| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Seminer | TBK 600 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | Yok |
| Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ERDEM ÇOKLUK |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Öğrencinin bilimsel araştırmanın planlamasını, verinin analizinin yapılması, yorumlanmasını ve rapor yazımını öğrenmesi amaçlanmaktadır. |
| Dersin İçeriği | Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Yayın Etiği: Bilimsel araştırmanın planlamasını, araştırmalarda hata kaynaklarını, örneklemeyi, araştırma türleri ve dizgilemeyi, verinin analizini, yorumu ve rapor yazımını, bilimsel araştırmalarda istatistiğin önemini ve kullanımını içermektedir. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Bilimsel araştırmada yayın etiğine karşı olan uygulamaları kavrar | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
| 2 | Bilimsel araştırmanın planlanma aşamalarını öğrenir | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
| 3 | Bilimsel araştırmalarda karşılaşabileceği hata kaynaklarını kavrar | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
| 4 | Araştırma sonucunda elde ettiği verilerini analiz etmeyi ve yorumlamayı öğrenir | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
| 5 | Bilimsel araştırmalarda istatistiğin kullanımı ve rapor olarak yazımını öğrenir | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
| 6 | Bilimsel araştırma yaparken dikkat etmesi gereken etik ilke ve kuralları kavrar | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
| 7 | Bilimsel araştırmada yayın etiğine karşı olan uygulamaları kavrar | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Bilim hakkında genel bilgi ve temel kavramlar | |
| 2 | Bilimsel Araştırma Hakkında Genel Bilgi ve Temel kavramlar | |
| 3 | Bilimsel Paradigma ve Paradokslar, Bilimsel Düşünce Yöntemleri | |
| 4 | Olasılık ve İstatistiki Yöntemler | |
| 5 | Yapay Zeka Araçlarının Bilimsel Araştırmalarda ve Proje Yazımında Kullanımı | |
| 6 | Bilimsel Etik İlkeler | |
| 7 | Yapay Zeka Araçlarının Kullanımında Etik İlkeler | |
| 8 | Bilimsel kaynaklara erişim ve kullanımı | |
| 9 | Tez Yazma Süreç ve Esasları | |
| 10 | Proje Yönetimi | |
| 11 | Makale yazma ve inceleme, değerlendirme | |
| 12 | İlgili sektör bağlantılı seminerler | |
| 13 | Seminer çalışmaları | |
| 14 | Seminer çalışmaları |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Öğrencilere ilgili dersin dökümanları verilecektir. |
| Ders Kaynakları | 1-Töreci, K. (2010). Tıpta yayın etiği (bizden de örneklerle). ANKEM Dergisi, 24 (Sayı 1’e özel ek) 1-41. 2-Dünya Tabipler Birliği Helsinki Bildirgesi. (2013). Ankara: Türk Tabipler Birliği. 25 Haziran 3-Sağlık Bilimlerinde Araştırma ve İstatistik Yönetemler.Prof.Dr.O HAYRAN,Prof Dr. H.ÖZBEK.2017 2015 tarihinde http://www.ttb.org.tr/images/stories/file/2013/helsinki.pdf 4-Tıbbi Araştırmanın EsaslarıYayınevi: Nobel Tıp Kitabevi.Dr E CEYHUN.2018 5-Tıp Doktorları İçin Makale Yazma ve Yayınlama Kılavuzu. Güneş Tıp Kitabevİ.Prof.Dr.A.AYHAN.2018 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Biyokimya alanında ayrıntılı biyomolekül ve metabolizma bilgilerine sahiptir. Bu bilgileri kullanır ve geliştirir | X | |||||
| 2 | Biyokimya alanına özgü rutin analitik ölçüm yöntemleri bu yöntemlerin farklarını, kullanım alanları vb. laboratuvar bilgisine sahiptir ve kullanır | X | |||||
| 3 | Biyokimya alanı ile ilgili güncel konularda seminer sunabilir, çalışma planlayabilir. | X | |||||
| 4 | Biyokimya alanındaki bir makaleyi okur, anlar, yorumlar, eleştirebilir. | X | |||||
| 5 | Biyokimya alanında teorik bilgisini, eleştirel düşünme yetisini kullanarak ilgili çalışmaları planlar, deneysel yaklaşımları uygular, çalışma sonucunda verilerini istatiksel olarak analiz edebilir, sonuçlarını raporlayabilir, çalışmayı yayın aşamasına getirebilir. | X | |||||
| 6 | Biyokimya alanına özgü spesifik ölçüm yöntemleri bu yöntemlerin farklarını, kullanım alanlarını bilir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Bilimsel araştırmada yayın etiğine karşı olan uygulamaları kavrar | 5 | 5 | ||||
| 2 | Bilimsel araştırmanın planlanma aşamalarını öğrenir | 5 | 5 | ||||
| 3 | Bilimsel araştırmalarda karşılaşabileceği hata kaynaklarını kavrar | 5 | 5 | ||||
| 4 | Araştırma sonucunda elde ettiği verilerini analiz etmeyi ve yorumlamayı öğrenir | 5 | 5 | ||||
| 5 | Bilimsel araştırmalarda istatistiğin kullanımı ve rapor olarak yazımını öğrenir | 5 | 5 | ||||
| 6 | Bilimsel araştırma yaparken dikkat etmesi gereken etik ilke ve kuralları kavrar | 5 | 5 | ||||
| 7 | Bilimsel araştırmada yayın etiğine karşı olan uygulamaları kavrar | 5 | 5 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|