| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| İşletme Analitiği | GBA 519 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HALİL İBRAHİM CEBECİ | 
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | İşletmelerin güncel problemlerini çözmede kullanacağı moderne teknikler ile ilgili teorik ve uygulama seviyesinde bilgi vermek. | 
| Dersin İçeriği | Karar verme süreçlerine giriş, teknolojik altyapı, iş analitiği yöntemleri ve uygulamaları (veri, metin, web ve sosyal medya) | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | İşletmeler için karar vermeye destek verecek modern analitik teknikleri bilir ve kullanır | Rol Oynama, Gözlem, | |
| 2 | İşletme problemleri için veri toplar ve düzenleyebilir | Gözlem, Deney ve Laboratuvar, | |
| 3 | Analiz çıktılarını anlar, karar verme süreçlerinde kullanabilir | Gözlem, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Karar vermeye giriş | |
| 2 | İş zekası mimarisi ve iş analitiğinin konumu | |
| 3 | Teknolojik altyapı | |
| 4 | Veri Madenciliğine giriş | |
| 5 | Veri Madenciliği Yöntemleri - Sınıflandırma | |
| 6 | Veri Madenciliği Yöntemleri - Kümeleme | |
| 7 | Veri Madenciliği Yöntemleri - Birliktelik Kuralları | |
| 8 | Veri Madenciliği Yöntemleri - Zaman Serileri | |
| 9 | Ara Sınav | |
| 10 | Metin Madenciliğine Giriş | |
| 11 | Metin Madenciliğin - Duygu Analizi | |
| 12 | Web Madenciliği | |
| 13 | Sosyal Medya Madenciliği | |
| 14 | Yapay Zeka | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Sunumlar | 
| Ders Kaynakları | Sunumlar | 
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Disiplinindeki kavramlara, uygulamalara ve teorilere hâkim olur ve bunları iş yaşamındaki sorunların çözümünde ya da yürüttüğü bilimsel çalışmalarda kullanabilir. | ||||||
| 2 | Evrensel bilimsel etik uygulamalara riayet eder ve intihalden kaçınır. | ||||||
| 3 | Faaliyetlerinin topluma ve çevreye olan muhtemel etkilerini göz önünde bulundurur, bu olumsuz etkileri en aza indirgemek ve topluma fayda sağlamak için sorumluluk alır. | X | |||||
| 4 | İşletme sorunlarını çözmede uygun analitik teknikleri kullanabilir. | X | |||||
| 5 | Bilimsel araştırma ve proje bulgularını sözlü sunum ve yazılı rapor şeklinde etkili ve ikna edici bir şekilde sunabilir. | ||||||
| 6 | Girişimsel süreçleri analitik ve eleştirel bakış açısı ile inceler ve girişimci bilişe etki eden faktörleri anlar. | X | |||||
| 7 | Derslerinde ve araştırmalarında ihtiyaç duyacağı teknolojileri tespit etme ve etkili bir şekilde kullanma becerisine sahip olur. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | İşletmeler için karar vermeye destek verecek modern analitik teknikleri bilir ve kullanır | |||||||
| 2 | İşletme problemleri için veri toplar ve düzenleyebilir | |||||||
| 3 | Analiz çıktılarını anlar, karar verme süreçlerinde kullanabilir | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 50 | 
| 1. Ödev | 10 | 
| 2. Ödev | 20 | 
| 3. Ödev | 20 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 | 
| 1. Final | 40 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 1 | 48 | 48 | 
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 | 
| Ödev | 3 | 10 | 30 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 1 | 50 | 50 | 
| Toplam İş Yükü | 148 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,92 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||