| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Cezanın Belirlenmesi ve Bireyselleştirilmesi | KAH 546 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi IRMAK KORUCULU |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Mehmet Akgül, Arş. Gör. Yunus Emre Bozcu, Arş. Gör. Yusuf Kaçar |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu ders ile öğrencilerin cezanın belirlenmesi ve bireyselleştirilmesine ilişkin detaylı bilgi sahibi olması amaçlanmaktadır. |
| Dersin İçeriği | I- Cezanın Belirlenmesi A- Soyut Cezanın Belirlenmesi B- Somut Cezanın Belirlenmesi 1- Temel Cezanın Belirlenmesi 2- Sonuç Cezanın Belirlenmesi II- Cezanın Bireyselleştirilmesi A- Takdiri İndirim Nedenleri B- Hapis Cezasının Ertelenmesi C- Kısa Süreli Hapis Cezasının Seçenek Yaptırımlara Çevrilmesi |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Cezanın belirlenmesine hakim olan ilkeleri öğrenir | Soru-Cevap, Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 2 | soyut cezanın belirlenmesi sürecini öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 3 | somut cezanın belirlenmesii sürecini öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 4 | temel cezanın belirlenmesi sürecini öğrenir | Kısa Cevaplı Testler, Doğru Yanlış Testleri, | |
| 5 | sonuç cezanın belirlenmesi sürecini öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 6 | basit yargılama usulünde cezanın belirlenmesini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 7 | cezanın bireyselleştirilmesine ilişkin genel bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 8 | takdiri indirim nedenlerini öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 9 | cezanın ertelenmesini öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 10 | kısa süreli hapis cezasının seçenek yaptırımlara çevrilmesiniöğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 11 | hükmün açıklanmasının geri bırakılması kurumunu öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 12 | cezanın infaz aşamasında bireyselleştirilmesini öğrenir | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Cezanın belirlenmesine hakim olan ilkeler | |
| 2 | Soyut cezanın belirlenmesi | |
| 3 | Somut cezanın belirlenmesi hakkında genel bilgiler | |
| 4 | Temel cezanın belirlenmesi | |
| 5 | Sonuç cezanın belirlenmesi | |
| 6 | Seri muhakeme usulünde cezanın belirlenmesi | |
| 7 | Basit yargılama usulünde cezanın belirlenmesi | |
| 8 | Vize | |
| 9 | Takdiri indirim nedenleri | |
| 10 | Hapis cezasının ertelenmesi | |
| 11 | Kısa süreli hapis cezasının seçenek yaptırımlara çevrilmesi | |
| 12 | Hükmün açıklanmasının geri bırakılması | |
| 13 | mahsup | |
| 14 | infaz aşamasında cezanın belirlenmesi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | 1- İçel, Kayıhan; Sokullu-Akıncı, Füsun; Özgenç, İzzet; Sözüer, Adem; Mahmutoğlu, F. Selami; Ünver, Yener, İçel Yaptırım Teorisi, 1. Baskı, İstanbul: Beta Basım, 2000. 2- Çınar, Ali Rıza, Türk Ceza Hukukunda Cezalar, Ankara: Turhan Kitapevi, 2005. 3- Artuk, Mehmet Emin; Gökcen, Ahmet, Alşahin, Mehmet Emin; Çakır, Kerim, Ceza Hukuku Genel Hükümler, Ankara: Adalet Yayınevi, 14. Baskı, 2020. 4- Koca, Mahmut; Üzülmez, İlhan, Türk Ceza Hukuku Genel Hükümler, Ankara: Seçkin Yayıncılık, 13. Bası, 2020. 5-Özbek, Veli Özer; Doğan, Koray; Bacaksız, Pınar, Türk Ceza Hukuku Genel Hükümler, Ankara: Seçkin Yayıncılık, 11. Bası, 2020. 6- Koruculu, Irmak, Türk Ceza Hukukunda Cezanın Belirlenmesi ve Bireyselleştirilmesi, Seçkin Yayıncılık, Ankara, 2022. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İlgili hukuk dalının temel kavramlarında temel bilgileri anlama ve kullanabilme, değerlendirme ve yorum yapabilme, ekonomik gelişmeleri analiz edebilme, mali konularda görüş bildirebilme, çeşitli mali sorunlar karşısında çözüm getirebilme becerisi kazanma | ||||||
| 2 | Hukuk sistemlerine, kurallarına ve yorum yöntemlerine ilişkin teorik bilgilere sahip olma ve bu konuda analiz yapabilme | ||||||
| 3 | İlgili hukuk dalına ait süreçlerine ilişkin teorik ve hukuki bilgilere sahip ve bunları çalışma ortamında kullanabilme, yaptırım işlemleri, hukuk kuramlarının yürürlüğe girmesi ve uygulanması konularında temel bilgilere sahip olma | ||||||
| 4 | İyiniyet, dürüstlük gibi konulara hâkim olma ve bunları yorumlayabilme | ||||||
| 5 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken; yeterli düzeyde genel hukuk bilgisine sahip olma | ||||||
| 6 | Hukuki ve normatif araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilen ve doğru tahminlerde bulunabilen, sebep-sonuç ilişkilerini göz önünde bulunduran, stratejik yaklaşım geliştirebilme | ||||||
| 7 | Liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olma | ||||||
| 8 | Bir yabancı dilde bilgi sahibi olup, bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilme | ||||||
| 9 | İlgili hukuk alanında kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgi sahibi olma ve gerekli yazılımları kullanabilme becerisini gösterme | ||||||
| 10 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Cezanın belirlenmesine hakim olan ilkeleri öğrenir | ||||||||||
| 2 | soyut cezanın belirlenmesi sürecini öğrenir | ||||||||||
| 3 | somut cezanın belirlenmesii sürecini öğrenir | ||||||||||
| 4 | temel cezanın belirlenmesi sürecini öğrenir | ||||||||||
| 5 | sonuç cezanın belirlenmesi sürecini öğrenir | ||||||||||
| 6 | basit yargılama usulünde cezanın belirlenmesini öğrenir. | ||||||||||
| 7 | cezanın bireyselleştirilmesine ilişkin genel bilgi sahibi olur. | ||||||||||
| 8 | takdiri indirim nedenlerini öğrenir | ||||||||||
| 9 | cezanın ertelenmesini öğrenir | ||||||||||
| 10 | kısa süreli hapis cezasının seçenek yaptırımlara çevrilmesiniöğrenir | ||||||||||
| 11 | hükmün açıklanmasının geri bırakılması kurumunu öğrenir | ||||||||||
| 12 | cezanın infaz aşamasında bireyselleştirilmesini öğrenir |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 60 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 152 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,08 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||