| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Yeni Medya ve Algı Yönetimi | ILB 511 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MUSTAFA ÖZTUNÇ |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. MUSTAFA ÖZTUNÇ, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Tepkilerin istenilen yönde gelişmesini sağlamak amacıyla hedef kitlenin görüşlerini etkilemek için yapılan faaliyetlerin bütünü olarak tanımlanan algı yönetiminde, bireyin dikkatini çekebilmek ve algısına hitap edebilmek için duygusal etki yaratacak mesajların tasarlanmasında yeni medyanın rolünü kavrayabilmek amaçlanmıştır. |
| Dersin İçeriği | Medya; gündelik hayattan siyasete, toplumsal yapılardan ekonomik gelişmelere kadar geniş bir zeminde farklı anlamlandırma pratikleri sunmakta, bu sayede toplumsal, ekonomik ve kültürel gerçekliklerin yanı sıra bir medya gerçekliği de inşa etmektedir. Haber metinlerinde dünyasal gerçek, medyatik gerçeğe dönüştürülmekte, medyanın sahiplik ve mülkiyet yapısı, söz konusu gerçekliğin kurgulanmasında belirleyici olmaktadır. Bu temsiller; bireylerin gerçek dünyayı algılamasında da etkili olmaktadır. Güçlü etkileri olduğu kabul edilen kitle iletişim araçları kanalıyla “algı yönetimi” teknikleri sayesinde uygun mesajlar hedef kitlelere ulaştırılmakta; kişilerin istek ve ihtiyaçları doğrultusunda belirlenen hedeflere yönelmeleri sağlanmaktadır. Kitle iletişim araçlarının bu gücü, toplumların kitlesel özellikleri ile birlikte “Algı Yönetimi” teknikleri doğru kullanıldığında istenilen amaca ulaşılabilmektedir. Dersin içeriği yukarıda belirtilen perspektifi içerrmektedir. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Yeni Medyanın Algı Yönetiminde Önemi Kavrar | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Sözlü Sınavlar, |
| 2 | Algı Yönetiminin Amaçlarını Bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Algı Yönetiminde Kullanılan İletşim Araçlarını Tanır | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Yeni Medya ve Algı Kavramı | |
| 2 | Algı Yönetimini Amacı, Etkileri, Adımları | |
| 3 | Algı yönetimini Özellikleri | |
| 4 | İletişimde Algı Yönetiminin Önemi | |
| 5 | Algı Yönetiminde Kullanılan İletşim Araçları | |
| 6 | Think-tankler (Araştırma Merkezleri) | |
| 7 | Algı Yönetiminde Lobici Kuruluşlar | |
| 8 | Vize | |
| 9 | Sosyal Medyada Algı Yönetimi | |
| 10 | Yazılı, İşitsel, ve Görsel Medyada Algı Yönetimi | |
| 11 | Uluslararası Medyada Algı Yönetimi | |
| 12 | Yeni Medyada Algı Yönetimi Örnekleri | |
| 13 | Yeni Medyada Algı Yönetimi Örnekleri | |
| 14 | Yeni Medyada Algı Yönetimi Örnekleri |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Gönenç, Özgür (2018) Medyada Algı Yönetimi, Der Yayınları, İstanbul İnceoğlu, Metin (2011) Tutum ve Algı, Siyasal Kitapevi, 6. Baskı, İstanbul Dağıtmaç, Murat (2015) Sosyal Medya Bizi Neden Kullanır, Okur Akademi Yayınları, İstanbul Rigel, Nurdoğan (2000) Rüya Körleşmesi, Der Yayaınları:281, İstabul |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Yeni medya ile ilgili temel kavram ve ilkeleri bilir. | X | |||||
| 2 | Yeni Medya kuramlarını bilir. | X | |||||
| 3 | Farklı dijital içerik formatlarını ve içerikleri iletmek üzere kullanılan çoklu-medya ortamlarının özelliklerini bilir. | X | |||||
| 4 | Yeni medyanın yapısal, yönetsel ve teknik özelliklerini bilir. | X | |||||
| 5 | Etkileşimli ve katılımcı yeni medya kültürüne özgü süreçleri ve gelişmeleri bilir. | X | |||||
| 6 | Yeni medya okuryazarlığının özelliklerini bilir. | X | |||||
| 7 | Alanına ilişkin çalışma koşullarından ve meslek örgütlenmelerinden haberdardır. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Yeni Medyanın Algı Yönetiminde Önemi Kavrar | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 |
| 2 | Algı Yönetiminin Amaçlarını Bilir | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| 3 | Algı Yönetiminde Kullanılan İletşim Araçlarını Tanır | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 50 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ödev | 1 | 20 | 20 |
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 141 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||