ile ilgili etüdler | |
| 5 | 1. Pozisyon da tüm perdelerin basılmasına yönelik egzersiz çalışmaları | |
| 6 | İlgili metodda ki mızrap teknikleri (tril,glisondo) ile ilgili etüdler | |
| 7 | Genel tekrar ve vizeye yönelik hazırlık çalışmaları | |
| 8 | VİZE | |
| 9 | Basit makamlara giriş ve 2.pozisyon kullanımı, rast makamı ile ilgili etüd çalışmaları | |
| 10 | Rast makamı ile ilgili etüd ve eser çalışmaları | |
| 11 | Rast peşrevi,etüdler ve sözlü eser ile çalıp söyleme alışkanlığının kazamına yönelik çalışmalar | |
| 12 | İlgili metodda ki 2.pozizyon parmak çalışmaları ile ilgili etüdler | |
| 13 | sözlü eser çalışmaları üzerinde icra ve yorum teknikleri ile ilgili çalışmalar | |
| 14 | Genel dönem tekrarı ve finale yönelik çalışmalar |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | UD Metodu ( Cinuçen Tanrıkorur) , İlgili etüdler ve eserlerle ilgili kaynaklar |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Türk kültür ve sanatı alanında yetişmiş olur. | X | |||||
| 2 | Türk müziğinin tercih ettiği çalgı alanında sanatçı olarak yetişir. | X | |||||
| 3 | Türk müziği nazariyatı ve repertuvarı hakkında yetişmiş olur. | X | |||||
| 4 | Batı müziği, piyano ve armoni alanında bilgi sahibi olur. | X | |||||
| 5 | Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder | ||||||
| 6 | Türk müziği alanında akademik bakış açısına sahip olur. | X | |||||
| 7 | Toplumun sosyal hayatına sanatıyla katkıda bulunur | X | |||||
| 8 | Evrensel olarak akademik ahlak ve ilkelere sahip olur | X | |||||
| 9 | Türk müziği kültür ve sanatına katkıda bulunur. | X | |||||
| 10 | Dünya müziğini tanır, bu alanda müzik kültürü kazanır | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Ensturmanı tanır. | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 |
| 2 | Ud üzerinde ki sesleri tanır ve uygular. | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 |
| 3 | 1.pozisyonda ki baskıları öğrenir. | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 |
| 4 | Basit makamlarda etüdler çalar. | ||||||||||
| 5 | İlgili metodda ki sorumlu olduğu etüdleri çalar. | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 |
| 6 | Rast makamı dizisini tanır. | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 55 |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 15 |
| 2. Performans Görevi (Uygulama) | 15 |
| 3. Performans Görevi (Uygulama) | 15 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 3 | 1 | 3 |
| Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü | 117 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,68 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||