| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Repertuvar Thm I | REH 221 | 3 | 1 + 2 | 2 | 3 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. KAZIM GÜRKAN |
| Dersi Verenler | Öğr.Gör. KAZIM GÜRKAN, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Türk Halk Müziğinde bulunan yöresel özellikli türküleri icra edebilme. |
| Dersin İçeriği | Türk halk müziğinde müzikal anlamda fark yaratmış olan yörelerin (bölge, şehir veya ilçe) karakteristik müzikal özelliklerini ön plana çıkararak, analiz ve icra edebilmek. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Türk Halk Müziği’nde yörelerin karakteristik özelliklerini tanır. | Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Sözlü Sınavlar, |
| 2 | Türk Halk Müziği’nde yöresel uslûp ve tavır özelliklerini tanır. | Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Sözlü Sınavlar, |
| 3 | Yöresel özellik gösteren türkülerin, seyir, makam, usûl ve konu bakımından analizini yapabilir | Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Sözlü Sınavlar, |
| 4 | Kaynak kişilerin müzikal yönleri hakkında bilgi sahibi olur | Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Sözlü Sınavlar, |
| 5 | Keskin,Kırşehir,Sivas,Rumeli,Yozgat,İzmir, Mersin/Silifke,Konya,Azerbaycan,Burdur/Teke havası, Karadeniz yörelerinin örnek türkülerinin icra eder | Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Sözlü Sınavlar, |
| 6 | Yörelerine göre türküleri ayırt eder | Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Sözlü Sınavlar, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Türk Halk Müziği notasyon özelliklerine genel bakış. | TRT Müzik Dairesi Yayınları Türk Halk Müziği Nota Arşivi. |
| 2 | Keskin yöresi uslûp, tavır ve icrâ özellikleri | TRT Müzik Dairesi Yayınları Türk Halk Müziği Nota Arşivi. |
| 3 | Kırşehir yöresi uslûp, tavır ve icrâ özellikleri | TRT Müzik Dairesi Yayınları Türk Halk Müziği Nota Arşivi. |
| 4 | Sivas yöresi uslûp, tavır ve icrâ özellikleri | TRT Müzik Dairesi Yayınları Türk Halk Müziği Nota Arşivi. |
| 5 | Rumeli yöresi uslûp, tavır ve icrâ özellikleri | TRT Müzik Dairesi Yayınları Türk Halk Müziği Nota Arşivi. |
| 6 | Yozgat yöresi uslûp, tavır ve icrâ özellikleri | TRT Müzik Dairesi Yayınları Türk Halk Müziği Nota Arşivi. |
| 7 | İzmir yöresi uslûp, tavır ve icrâ özellikleri | TRT Müzik Dairesi Yayınları Türk Halk Müziği Nota Arşivi. |
| 8 | Ara sınav | |
| 9 | Mersin/Silifke yöresi uslûp, tavır ve icrâ özellikleri | TRT Müzik Dairesi Yayınları Türk Halk Müziği Nota Arşivi. |
| 10 | Konya yöresi uslûp, tavır ve icrâ özellikleri | TRT Müzik Dairesi Yayınları Türk Halk Müziği Nota Arşivi. |
| 11 | Azerbaycan yöresi uslûp, tavır ve icrâ özellikleri | TRT Müzik Dairesi Yayınları Türk Halk Müziği Nota Arşivi. |
| 12 | Burdur (Teke havası) yöresi uslûp, tavır ve icrâ özellikleri | TRT Müzik Dairesi Yayınları Türk Halk Müziği Nota Arşivi. |
| 13 | Karadeniz yöresi uslûp, tavır ve icrâ özellikleri | TRT Müzik Dairesi Yayınları Türk Halk Müziği Nota Arşivi. |
| 14 | Çalışılan yörelere ait, öğrencilerin geçmek istedikleri, çalışırken zorlanabilecekleri türkülerin icrası | TRT Müzik Dairesi Yayınları Türk Halk Müziği Nota Arşivi. |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Kazım Gürkan THM Repertuvar Ders Notları. |
| Ders Kaynakları | TRT Müzik Dairesi Yayınları Türk Halk Müziği Nota Arşivi. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Türk kültür ve sanatı alanında yetişmiş olur. | X | |||||
| 2 | Türk müziğinin tercih ettiği çalgı alanında sanatçı olarak yetişir. | X | |||||
| 3 | Türk müziği nazariyatı ve repertuvarı hakkında yetişmiş olur. | X | |||||
| 4 | Batı müziği, piyano ve armoni alanında bilgi sahibi olur. | X | |||||
| 5 | Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder | X | |||||
| 6 | Türk müziği alanında akademik bakış açısına sahip olur. | X | |||||
| 7 | Toplumun sosyal hayatına sanatıyla katkıda bulunur | X | |||||
| 8 | Evrensel olarak akademik ahlak ve ilkelere sahip olur | X | |||||
| 9 | Türk müziği kültür ve sanatına katkıda bulunur. | X | |||||
| 10 | Dünya müziğini tanır, bu alanda müzik kültürü kazanır | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Türk Halk Müziği’nde yörelerin karakteristik özelliklerini tanır. | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 |
| 2 | Türk Halk Müziği’nde yöresel uslûp ve tavır özelliklerini tanır. | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 |
| 3 | Yöresel özellik gösteren türkülerin, seyir, makam, usûl ve konu bakımından analizini yapabilir | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 |
| 4 | Kaynak kişilerin müzikal yönleri hakkında bilgi sahibi olur | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 |
| 5 | Keskin,Kırşehir,Sivas,Rumeli,Yozgat,İzmir, Mersin/Silifke,Konya,Azerbaycan,Burdur/Teke havası, Karadeniz yörelerinin örnek türkülerinin icra eder | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 |
| 6 | Yörelerine göre türküleri ayırt eder | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 40 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 1 | 1 |
| Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü | 83 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,32 | ||
| dersAKTSKredisi | 3 | ||