| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| İnsan Kaynakları Yönetiminde Güncel Konular | GBA 531 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ÖZLEM BALABAN | 
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Bu ders ile birlikte, İKY ile ilgili genel bilgi ve beceri düzeyinin güncel İK yaklaşım ve uygulamaları ile zenginleştirilmesi ve güncelleştirilmesi amaçlanmaktadır. | 
| Dersin İçeriği | Tarihsel perspektifte İKY ve gelişimi, Stratejik İKY; İKY’nin davranışsal boyutu -1 (motivasyon, çalışan bağlılığı, psikolojik sözleşme); İKY’nin davranışsal boyutu-2; Yetenek yönetimi; Farklılıkların yönetimi; Yeşil İKY; İKY’de kuşaklar ve özellikleri; Yeni kariyer yaklaşımları ve güncel kariyer sorunları; İş-yaşam dengesi; Esnek çalışma ve evden çalışma; İKY de dijitalleşme; Yapay zeka ve İKY; Endüstri 4.0 ve İK 4.0 | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | İKY’de gerçekleşen değişimi öğrenir. | Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Teknoloji ve iletişim kaynaklarının insan kaynaklarında kullanım alanlarını öğrenir. | Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 3 | Güncel ve yeni insan kaynakları konularını bilir. | Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 4 | Örnek olaylar ve uygulama hakkında bilgi sahibi olur. | Soru-Cevap, Anlatım, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | 
 -Dijital Çağ Örgütlerinde İnsan Kaynakları Yönetimi, Ed. Erdoğan Kaygın, Gazi Kitabevi, Ankara , 2021. -İnsan Kaynakları Yönetiminde Güncel Yaklaşımlar, Ed. Bünyamin Akdemir, Beta, İstanbul, 2017. -İlgili makale ve kitaplar . | 
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Disiplinindeki kavramlara, uygulamalara ve teorilere hâkim olur ve bunları iş yaşamındaki sorunların çözümünde ya da yürüttüğü bilimsel çalışmalarda kullanabilir. | X | |||||
| 2 | Evrensel bilimsel etik uygulamalara riayet eder ve intihalden kaçınır. | X | |||||
| 3 | Faaliyetlerinin topluma ve çevreye olan muhtemel etkilerini göz önünde bulundurur, bu olumsuz etkileri en aza indirgemek ve topluma fayda sağlamak için sorumluluk alır. | X | |||||
| 4 | İşletme sorunlarını çözmede uygun analitik teknikleri kullanabilir. | X | |||||
| 5 | Bilimsel araştırma ve proje bulgularını sözlü sunum ve yazılı rapor şeklinde etkili ve ikna edici bir şekilde sunabilir. | X | |||||
| 6 | Girişimsel süreçleri analitik ve eleştirel bakış açısı ile inceler ve girişimci bilişe etki eden faktörleri anlar. | X | |||||
| 7 | Derslerinde ve araştırmalarında ihtiyaç duyacağı teknolojileri tespit etme ve etkili bir şekilde kullanma becerisine sahip olur. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | İKY’de gerçekleşen değişimi öğrenir. | 5 | ||||||
| 2 | Teknoloji ve iletişim kaynaklarının insan kaynaklarında kullanım alanlarını öğrenir. | 5 | ||||||
| 3 | Güncel ve yeni insan kaynakları konularını bilir. | |||||||
| 4 | Örnek olaylar ve uygulama hakkında bilgi sahibi olur. | 5 | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| Toplam | 0 | 
| Toplam | 0 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 | 
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 15 | 15 | 
| Ödev | 1 | 20 | 20 | 
| Final | 1 | 15 | 15 | 
| Toplam İş Yükü | 146 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||