| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Ceza Hukukunda Hukuka Aykırılık | KAH 535 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MEHMET SAYDAM |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Kürşat Yemenici, Arş. Gör. Irmak Koruculu, Arş. Gör. Yunus Emre Bozcu, Arş. Gör. Yusuf Kaçar. |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Hukuka aykırılık kavramı ile hukuka uygunluk nedenlerinin incelenmesi ve öğrencilerin bu konudaki bilgilerinin derinleştirilmesi amaçlanmaktadır. |
| Dersin İçeriği | Dersin içeriği; hukuka aykırılık kavramı ve hukuka uygunluk nedenlerinden oluşmaktadır. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Öğrenci hukuka uygunluk nedenlerinin ortak özellikleri hakkında bilgi edinir. | Gezi / Gözlem, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
| 2 | Öğrenci görevin ifası hukuka uygunluk nedeni hakkında bilgi edinir. | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Gezi / Gözlem, | |
| 3 | Öğrenci meşru savunma hukuka uygunluk nedeni hakkında bilgi edinir. | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Gezi / Gözlem, | |
| 4 | Öğrenci hakkın kullanılması hukuka uygunluk nedeni hakkında bilgi edinir. | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Gezi / Gözlem, | |
| 5 | Öğrenci ilgilinin rızası hukuka uygunluk nedeni hakkında bilgi edinir. | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Gezi / Gözlem, | |
| 6 | Öğrenci hukuka aykırılığın anlamı ve tipiklikle ilişkisi hakkında bilgisi edinir. | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Gezi / Gözlem, | |
| 7 | Öğrenci ceza hukukunun temel kavramları ve temel ilkeleri hakkında bilgi edinir. | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Gezi / Gözlem, | |
| 8 | Öğrenci hukuka aykırılığın subjektif unsuru hakkında bilgi edinir. | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Gezi / Gözlem, | |
| 9 | Öğrenci akademik tartışmalar hakkında bilgi edinir. | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Gezi / Gözlem, | |
| 10 | Öğrenci ceza hukukunun güncel sorunları hakkında bilgi edinir. | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Gezi / Gözlem, | |
| 11 | Öğrenci ceza mahkemesi kararlarını inceler ve analiz edebilir. | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Gezi / Gözlem, | |
| 12 | Öğrencinin mevzuatı yorumlama becerisi gelişir. | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Gezi / Gözlem, | |
| 13 | Öğrenci literatürdeki kaynaklar hakkında bilgi edinir. | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Gezi / Gözlem, | |
| 14 | Öğrenci yabancı ülke mevzuatları hakkında bilgi edinir. | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Gezi / Gözlem, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Hukuka aykırılığın anlamı ve tipiklikle ilişkisi | kitabın ilgili bölümü okunmalı |
| 2 | Hukuka aykırılığa suç tipinde yer verilmiş olması | kitabın ilgili bölümü okunmalı |
| 3 | Hukuka aykırılığın subjektif unsuru | kitabın ilgili bölümü okunmalı |
| 4 | Hukuka uygunluk nedenlerinin ortak özellikleri | kitabın ilgili bölümü okunmalı |
| 5 | Görevin ifası | kitabın ilgili bölümü okunmalı |
| 6 | Görevin ifası | kitabın ilgili bölümü okunmalı |
| 7 | Meşru savunma | kitabın ilgili bölümü okunmalı |
| 8 | Meşru savunma | kitabın ilgili bölümü okunmalı |
| 9 | Vize | |
| 10 | Hakkın kullanılması | kitabın ilgili bölümü okunmalı |
| 11 | Hakkın kullanılması | kitabın ilgili bölümü okunmalı |
| 12 | İlgilinin rızası | kitabın ilgili bölümü okunmalı |
| 13 | Hukuka uygunluk nedenlerinde sınırın aşılması | kitabın ilgili bölümü okunmalı |
| 14 | Hukuka uygunluk nedenlerinde sınırın aşılması | kitabın ilgili bölümü okunmalı |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Mahmut Koca/ İlhan Üzülmez, Ceza Hukuku Genel Hükümler. Mehmet Emin Artuk/Ahmet Gökcen/M. Emin Alşahin/Kerim Çakır, Ceza Hukuku Genel Hükümler. Hakan Hakeri, Ceza Hukuku Genel Hükümler. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İlgili hukuk dalının temel kavramlarında temel bilgileri anlama ve kullanabilme, değerlendirme ve yorum yapabilme, ekonomik gelişmeleri analiz edebilme, mali konularda görüş bildirebilme, çeşitli mali sorunlar karşısında çözüm getirebilme becerisi kazanma | ||||||
| 2 | Hukuk sistemlerine, kurallarına ve yorum yöntemlerine ilişkin teorik bilgilere sahip olma ve bu konuda analiz yapabilme | ||||||
| 3 | İlgili hukuk dalına ait süreçlerine ilişkin teorik ve hukuki bilgilere sahip ve bunları çalışma ortamında kullanabilme, yaptırım işlemleri, hukuk kuramlarının yürürlüğe girmesi ve uygulanması konularında temel bilgilere sahip olma | ||||||
| 4 | İyiniyet, dürüstlük gibi konulara hâkim olma ve bunları yorumlayabilme | ||||||
| 5 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken; yeterli düzeyde genel hukuk bilgisine sahip olma | ||||||
| 6 | Hukuki ve normatif araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilen ve doğru tahminlerde bulunabilen, sebep-sonuç ilişkilerini göz önünde bulunduran, stratejik yaklaşım geliştirebilme | ||||||
| 7 | Liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olma | ||||||
| 8 | Bir yabancı dilde bilgi sahibi olup, bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilme | ||||||
| 9 | İlgili hukuk alanında kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgi sahibi olma ve gerekli yazılımları kullanabilme becerisini gösterme | ||||||
| 10 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Öğrenci hukuka uygunluk nedenlerinin ortak özellikleri hakkında bilgi edinir. | ||||||||||
| 2 | Öğrenci görevin ifası hukuka uygunluk nedeni hakkında bilgi edinir. | ||||||||||
| 3 | Öğrenci meşru savunma hukuka uygunluk nedeni hakkında bilgi edinir. | ||||||||||
| 4 | Öğrenci hakkın kullanılması hukuka uygunluk nedeni hakkında bilgi edinir. | ||||||||||
| 5 | Öğrenci ilgilinin rızası hukuka uygunluk nedeni hakkında bilgi edinir. | ||||||||||
| 6 | Öğrenci hukuka aykırılığın anlamı ve tipiklikle ilişkisi hakkında bilgisi edinir. | ||||||||||
| 7 | Öğrenci ceza hukukunun temel kavramları ve temel ilkeleri hakkında bilgi edinir. | ||||||||||
| 8 | Öğrenci hukuka aykırılığın subjektif unsuru hakkında bilgi edinir. | ||||||||||
| 9 | Öğrenci akademik tartışmalar hakkında bilgi edinir. | ||||||||||
| 10 | Öğrenci ceza hukukunun güncel sorunları hakkında bilgi edinir. | ||||||||||
| 11 | Öğrenci ceza mahkemesi kararlarını inceler ve analiz edebilir. | ||||||||||
| 12 | Öğrencinin mevzuatı yorumlama becerisi gelişir. | ||||||||||
| 13 | Öğrenci literatürdeki kaynaklar hakkında bilgi edinir. | ||||||||||
| 14 | Öğrenci yabancı ülke mevzuatları hakkında bilgi edinir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 60 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 152 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,08 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||