| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Çalgı Vıı (Viyola) | CVI 407 | 7 | 2 + 1 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. FUNDA ESİN |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. FUNDA ESİN, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Longa,Sirto forrmlarının öğretilerek bu formda eserlerin icra edilebilmesi. Doğru icra için Nihavend,Beyati, Uşşak dizileri hakkında genel bilgi. 5 ses ve yerinden çalabilmek.Sol elde daha ileri seviye için 5.pozisyon parmak tekniğinin öğretilmesi.Sonate ve menuet formlarında örnek eserlerin doğru icrası.Pozisyonlu çalış tekniği geliştirici örnek etüdler ve parçalar. |
| Dersin İçeriği | Longa,sirto formları hakkında genel bilgi.Nihavend makamında longa ve sirto örnek eserler. Nihavend,Beyati,Uşşak dizileri hakkında genel bilgiiler ve bu konuda örnek eserler.Bazı örnek eserlerin 5 ses ve yerinden çalınması.5.pPozisyon çalış tekniği konusu örnek uygulamalarla. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Longa,sirto formlarında örnek eserler öğrenir. | ||
| 2 | Nihavend,Beyati,Uşşak dizilerinde uygulamalar yapabilir. | ||
| 3 | Pozisyon parmak tekniklerini geliştirir. | ||
| 4 | Sol el ve yay tekniği ileri düzeyde gelişir. |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | No1,3 | Kreutzer 42 Etuden Viola Method |
| 2 | Sayfa:26 ilk 2 satır,fa,sol majör gamları,sayfa:27n021 | Hans Sitt Practical Viola Method İleri seviye kısmı |
| 3 | Longa formu hakkında bilgi.Longa-Kevser Hanım/no1 | TRT / Clemens Meyer 16 Viola Etuden |
| 4 | 1.Haftanın tekrarı.Sirto formu ve Nihavend sirto-A.S.Toker/Nihavend Peşrev-Gazi Gİray Han | TRT |
| 5 | Beethoven Menuet Sol majör | İstanbul Ünv. Devl. Konservatuvarı Kütüph. |
| 6 | 2.Haftanın tekrarı./düet veya trio örnek uygulamalar | Hans Sitt Practical Viola Method İleri seviye kısmı |
| 7 | Viola Sonatine op 46 Richard Hoffman | İstanbul Ünv. Devl. Konservatuvarı Kütüph. |
| 8 | Vize | |
| 9 | Nihavend Peşrev-Gazi Giray Han | TRT |
| 10 | 1.Haftanın tekrarı.Uşşak Peşrevno3-Solakzade.M.M.H.Ç | TRT |
| 11 | 2.Haftanın tekrarı. | |
| 12 | Beyati Saz semaisi-Şerif İçli | TRT |
| 13 | 2.Hafta tekrarı | |
| 14 | Genel tekrar |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | TRT,Hans Sitt Practical Viola Method ileri seviye kısmı, İstanbul Ünv. Devlet Konservatuvarı Kütüph.,Clemens Meyer 16 Viola Etüden,Kreutzer 42 Etuden Viola Method.
|
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Türk kültür ve sanatı alanında yetişmiş olur. | X | |||||
| 2 | Türk müziğinin tercih ettiği çalgı alanında sanatçı olarak yetişir. | X | |||||
| 3 | Türk müziği nazariyatı ve repertuvarı hakkında yetişmiş olur. | X | |||||
| 4 | Batı müziği, piyano ve armoni alanında bilgi sahibi olur. | X | |||||
| 5 | Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder | X | |||||
| 6 | Türk müziği alanında akademik bakış açısına sahip olur. | X | |||||
| 7 | Toplumun sosyal hayatına sanatıyla katkıda bulunur | X | |||||
| 8 | Evrensel olarak akademik ahlak ve ilkelere sahip olur | X | |||||
| 9 | Türk müziği kültür ve sanatına katkıda bulunur. | X | |||||
| 10 | Dünya müziğini tanır, bu alanda müzik kültürü kazanır | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Longa,sirto formlarında örnek eserler öğrenir. | ||||||||||
| 2 | Nihavend,Beyati,Uşşak dizilerinde uygulamalar yapabilir. | ||||||||||
| 3 | Pozisyon parmak tekniklerini geliştirir. | ||||||||||
| 4 | Sol el ve yay tekniği ileri düzeyde gelişir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 3 | 8 | 24 |
| Final | 1 | 6 | 6 |
| Toplam İş Yükü | 132 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,28 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||