Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Dijital Pazarlama GBA 509 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi MERVE TÜRKMEN BARUTÇU
Dersi Verenler Dr.Öğr.Üyesi MERVE TÜRKMEN BARUTÇU,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Hedef tezli yüksek lisans öğrencilerinin dijital teknolojiler aracılığı ile yapılan ve günümüzün en önemli pazarlama yöntemlerinden biri olan dijital pazarlamada kullanılan dijital pazarlama araçları ve stratejileri, dijital ölçümleme, dijital tüketici davranışları gibi konularda bilgi sahibi olmaları ve bir dijital pazarlama stratejisi geliştirebilecek seviyeye gelmeleridir.

Dersin İçeriği

Bu ders dijital platformlar ve dijital pazarlama kavramlarının tanıtılması, sosyal medya pazarlaması, Influencer (Fenomen) pazarlama, arama motoru pazarlaması, dijital içerik pazarlaması, gelir ortaklığı (affiliate marketing) gibi yeni pazarlama stratejilerinin geliştirilmesi gibi aşamaları içermektedir.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Dijital pazarlamanın temel kavramlarını, araçlarını ve güncel uygulamalarını açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
2 Dijital tüketici davranışlarını analiz eder ve çevrimiçi satın alma sürecini yorumlar. Problem Çözme, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım,
3 Marka ve işletmeler için stratejik bir dijital pazarlama planı geliştirir. Problem Çözme, Grupla Çalışma, Tartışma, Gösterip Yaptırma,
4 Web sitesi, SEO ve SEM gibi araçları kullanarak dijital görünürlüğü artırma stratejileri tasarlar. Gezi / Gözlem, Rol Oynama, Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma,
5 Sosyal medya ve içerik pazarlaması stratejilerini etkin biçimde planlar ve uygular.
6 Dijital kampanyaların performansını analiz eder ve veri temelli kararlar alır.
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Dijital Pazarlamanın Temelleri
2 Dijital Tüketici Davranışı
3 Dijital Pazarlama Stratejisi ve Planlama
4 Web Sitesi Tasarımı, Kullanılabilirlik ve SEO
5 Arama Motoru Pazarlaması (SEM) ve Google Ads
6 Sosyal Medya Pazarlaması
7 Influencer Pazarlaması ve Topluluk Yönetimi
8 Dijital Kampanya Analizi Sunumları
9 İçerik Pazarlaması
10 E-posta ve Mobil Pazarlama
11 Dijital Analitik ve Performans Ölçümü
12 Dijital Müşteri Deneyimi ve CRM
13 Etik, Gizlilik ve Sürdürülebilir Dijital Pazarlama
14 Dönem Projesi Sunumları ve Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Ryan, D., çev. Kemaloğlu, M. M. (2017). Dijital pazarlama: dijital kuşağa seslenmek için pazarlama stratejileri. Türkiye iş Bankası.

KOTLER, Philip; KARTAJAYA, Hermawan; SETIAWAN, Iwan. Pazarlama 4.0: Gelenekselden Dijitale Geçiş. Optimist Yayın Grubu, 2017.

Gökşin, E. (2017). Dijital Pazarlama Temelleri. İstanbul: Abaküs Yayınları.

Google Dijital Pazarlamanın temelleri eğitimi :

https://learndigital.withgoogle.com/dijitalatolye/course/digital-marketing

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Disiplinindeki kavramlara, uygulamalara ve teorilere hâkim olur ve bunları iş yaşamındaki sorunların çözümünde ya da yürüttüğü bilimsel çalışmalarda kullanabilir. X
2 Evrensel bilimsel etik uygulamalara riayet eder ve intihalden kaçınır. X
3 Faaliyetlerinin topluma ve çevreye olan muhtemel etkilerini göz önünde bulundurur, bu olumsuz etkileri en aza indirgemek ve topluma fayda sağlamak için sorumluluk alır. X
4 İşletme sorunlarını çözmede uygun analitik teknikleri kullanabilir. X
5 Bilimsel araştırma ve proje bulgularını sözlü sunum ve yazılı rapor şeklinde etkili ve ikna edici bir şekilde sunabilir. X
6 Girişimsel süreçleri analitik ve eleştirel bakış açısı ile inceler ve girişimci bilişe etki eden faktörleri anlar. X
7 Derslerinde ve araştırmalarında ihtiyaç duyacağı teknolojileri tespit etme ve etkili bir şekilde kullanma becerisine sahip olur. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
1 Dijital pazarlamanın temel kavramlarını, araçlarını ve güncel uygulamalarını açıklar. 3 5 4 5 3 4 4
2 Dijital tüketici davranışlarını analiz eder ve çevrimiçi satın alma sürecini yorumlar.
3 Marka ve işletmeler için stratejik bir dijital pazarlama planı geliştirir.
4 Web sitesi, SEO ve SEM gibi araçları kullanarak dijital görünürlüğü artırma stratejileri tasarlar.
5 Sosyal medya ve içerik pazarlaması stratejilerini etkin biçimde planlar ve uygular.
6 Dijital kampanyaların performansını analiz eder ve veri temelli kararlar alır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 30 30
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 156
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,24
dersAKTSKredisi 6