| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Türk Müziği Makam Solfeji ve Nazariyatı II | TMN 102 | 2 | 2 + 2 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | TÜRK MÜZİĞİ MAKAM SOLFEJİ VE NAZARİYATI I |
| Önerilen Seçmeli Dersler | Müzik Aritmetiği ve Ses Sistemleri |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi CENGİZ ATLAN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Makam kavramını, makamların ve perdelerin özelliklerini öğretmek |
| Dersin İçeriği | Ana perdelerin makamlarıyla benzeşik makamlar, yarım perdelerin makamları |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Türk müziği aralıkları ve perdelerini öğrenir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 2 | Makamsal yapılar hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 3 | Makamları tanıma, tanımlayabilme, analiz etme ve sentezleme kabiliyeti kazanır. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Rast, Uşşak, Hüseyni Makamları tekrar, 8 zamanlı usuller | Türk Müziği Nazariyatı ve Solfej I Basit Makamlar, Şed Makamlar Yazar: Prof. Hatice Selen TEKİN |
| 2 | Neva Makamı | Türk Müziği Nazariyatı ve Solfej I Basit Makamlar, Şed Makamlar Yazar: Prof. Hatice Selen TEKİN |
| 3 | Tahir makamı | Türk Müziği Nazariyatı ve Solfej I Basit Makamlar, Şed Makamlar Yazar: Prof. Hatice Selen TEKİN |
| 4 | Genel Tekrar solfej uygulamaları | Türk Müziği Nazariyatı ve Solfej I Basit Makamlar, Şed Makamlar Yazar: Prof. Hatice Selen TEKİN |
| 5 | Karcığar Makamı | Türk Müziği Nazariyatı ve Solfej I Basit Makamlar, Şed Makamlar Yazar: Prof. Hatice Selen TEKİN |
| 6 | Suzinak Makamı | Türk Müziği Nazariyatı ve Solfej I Basit Makamlar, Şed Makamlar Yazar: Prof. Hatice Selen TEKİN |
| 7 | 9 zamanlı usuller | Türk Müziği Nazariyatı ve Solfej I Basit Makamlar, Şed Makamlar Yazar: Prof. Hatice Selen TEKİN |
| 8 | Yıliçi sınavı | Türk Müziği Nazariyatı ve Solfej I Basit Makamlar, Şed Makamlar Yazar: Prof. Hatice Selen TEKİN |
| 9 | Neva; Tahir, Muhayyer Makamı Genel Tekrar Eser İncelemeleri | Türk Müziği Nazariyatı ve Solfej I Basit Makamlar, Şed Makamlar Yazar: Prof. Hatice Selen TEKİN |
| 10 | Karcığar makamı eser incelemeleri | Türk Müziği Nazariyatı ve Solfej I Basit Makamlar, Şed Makamlar Yazar: Prof. Hatice Selen TEKİN |
| 11 | Genel Tekrar Solfej Uygulamaları | Türk Müziği Nazariyatı ve Solfej I Basit Makamlar, Şed Makamlar Yazar: Prof. Hatice Selen TEKİN |
| 12 | Genel Tekrar Solfej Uygulamaları | Türk Müziği Nazariyatı ve Solfej I Basit Makamlar, Şed Makamlar Yazar: Prof. Hatice Selen TEKİN |
| 13 | Eser İncelemeleri Makam Analizi | Türk Müziği Nazariyatı ve Solfej I Basit Makamlar, Şed Makamlar Yazar: Prof. Hatice Selen TEKİN |
| 14 | Eser İncelemeleri Makam Analizi | Türk Müziği Nazariyatı ve Solfej I Basit Makamlar, Şed Makamlar Yazar: Prof. Hatice Selen TEKİN |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Kitabu İlmi'l-Musiki alâ Vechi'l-Hurufât - Kantemiroğlu (Yay. haz. Yalçın Tura), Tedkik u Tahkik - Abdülbâkî Dede (Yay. haz. Yalçın Tura), Tefhimu'l-Makamat fî Tevlîdü'n-Nagamat - Hızır Ağa, Türk Musikisinde Düzen Perde Makam Terkib Uygulamaları - Sühan İrden, Türk Müziği Solfej-Makam-Usûl-Dikte Alıştırmaları - Mehmet Gönül,
Türk Musikisi - Rauf Yektâ (Terc. ve yay. haz. Orhan Nasuhioğlu), Türk Musikisi Dersleri - H. Sadettin Arel (Yay. haz. Onur Akdoğu), Amelî ve Nazarî Türk Musikisi - Subhi Ezgi, Türk Musikisinde Makamlar - Y. Fikret Kutluğ, Türk Musikisi Nazariyatı - İsmail Hakkı Özkan |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Türk kültür ve sanatı alanında yetişmiş olur. | X | |||||
| 2 | Türk müziğinin tercih ettiği çalgı alanında sanatçı olarak yetişir. | X | |||||
| 3 | Türk müziği nazariyatı ve repertuvarı hakkında yetişmiş olur. | X | |||||
| 4 | Batı müziği, piyano ve armoni alanında bilgi sahibi olur. | ||||||
| 5 | Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder | X | |||||
| 6 | Türk müziği alanında akademik bakış açısına sahip olur. | X | |||||
| 7 | Toplumun sosyal hayatına sanatıyla katkıda bulunur | X | |||||
| 8 | Evrensel olarak akademik ahlak ve ilkelere sahip olur | X | |||||
| 9 | Türk müziği kültür ve sanatına katkıda bulunur. | X | |||||
| 10 | Dünya müziğini tanır, bu alanda müzik kültürü kazanır | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Türk müziği aralıkları ve perdelerini öğrenir. | ||||||||||
| 2 | Makamsal yapılar hakkında bilgi sahibi olur. | ||||||||||
| 3 | Makamları tanıma, tanımlayabilme, analiz etme ve sentezleme kabiliyeti kazanır. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 70 |
| 1. Kısa Sınav | 15 |
| 2. Kısa Sınav | 15 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Ödev | 1 | 3 | 3 |
| Final | 1 | 2 | 2 |
| Toplam İş Yükü | 152 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,08 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||