| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Örgütsel Davranış | GBA 516 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AHMET KARAKİRAZ | 
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | |
| Dersin İçeriği | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Örgütsel Davranışa Giriş | Örgüt ve Örgütsel davranış konusunda genel bilgilerin verilmesi | 
| 2 | Bireysel farklılıklar | Bireysel farklılıkların örgütsel davranış açısından öneminin sorgulanması | 
| 3 | Motivasyon | Motivasyonun örgütsel davranış açısından öneminin ne olduğunun sorgulanması | 
| 4 | Liderlik ve liderlik teorileri | Liderlik ve yöneticilik arasındaki ayrımın sorgulanması ve liderliğin önemi | 
| 5 | Örgütsel Çatışma ve Yönetimi | İnsanın çatışma eğilimi ve örgütsel çatışma üzerindeki etkisinin sorgulanması | 
| 6 | Örgütsel Değişim ve Stres Yönetimi | Stres ve örgütsel değişim ilişkisinin sorgulanması ve yönetimi | 
| 7 | Örgütsel Güç ve Politika | Örgütsel güç, yetki, otorite ve bunlar arasındaki ilişkinin sorgulanması | 
| 8 | Örgüt İklimi ve Kültürü | Örgüt iklimi ve kültürü ilişkisinin sorgulanması, aralarında ilişkinin kurulması | 
| 9 | Örgütsel İletişim | Örgütsel iletişimin örgütsel verimlilik ve etkinlik üzerinde etkisi | 
| 10 | Örgütlerde Gruplar ve Takımlar | Örgütsel gruplar ve takımlar arasındaki farkın sorgulanması, grup ve takımların yapısının araştırılması | 
| 11 | Örgütsel bağlılık, psikolojik sözleşme, özdeşleşme ve örgütsel vatandaşlık | Örgütsel bağlılık, psikolojik sözleşme, özdeşleşme ve örgütsel vatandaşlık kavramlarının sorgulanması | 
| 12 | Mobbing ve Örgütsel Dışlanma | Mobbing ve örgütsel dışlanmanın ne olduğunun araştırılması | 
| 13 | Örgütsel adalet ve örgütsel sağlık | Örgütsel adalet ve örgütsel sağlık kavramları arasında ilişkinin kurulması | 
| 14 | Örgütsel destek, güven ve psikolojik sermaye | Örgütsel destek, güven ve psikolojik sermaye ilişkisinin kurulması | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Disiplinindeki kavramlara, uygulamalara ve teorilere hâkim olur ve bunları iş yaşamındaki sorunların çözümünde ya da yürüttüğü bilimsel çalışmalarda kullanabilir. | ||||||
| 2 | Evrensel bilimsel etik uygulamalara riayet eder ve intihalden kaçınır. | ||||||
| 3 | Faaliyetlerinin topluma ve çevreye olan muhtemel etkilerini göz önünde bulundurur, bu olumsuz etkileri en aza indirgemek ve topluma fayda sağlamak için sorumluluk alır. | ||||||
| 4 | İşletme sorunlarını çözmede uygun analitik teknikleri kullanabilir. | ||||||
| 5 | Bilimsel araştırma ve proje bulgularını sözlü sunum ve yazılı rapor şeklinde etkili ve ikna edici bir şekilde sunabilir. | ||||||
| 6 | Girişimsel süreçleri analitik ve eleştirel bakış açısı ile inceler ve girişimci bilişe etki eden faktörleri anlar. | ||||||
| 7 | Derslerinde ve araştırmalarında ihtiyaç duyacağı teknolojileri tespit etme ve etkili bir şekilde kullanma becerisine sahip olur. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | 
|---|
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 15 | 
| Toplam | 15 | 
| 1. Final | 50 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|