| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Çalgı Vııı (Ud) | CUD 408 | 8 | 2 + 1 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. HAMDİ İTİL |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Çalgı sevgisini kazandırmak,Mesleki müzik eğitimine yönlendirmek,Çalgıların çalınma tekniklerine ilişkin bilgi aktarmak,Çalgı öğretimini kolaylaştırıcı ve aşama kaydetmeyi sağlayıcı yöntemler geliştirmek. |
| Dersin İçeriği | Metodun takibi, çalma hakimiyetinin geliştirilmesi ve eser icrası. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Recognizes and performs most maqams | Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Sözlü Sınavlar, |
| 2 | deciphers in various maqams | Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Sözlü Sınavlar, |
| 3 | Taksim gains dominance | Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Sözlü Sınavlar, |
| 4 | instrument dominance occurs | Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Sözlü Sınavlar, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Ara tatilde verilen ödevlerin değerlendirilmesi ile ilgili çalışmalar | |
| 2 | birleşik makamların devamı ve örnek eser çalışmaları | |
| 3 | 8 .pozisyonun kullanımı ile ilgili etüdler | |
| 4 | ilgili makamlarda etüd çalışmaları | |
| 5 | ilgili makamlarda peşrev çalışmaları | |
| 6 | ilgili makamda taksim denemeleri | |
| 7 | vizeye hazırlık | |
| 8 | vize | |
| 9 | ilgili makamlarda acelite kazanımı ile ilgili etüdler | |
| 10 | longa ve sirtolar | |
| 11 | deşifre çalışmaları | |
| 12 | genel tekrar ve besteleme çalışmaları | |
| 13 | sözlü eser çalışmaları | |
| 14 | final |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Türk kültür ve sanatı alanında yetişmiş olur. | X | |||||
| 2 | Türk müziğinin tercih ettiği çalgı alanında sanatçı olarak yetişir. | X | |||||
| 3 | Türk müziği nazariyatı ve repertuvarı hakkında yetişmiş olur. | ||||||
| 4 | Batı müziği, piyano ve armoni alanında bilgi sahibi olur. | ||||||
| 5 | Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder | X | |||||
| 6 | Türk müziği alanında akademik bakış açısına sahip olur. | X | |||||
| 7 | Toplumun sosyal hayatına sanatıyla katkıda bulunur | X | |||||
| 8 | Evrensel olarak akademik ahlak ve ilkelere sahip olur | ||||||
| 9 | Türk müziği kültür ve sanatına katkıda bulunur. | X | |||||
| 10 | Dünya müziğini tanır, bu alanda müzik kültürü kazanır | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Recognizes and performs most maqams | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 |
| 2 | deciphers in various maqams | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 |
| 3 | Taksim gains dominance | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 |
| 4 | instrument dominance occurs | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
| 2. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 16 | 3 | 48 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 16 | 4 | 64 |
| Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 1 | 1 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 2 | 1 | 2 |
| Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü | 116 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,64 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||