Öğrencilere bilimsel düşünme becerisi kazandırmak ve sosyal bilimlerde kullanılan araştırma yöntemlerini kuramsal ve uygulamalı düzeyde öğretmek.
| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Seminer | GBA 599 | 0 | 3 + 0 | 3 | 7 | 
| Ön Koşul Dersleri | Yok | 
| Önerilen Seçmeli Dersler | Yok | 
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS | 
| Dersin Türü | Zorunlu | 
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. REMZİ ALTUNIŞIK | 
| Dersi Verenler | Prof.Dr. REMZİ ALTUNIŞIK, | 
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Dr. Volkan Göktaş | 
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | |
| Dersin İçeriği | 
| Kalkınma Amaçları | 
|---|
|   | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Bilimsel araştırma sürecinin aşamalarını açıklayabilir. | Problem Çözme, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Çoktan Seçmeli Testler, | 
| 2 | Araştırma problemini tanımlayarak uygun yöntem ve teknikleri seçebilir. | Problem Çözme, | Sözlü Sınavlar, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), | 
| 3 | Toplanan verileri analiz ederek bilimsel rapor haline getirebilir. | Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Bilim, bilgi ve araştırma kavramları | Kaynaktan ön okuma | 
| 2 | Bilimsel araştırmanın temel özellikleri ve etik ilkeler | Kaynaktan ön okuma | 
| 3 | Araştırma probleminin tanımlanması ve araştırma sorusu oluşturma | Kaynaktan ön okuma | 
| 4 | Hipotez geliştirme ve değişkenler | Kaynaktan ön okuma | 
| 5 | Araştırma türleri: Nicel, nitel ve karma yöntemler | Kaynaktan ön okuma | 
| 6 | Evren, örneklem ve örnekleme yöntemleri | Kaynaktan ön okuma | 
| 7 | eri toplama yöntemleri I: Anket, görüşme | Kaynaktan ön okuma | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Ölçme, ölçek türleri ve geçerlilik-güvenilirlik | Kaynaktan ön okuma | 
| 10 | Nicel veri analizi yöntemlerine giriş (istatistiksel analizler) | Kaynaktan ön okuma | 
| 11 | Nitel veri analizi yöntemlerine giriş (tematik analiz, içerik analizi) | Kaynaktan ön okuma | 
| 12 | Araştırma raporu yazımı ve kaynak gösterme | Kaynaktan ön okuma | 
| 13 | Örnek araştırma değerlendirmeleri ve sınıf içi uygulamalar | Kaynaktan ön okuma | 
| 14 | Genel tekrar, öğrenci sunumları ve dönem projesi değerlendirmesi | Kaynaktan ön okuma | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | yok | 
| Ders Kaynakları | 1- "Research Methods for Business: A Skill-Building Approach" – Uma Sekaran & Roger Bougie 2- "Bilimsel Araştırma Yöntemleri" – Rıdvan Yıldız & İsmail Güzel 
 | 
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Disiplinindeki kavramlara, uygulamalara ve teorilere hâkim olur ve bunları iş yaşamındaki sorunların çözümünde ya da yürüttüğü bilimsel çalışmalarda kullanabilir. | X | |||||
| 2 | Evrensel bilimsel etik uygulamalara riayet eder ve intihalden kaçınır. | X | |||||
| 3 | Faaliyetlerinin topluma ve çevreye olan muhtemel etkilerini göz önünde bulundurur, bu olumsuz etkileri en aza indirgemek ve topluma fayda sağlamak için sorumluluk alır. | X | |||||
| 4 | İşletme sorunlarını çözmede uygun analitik teknikleri kullanabilir. | X | |||||
| 5 | Bilimsel araştırma ve proje bulgularını sözlü sunum ve yazılı rapor şeklinde etkili ve ikna edici bir şekilde sunabilir. | X | |||||
| 6 | Girişimsel süreçleri analitik ve eleştirel bakış açısı ile inceler ve girişimci bilişe etki eden faktörleri anlar. | X | |||||
| 7 | Derslerinde ve araştırmalarında ihtiyaç duyacağı teknolojileri tespit etme ve etkili bir şekilde kullanma becerisine sahip olur. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Bilimsel araştırma sürecinin aşamalarını açıklayabilir. | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 
| 2 | Araştırma problemini tanımlayarak uygun yöntem ve teknikleri seçebilir. | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 5 | 5 | 
| 3 | Toplanan verileri analiz ederek bilimsel rapor haline getirebilir. | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Kısa Sınav | 10 | 
| 1. Ödev | 30 | 
| 1. Ara Sınav | 50 | 
| 2. Ödev | 10 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Final | 60 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 | 
| Ödev | 2 | 5 | 10 | 
| Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 0 | 0 | 
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Final | 1 | 20 | 20 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 | 
| Toplam İş Yükü | 163 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,52 | ||
| dersAKTSKredisi | 7 | ||