| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Yeni Medyada Nitel Araştırma Yöntemleri | ILB 502 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AYTEKİN İŞMAN | 
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim | 
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin kalitatif (nitel) araştırma teknikleri konusunda sistematik ve detaylı bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır. 
 
 | 
| Dersin İçeriği | Bu derste öğrencilere nitel araştırma yöntemlerinin özellikleri, türleri, tasarımı ve uygulaması konusunda bilgi verilmesi amaçlanmaktadır. 
 
 | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Yönetim ve Strateji alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisi | Anlatım, Soru-Cevap, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, | 
| 2 | Yönetim ve Strateji alanında edindiği bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirebilme, yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme becerisi | ||
| 3 | Alan ile ilgili karşılaşılan soruları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme becerisi | ||
| 4 | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme becerisi | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Keşifsel Araştırma Yöntemlerine Giriş ve Keşifsel Araştırma Türleri | |
| 2 | Nitel Araştırmanın Bilimsel Araştırma Yöntemleri Arasındaki Yeri ve Özellikleri | |
| 3 | Nitel Araştırma Tasarımı | |
| 4 | Nitel Araştırma Süreci | |
| 5 | Nitel Araştırmada Örneklem | |
| 6 | Mülakat Teknikleri | |
| 7 | Ara Sınav | |
| 8 | Odak Grup Görüşmeleri | |
| 9 | Gözlem | |
| 10 | Doküman İncelemesi | |
| 11 | Etnografi - Netnografi | |
| 12 | Nitel Veri Toplama | |
| 13 | Nitel Veri Analizi - Nvivo | |
| 14 | Nitel Araştırma Sonuçlarının Raporlanması ve Bilime ve Uygulamaya Katkısı | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Power Point Sunuları | 
| Ders Kaynakları | - Hy Mariampolski, Qualitative Market Research: A Comprehensive Guide ( Sage Publications, 2001). - Russel W. Belk, Eileen Fischer & Robert V. Kozinets, Qualitative Consumer & Marketing Research (Sage Publications, 2012) - Ali Yıldırım & Hasan Şimşek, Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, 8. Basım, Seçkin Yayıncılık 2011). 
 
 | 
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | 
|---|---|
| 1 | Yönetim ve Strateji alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisi | 
| 2 | Yönetim ve Strateji alanında edindiği bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirebilme, yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme becerisi | 
| 3 | Alan ile ilgili karşılaşılan soruları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme becerisi | 
| 4 | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını nicel ve nitel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme becerisi | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 50 | 
| 1. Ödev | 50 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 | 
| 1. Final | 40 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 8 | 8 | 64 | 
| Ara Sınav | 1 | 8 | 8 | 
| Ödev | 1 | 16 | 16 | 
| Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 5 | 5 | 
| Final | 1 | 5 | 5 | 
| Toplam İş Yükü | 140 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,6 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||