| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Sosyal Medya ve Yönetimi | ILB 507 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. KADRİYE KOBAK | 
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Dersin amacı, sosyal medya platformlarının tarihsel gelişimini açıklarayak, toplumsal, psikolojik ve ekonomik etkilerini yorumlayabilmektir. | 
| Dersin İçeriği | Ders sosyal medya platformları (Facebook, Instagram, Twitter, TikTok), dijital oyunlar, dijital aktivizim, dijital dönüşüm gibi konuları içermektedir. İlgili konuların örnekleri, yansımaları ve gündelik yaşam pratikleri içindeki kullanımı ayrıntılarıyla incelenmektedir. | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Sosyal medyanın iletişim bilimleri içindeki yerini sorgulamak. | |
| 2 | Facebook (kullanım, alanları, yönetimi, kuşakların kullanımı) | |
| 3 | Youtube (Katılımcı kültür, youtuber, eğlence ve eğitim amaçlı kullanımları) | |
| 4 | Instagram (Tüketim, Influencer Reklam Kültür emperyalizmin yansımaları (Yüceltilmiş günlük hayat, Markalar, ürün yerleştirme Gözetim mahremiyet benlik sunumu narsizim | |
| 5 | ||
| 6 | Sosyal medyada analiz ve yöntemleri | |
| 7 | Big Data, Kişisel veri | |
| 8 | Dijital oyun | |
| 9 | Dijital Dönüşüm | |
| 10 | dijital itibar ve kriz yönetimi | |
| 11 | Dijital aktivizim | |
| 12 | TikTok | |
| 13 | Proje sunumları | |
| 14 | Proje sunumları | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Fuchs, C. (2016). Sosyal medya-Eleştirel Bir Giriş. Nota Bene Yayınları. İgit, A., & Sayılgan, Ö. (2020). DİJİTAL İLETİŞİM - Kuram ve Araştırmaları. Nobel Yayınları Sayılgan, Ö.& İgit, A. (2020). ReThinking DIGITAL COMMUNICATIONS Social Media & Visual Culture. Nobel Yayınları 
 | 
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | 
|---|
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ödev | 100 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Final | 50 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|