| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Ceza Hukukunda Kusurluluk | KAH 521 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MEHMET SAYDAM | 
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Kürşat Yemenici, Arş. Gör. Irmak Koruculu, Arş. Gör. Yunus Emre Bozcu, Arş. Gör. Yusuf Kaçar.  | 
                                
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Kusurluluk kavramı, kusurluluğu kaldıran veya azaltan hallerin incelenmesi ve öğrencilerin bu konulardaki bilgilerinin derinleştirilmesi amaçlanmaktadır.  | 
                                
| Dersin İçeriği | Dersin içeriğini kusurluluk kavramı, kusurluluğu kaldıran veya azaltan haller ve bu konuların alt başlıkları oluşturmaktadır.  | 
                                
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | öğrencinin kusurluluk kavramı hakkında bilgisi derinleştirilir. | Gezi / Gözlem, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
| 2 | öğrencinin kusurun konusu hakkında bilgisi derinleştirilir. | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Gezi / Gözlem, | |
| 3 | öğrencinin kusurun unsurları hakkında bilgisi derinleştirilir. | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Gezi / Gözlem, | |
| 4 | öğrencinin kusurluluğu etkileyen haller hakkında bilgisi derinleştirilir. | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Gezi / Gözlem, | |
| 5 | öğrencinin kusurluluğu kaldıran ve azaltan hallerden yaş küçüklüğü hakkında bilgisi derinleştirilir. | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Gezi / Gözlem, | |
| 6 | öğrencinin kusurluluğu kaldıran ve azaltan hallerden sağır ve dilsizlik hakkında bilgisi derinleştirilir. | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Gezi / Gözlem, | |
| 7 | öğrencinin kusurluluğu kaldıran ve azaltan hallerden akıl hastalığı hakkında bilgisi derinleştirilir. | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Gezi / Gözlem, | |
| 8 | öğrencinin kusurluluğu kaldıran ve azaltan hallerden geçici nedenler hakkında bilgisi derinleştirilir. | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Gezi / Gözlem, | |
| 9 | öğrencinin kusurluluğu kaldıran ve azaltan hallerden hukuka aykırı ve bağlayıcı emrin yerine getirilmesi hakkında bilgisi derinleştirilir. | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Gezi / Gözlem, | |
| 10 | öğrencinin kusurluluğu kaldıran ve azaltan hallerden zorunluluk hali hakkında bilgisi derinleştirilir. | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Gezi / Gözlem, | |
| 11 | öğrencinin kusurluluğu kaldıran ve azaltan hallerden meşru savunmada sınırın heyecan, korku ve telaşla aşılması hakkında bilgisi derinleştirilir. | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Gezi / Gözlem, | |
| 12 | öğrencinin kusurluluğu kaldıran ve azaltan hallerden cebir ve tehdit hakkında bilgisi derinleştirilir. | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Gezi / Gözlem, | |
| 13 | öğrencinin kusurluluğu kaldıran ve azaltan hallerden haksız tahrik hakkında bilgisi derinleştirilir. | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Gezi / Gözlem, | |
| 14 | öğrencinin kusurluluğu kaldıran ve azaltan hallerden halleri hakkında bilgisi derinleştirilir | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Gezi / Gözlem, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | kusurluluk kavramı | kitabın ilgili bölümü okunmalı | 
| 2 | kusurun konusu | kitabın ilgili bölümü okunmalı | 
| 3 | kusurun unsurları | kitabın ilgili bölümü okunmalı | 
| 4 | kusurluluğu etkileyen haller | kitabın ilgili bölümü okunmalı | 
| 5 | yaş küçüklüğü | kitabın ilgili bölümü okunmalı | 
| 6 | sağır, dilsizlik | kitabın ilgili bölümü okunmalı | 
| 7 | akıl hastalığı | kitabın ilgili bölümü okunmalı | 
| 8 | geçici nedenler | kitabın ilgili bölümü okunmalı | 
| 9 | hukuka aykırı ve bağlayıcı emrin yerine getirilmesi | kitabın ilgili bölümü okunmalı | 
| 10 | zorunluluk hali | kitabın ilgili bölümü okunmalı | 
| 11 | meşru savunmada sınırın heyecan, korku ve telaşla aşılması | kitabın ilgili bölümü okunmalı | 
| 12 | cebir ve tehdit | kitabın ilgili bölümü okunmalı | 
| 13 | haksız tahrik | kitabın ilgili bölümü okunmalı | 
| 14 | hata | kitabın ilgili bölümü okunmalı | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Mahmut Koca / İlhan Üzülmez, Ceza Hukuku Genel Hükümler. Mehmet Emin Artuk/ Ahmet Gökcen/ M. Emin Alşahin/ Kerim Çakır, Ceza Hukuku Genel Hükümler. Hakan Hakeri, Ceza Hukuku Genel Hükümler.  | 
                                
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İlgili hukuk dalının temel kavramlarında temel bilgileri anlama ve kullanabilme, değerlendirme ve yorum yapabilme, ekonomik gelişmeleri analiz edebilme, mali konularda görüş bildirebilme, çeşitli mali sorunlar karşısında çözüm getirebilme becerisi kazanma | ||||||
| 2 | Hukuk sistemlerine, kurallarına ve yorum yöntemlerine ilişkin teorik bilgilere sahip olma ve bu konuda analiz yapabilme | ||||||
| 3 | İlgili hukuk dalına ait süreçlerine ilişkin teorik ve hukuki bilgilere sahip ve bunları çalışma ortamında kullanabilme, yaptırım işlemleri, hukuk kuramlarının yürürlüğe girmesi ve uygulanması konularında temel bilgilere sahip olma | ||||||
| 4 | İyiniyet, dürüstlük gibi konulara hâkim olma ve bunları yorumlayabilme | ||||||
| 5 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken; yeterli düzeyde genel hukuk bilgisine sahip olma | ||||||
| 6 | Hukuki ve normatif araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilen ve doğru tahminlerde bulunabilen, sebep-sonuç ilişkilerini göz önünde bulunduran, stratejik yaklaşım geliştirebilme | ||||||
| 7 | Liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olma | ||||||
| 8 | Bir yabancı dilde bilgi sahibi olup, bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilme | ||||||
| 9 | İlgili hukuk alanında kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgi sahibi olma ve gerekli yazılımları kullanabilme becerisini gösterme | ||||||
| 10 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | öğrencinin kusurluluk kavramı hakkında bilgisi derinleştirilir. | ||||||||||
| 2 | öğrencinin kusurun konusu hakkında bilgisi derinleştirilir. | ||||||||||
| 3 | öğrencinin kusurun unsurları hakkında bilgisi derinleştirilir. | ||||||||||
| 4 | öğrencinin kusurluluğu etkileyen haller hakkında bilgisi derinleştirilir. | ||||||||||
| 5 | öğrencinin kusurluluğu kaldıran ve azaltan hallerden yaş küçüklüğü hakkında bilgisi derinleştirilir. | ||||||||||
| 6 | öğrencinin kusurluluğu kaldıran ve azaltan hallerden sağır ve dilsizlik hakkında bilgisi derinleştirilir. | ||||||||||
| 7 | öğrencinin kusurluluğu kaldıran ve azaltan hallerden akıl hastalığı hakkında bilgisi derinleştirilir. | ||||||||||
| 8 | öğrencinin kusurluluğu kaldıran ve azaltan hallerden geçici nedenler hakkında bilgisi derinleştirilir. | ||||||||||
| 9 | öğrencinin kusurluluğu kaldıran ve azaltan hallerden hukuka aykırı ve bağlayıcı emrin yerine getirilmesi hakkında bilgisi derinleştirilir. | ||||||||||
| 10 | öğrencinin kusurluluğu kaldıran ve azaltan hallerden zorunluluk hali hakkında bilgisi derinleştirilir. | ||||||||||
| 11 | öğrencinin kusurluluğu kaldıran ve azaltan hallerden meşru savunmada sınırın heyecan, korku ve telaşla aşılması hakkında bilgisi derinleştirilir. | ||||||||||
| 12 | öğrencinin kusurluluğu kaldıran ve azaltan hallerden cebir ve tehdit hakkında bilgisi derinleştirilir. | ||||||||||
| 13 | öğrencinin kusurluluğu kaldıran ve azaltan hallerden haksız tahrik hakkında bilgisi derinleştirilir. | ||||||||||
| 14 | öğrencinin kusurluluğu kaldıran ve azaltan hallerden halleri hakkında bilgisi derinleştirilir | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 100 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 | 
| 1. Final | 60 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 | 
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 | 
| Final | 1 | 20 | 20 | 
| Toplam İş Yükü | 152 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,08 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||