| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Hukuk ve Ekonomi | KAH 520 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 | 
| Ön Koşul Dersleri | Yok.  | 
                                
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MUZAFFER DÜLGER | 
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Ümran Karabulut Arş. Gör. Yusuf Umur Çil  | 
                                
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Ekonomi kavramları ve hukuk kavramları arası ilişkinin kurulması Çeşitli okulların perspektiflerinden yararlanarak hukuk ve ekonomi ilişkisinin incelenmesi  | 
                                
| Dersin İçeriği | Hukukun ekonomik kavranışına dair temel yaklaşımların tarihsel gelişimi Çağdaş hukuk ve ekonomi yaklaşımları 
 
  | 
                                
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Hukuk kavramlarının ekonomi kavramlarıyla ilişkisini kurabilir | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
| 2 | Güncel meseleleri hukuka ekonomik yaklaşım açısından değerlendirir | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 3 | Hukuk kurallarının oluşumundaki ekonomik sebepleri irdeleyebilir | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 4 | Hukuka ekonomik yaklaşımın toplumsal dayanaklarını açıklayabilir | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Gösterip Yaptırma, | |
| 5 | Hukuki tartışmaları ekonomik bakış açısıyla değerlendirebilir | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Giriş: Hukuk ve Ekonomi İlişkisi | |
| 2 | Hukukun Ekonomik Kavranışına Dair Temel Yaklaşımların Tarihsel Gelişimi -1 (Lex Mercatoria ve Laissez Faire Öğretisi) | |
| 3 | Hukukun Ekonomik Kavranışına Dair Temel Yaklaşımların Tarihsel Gelişimi -2 (Faydacı Öğreti, İskoç Aydınlanması ve Kendiliğinden Düzen Kavramı) | |
| 4 | Hukukun Ekonomik Kavranışına Dair Temel Yaklaşımların Tarihsel Gelişimi -3 (Max Weber ve Karl Marx) | |
| 5 | Çağdaş Hukuk ve Ekonomi Yaklaşımlarına Giriş: Hand Formülü | |
| 6 | Arasınav | |
| 7 | Chicago Okulu: Gary Becker ve Richard Posner | |
| 8 | Avusturya Okulu: Ludwig von Mises ve F. Hayek | |
| 9 | Virginia Okulu: Ekonomik Anayasacılık ve J. Buchanan | |
| 10 | Eleştirel Perspektifler: Kurumsalcılık, Davranışsalcılık, | |
| 11 | Hukukun Ekonomik Kuramı ve Sosyal Teori: Neoliberalizm, Anarko-Kapitalizm, Risk Toplumu Teorisi, Ekolojik Hukuk Kuramı | |
| 12 | Tartışma ve Sunum | |
| 13 | Tartışma ve Sunum | |
| 14 | Kapanış | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Muzaffer Dülger, Hukuka Ekonomik Yaklaşımın Toplumsal Dayanakları, XII Levha Yay. (Ed.) Coşkun Can Aktan, Hukuk ve İktisat, Sobiad Yay. Açık Erişim: https://www.researchgate.net/profile/Coskun-Can-Aktan/publication/339780811_HUKUK_VE_IKTISAT_Hukuk_ve_Iktisat_Yaklasimi_Hukukun_Iktisadi_Analizi_ve_Ekonomi_Hukuku_Uzerine_Incelemeler/links/5eba6021299bf1287f7fd926/HUKUK-VE-IKTISAT-Hukuk-ve-Iktisat-Yaklasimi-Hukukun-Iktisadi-Analizi-ve-Ekonomi-Hukuku-Uezerine-Incelemeler.pdf?origin=publication_detail Cento Veljanovski, Hukuk ve Ekonomi, (Çev. Atilla Yayla), Liberte Yay.  | 
                                
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İlgili hukuk dalının temel kavramlarında temel bilgileri anlama ve kullanabilme, değerlendirme ve yorum yapabilme, ekonomik gelişmeleri analiz edebilme, mali konularda görüş bildirebilme, çeşitli mali sorunlar karşısında çözüm getirebilme becerisi kazanma | ||||||
| 2 | Hukuk sistemlerine, kurallarına ve yorum yöntemlerine ilişkin teorik bilgilere sahip olma ve bu konuda analiz yapabilme | ||||||
| 3 | İlgili hukuk dalına ait süreçlerine ilişkin teorik ve hukuki bilgilere sahip ve bunları çalışma ortamında kullanabilme, yaptırım işlemleri, hukuk kuramlarının yürürlüğe girmesi ve uygulanması konularında temel bilgilere sahip olma | ||||||
| 4 | İyiniyet, dürüstlük gibi konulara hâkim olma ve bunları yorumlayabilme | ||||||
| 5 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken; yeterli düzeyde genel hukuk bilgisine sahip olma | ||||||
| 6 | Hukuki ve normatif araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilen ve doğru tahminlerde bulunabilen, sebep-sonuç ilişkilerini göz önünde bulunduran, stratejik yaklaşım geliştirebilme | ||||||
| 7 | Liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olma | ||||||
| 8 | Bir yabancı dilde bilgi sahibi olup, bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilme | ||||||
| 9 | İlgili hukuk alanında kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgi sahibi olma ve gerekli yazılımları kullanabilme becerisini gösterme | ||||||
| 10 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Hukuk kavramlarının ekonomi kavramlarıyla ilişkisini kurabilir | ||||||||||
| 2 | Güncel meseleleri hukuka ekonomik yaklaşım açısından değerlendirir | ||||||||||
| 3 | Hukuk kurallarının oluşumundaki ekonomik sebepleri irdeleyebilir | ||||||||||
| 4 | Hukuka ekonomik yaklaşımın toplumsal dayanaklarını açıklayabilir | ||||||||||
| 5 | Hukuki tartışmaları ekonomik bakış açısıyla değerlendirebilir | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| Toplam | 0 | 
| Toplam | 0 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 | 
| Ara Sınav | 1 | 3 | 3 | 
| Ödev | 1 | 20 | 20 | 
| Toplam İş Yükü | 151 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||