| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Mağaza Yönetimi | GBA 534 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. FARUK ANIL KONUK | 
| Dersi Verenler | Prof.Dr. FARUK ANIL KONUK, | 
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Dersin amacı işletmelerin pazarda başarılı olmak ve rekabet avantajı sağlamak amacıyla kullandığı dağıtım kanalı ve perakendecilik stratejilerinin kavranması ve dağıtım kanalı ve perakendecilik konularının teorik ve uygulamalı olarak öğrenciye aktarılmasıdır. | 
| Dersin İçeriği | Bu dersin içeriği,perakendeci kavramı, perakendeci türleri, perakendecilik sektöründe rekabet ve perakende stratejileri hakkında öğrencilere bilgi verilmesi ve perakendecilikte ürün çeşitlendirmesi, mağaza planlama, fiyatlandırma, tutundurma, e-perakendecilik ve perakendecilikte müşteri ilşkileri yönetimi kavramlarının örnekler yardımıyla açıklanmasıdır. | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Dağıtım Kanalı Kavramını tanımlar, üyeler ve türleri hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Dağıtım kanalında çatışma ve işbirliği konularını örnekler yardımıyla açıklar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Perakendecilik kavramını tanımlayarak perakendeci işletme türleri hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Perakendecilikte ürün çeşitlendirmesi, fiyatlandırma, tutundurma ve dağıtım faaliyetlerini analiz eder. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Perakendeciliğin Tanımı ve Fonksiyonları | |
| 2 | Perakendecilik Türleri | |
| 3 | Tüketici Satın Alma Davranışları | |
| 4 | Perakendecilikte Stratejik Pazarlama | |
| 5 | Perakende Kuruluş Yeri Seçimi | |
| 6 | Mağaza Planlama | |
| 7 | Ürün Çeşitlerinin Planlanması | |
| 8 | Vize Haftası | |
| 9 | Perakendecilikte Satın Alma | |
| 10 | Perakendecilikte Fiyatlandırma | |
| 11 | Perakende İletişim Karması | |
| 12 | Uluslararası Perakendecilik | |
| 13 | E-perakendecilik | |
| 14 | Perakendecilikte Müşteri İlişkileri Yönetimi | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları |  Barry Berman, Joel R. Evans, Patrali Chatterjee, Retail Management, 2018, Pearson.                                                                                                                                                                                                                                Joachim Zentes, Dirk Morschett, Hanna Schramm-Klein, Strategic Retail Management, 2017, Springer Gabler. | 
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Disiplinindeki kavramlara, uygulamalara ve teorilere hâkim olur ve bunları iş yaşamındaki sorunların çözümünde ya da yürüttüğü bilimsel çalışmalarda kullanabilir. | ||||||
| 2 | Evrensel bilimsel etik uygulamalara riayet eder ve intihalden kaçınır. | ||||||
| 3 | Faaliyetlerinin topluma ve çevreye olan muhtemel etkilerini göz önünde bulundurur, bu olumsuz etkileri en aza indirgemek ve topluma fayda sağlamak için sorumluluk alır. | ||||||
| 4 | İşletme sorunlarını çözmede uygun analitik teknikleri kullanabilir. | ||||||
| 5 | Bilimsel araştırma ve proje bulgularını sözlü sunum ve yazılı rapor şeklinde etkili ve ikna edici bir şekilde sunabilir. | ||||||
| 6 | Girişimsel süreçleri analitik ve eleştirel bakış açısı ile inceler ve girişimci bilişe etki eden faktörleri anlar. | ||||||
| 7 | Derslerinde ve araştırmalarında ihtiyaç duyacağı teknolojileri tespit etme ve etkili bir şekilde kullanma becerisine sahip olur. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Dağıtım Kanalı Kavramını tanımlar, üyeler ve türleri hakkında bilgi sahibi olur. | |||||||
| 2 | Dağıtım kanalında çatışma ve işbirliği konularını örnekler yardımıyla açıklar. | |||||||
| 3 | Perakendecilik kavramını tanımlayarak perakendeci işletme türleri hakkında bilgi sahibi olur. | |||||||
| 4 | Perakendecilikte ürün çeşitlendirmesi, fiyatlandırma, tutundurma ve dağıtım faaliyetlerini analiz eder. | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| Toplam | 0 | 
| Toplam | 0 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ödev | 1 | 14 | 14 | 
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 | 
| Ara Sınav | 1 | 25 | 25 | 
| Kısa Sınav | 2 | 8 | 16 | 
| Toplam İş Yükü | 151 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||