| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Çalgı Vıı (Keman) | CKE 407 | 7 | 2 + 1 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | Türk müziği repertuvar ve piyano |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ATALAY DURMAZ |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. ATALAY DURMAZ, |
| Dersin Yardımcıları | Sesli Kaynaklar |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Türk müziği mikrotonal seslerin doğru icra edilmesi |
| Dersin İçeriği |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Correct performance of microtonal sounds of the Hicaz makam | ||
| 2 | Correct performance of microtonal sounds of Uşşak makam |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Refik Fersan Hicaz saz semai yerinden icrası | Ses kayıt dinlenemsi |
| 2 | Refik Fersan Hicaz saz semai beş ses icrası | Konserlere gidilmesi |
| 3 | Sultan Abdülaziz sirto yerinden icrası | Öğretmen ile icra edilmesi |
| 4 | Sultan Abdülaziz sirto dört ses | Ses kayıt dinlenemsi |
| 5 | Uşşak saz peişrev Campos yerinden icrası | Konserlere gidilmesi |
| 6 | Uşşak saz peişrev Campos dört ses icrası | Öğretmen ile icra edilmesi |
| 7 | Seybold 34 numralı eser | Ses kayıt dinlenemsi |
| 8 | Vize Haftası | |
| 9 | Seybold 34 numralı eser staccato | Öğretmen ile icra edilmesi |
| 10 | Küchler Sol majör Koncerto | Konserlere gidilmesi |
| 11 | Nihavent Saz semai Hasip dede yerinden icrası | Konserlere gidilmesi |
| 12 | Nihavent Peşrev Hüseyin Sadettin Arel yerinden icrası | Ses kayıt dinlenemsi |
| 13 | Nihavent Saz semai Hasip dede dört ses icrası | Öğretmen ile icra edilmesi |
| 14 | Nihavent Peşrev Hüseyin Sadettin Arel dört ses icrası | Konserlere gidilmesi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Hergün düzenli bir şekilde çalışılmalı |
| Ders Kaynakları | Neyzen.com |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Türk kültür ve sanatı alanında yetişmiş olur. | ||||||
| 2 | Türk müziğinin tercih ettiği çalgı alanında sanatçı olarak yetişir. | ||||||
| 3 | Türk müziği nazariyatı ve repertuvarı hakkında yetişmiş olur. | ||||||
| 4 | Batı müziği, piyano ve armoni alanında bilgi sahibi olur. | ||||||
| 5 | Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder | ||||||
| 6 | Türk müziği alanında akademik bakış açısına sahip olur. | ||||||
| 7 | Toplumun sosyal hayatına sanatıyla katkıda bulunur | ||||||
| 8 | Evrensel olarak akademik ahlak ve ilkelere sahip olur | ||||||
| 9 | Türk müziği kültür ve sanatına katkıda bulunur. | ||||||
| 10 | Dünya müziğini tanır, bu alanda müzik kültürü kazanır | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Correct performance of microtonal sounds of the Hicaz makam | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 |
| 2 | Correct performance of microtonal sounds of Uşşak makam | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 80 |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 3 | 6 | 18 |
| Final | 1 | 4 | 4 |
| Toplam İş Yükü | 118 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,72 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||