| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Müziksel İşitme, Okuma ve Yazma I | TMB 101 | 1 | 2 + 2 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. BİRSEL HASÇELİK |
| Dersi Verenler | Öğr.Gör. BİRSEL HASÇELİK, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Öğrencilerin temel müziksel işitme, okuma ve yazma becerileri kazanmasını sağlamaktır. |
| Dersin İçeriği | Müzik teorisine ilişkin temel bilgiler, ritmik okuma, duyuş, deşifre, solfej, ritmik ve melodik dikte çalışmaları. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Ritm değerlerine ilişkin sınıflandırmalar yapar. | ||
| 2 | Ritm bilgisini ritmik okuma ve yazma uygulamalarında kullanır. Aralık bilgisini kavrar. Duyduğu aralıkları karşılaştırır ve analiz eder. | ||
| 3 | Basit (2/4, 3/4, 4/4 ) 6/8, 9/,12/8'lik usullerde el vuruşları yaparak ritmik okumalar yapar. | ||
| 4 | Seviyesine uygun parçaları deşifre eder, ezberler ve dikte eder. | ||
| 5 | Fa anahtarında seviyesine uygun parçaları solfej yapar. |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Müzik teorisine ilişkin temel bilgi ve kavramlar | |
| 2 | Notalar ve ritmik değerler | |
| 3 | Notalar ve ritmik değerler | |
| 4 | Aralık bilgisi ( Teorik ve uygulamalı), Sol anahtarında 2/4,3/4 ve 4/4' lük ölçü değerleriyle çalışmalar | |
| 5 | Solfej ve duyuş çalışmaları. | |
| 6 | Solfej ve duyuş çalışmaları. | |
| 7 | Basit tartımlarla solfej, dikte ve deşifre çalışmaları | |
| 8 | Basit tartımlarla solfej, dikte ve deşifre çalışmaları | |
| 9 | Basit tartımlarla solfej, dikte ve deşifre çalışmaları.3/8. 6/8 'lik usullerde ritmik okuma ve solfej çalışmaları | |
| 10 | Basit tartımlarla solfej, dikte ve deşifre çalışmaları.3/8. 6/8 'lik usullerde ritmik okuma ve solfej çalışmaları | |
| 11 | Solfej, duyuş, ezber ve deşifre çalışmaları. 9/8, 12/8'lik usullerde ritmik okuma ve solfej çalışmaları. | |
| 12 | Solfej, duyuş, ezber ve deşifre çalışmaları. 9/8, 12/8'lik usullerde ritmik okuma ve solfej çalışmaları. | |
| 13 | Fa anahtarında basit ölçülerde ritmik okuma çalışmaları | |
| 14 | Solfej, dikte ve deşifre çalışmaları. Genel tekrar |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Muammer Sun, Solfej I. F. Fontaine, Rirtm ve Zaman Duygusunun Temelleri Muammer Sun/ Metin Munzur, Aralık Bilgisi Mine Mucur, Solfej Kitabı Nail Yavuzoğlu, Rölatif Absolut Kulak Eğitimi 1 ve Günlük Teknik Çalışmalar Nail Yavuzoğlu, Poliritmik Solfej 1 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Türk kültür ve sanatı alanında yetişmiş olur. | X | |||||
| 2 | Türk müziğinin tercih ettiği çalgı alanında sanatçı olarak yetişir. | X | |||||
| 3 | Türk müziği nazariyatı ve repertuvarı hakkında yetişmiş olur. | X | |||||
| 4 | Batı müziği, piyano ve armoni alanında bilgi sahibi olur. | X | |||||
| 5 | Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder | X | |||||
| 6 | Türk müziği alanında akademik bakış açısına sahip olur. | X | |||||
| 7 | Toplumun sosyal hayatına sanatıyla katkıda bulunur | X | |||||
| 8 | Evrensel olarak akademik ahlak ve ilkelere sahip olur | X | |||||
| 9 | Türk müziği kültür ve sanatına katkıda bulunur. | X | |||||
| 10 | Dünya müziğini tanır, bu alanda müzik kültürü kazanır | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Ritm değerlerine ilişkin sınıflandırmalar yapar. | 5 | |||||||||
| 2 | Ritm bilgisini ritmik okuma ve yazma uygulamalarında kullanır. Aralık bilgisini kavrar. Duyduğu aralıkları karşılaştırır ve analiz eder. | 5 | |||||||||
| 3 | Basit (2/4, 3/4, 4/4 ) 6/8, 9/,12/8'lik usullerde el vuruşları yaparak ritmik okumalar yapar. | 5 | |||||||||
| 4 | Seviyesine uygun parçaları deşifre eder, ezberler ve dikte eder. | 5 | 5 | ||||||||
| 5 | Fa anahtarında seviyesine uygun parçaları solfej yapar. | 5 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Kısa Sınav | 20 |
| 1. Ara Sınav | 80 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 4 | 4 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
| Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
| Ödev | 1 | 12 | 12 |
| Final | 1 | 14 | 14 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 6 | 2 | 12 |
| Ara Sınav | 1 | 22 | 22 |
| Kısa Sınav | 1 | 22 | 22 |
| Final | 1 | 22 | 22 |
| Toplam İş Yükü | 280 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 11,2 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||