| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Erken Çocuklukta Eğitim Programları ve Uygulamaları | ECE 522 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Erken çocukluk dönemine yönelik ulusal programı ve farklı yaklaşımları bilir. | ||
| 2 | Erken çocukluk eğitimi programına ilişkin edindikleri bilgiler ışığında programın geliştirilmesi konusunda bilgi edinerek, günlük eğitim akışı, aylık eğitim planı ve etkinlik planı hazırlar. | ||
| 3 | Erken çocukluk eğitim programları geliştirirken farklı öğretim strateji, yöntem ve teknikleri kullanır ile ölçme ve değerlendirme çalışmaları yapar. | ||
| 4 | Çocukların yaş ve gelişim düzeylerine uygun eğitim ortamları düzenler. | ||
| 5 | Erken çocukluk eğitimi alanına yönelik sorunlar karşısında araştırmalar yapar, fikir üretir ve çözüm önerileri sunar. |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Tanışma, Ders İçeriğinin Tanıtımı | |
| 2 | Erken Çocukluk Eğitiminde Nitelikli Programın Özellikleri | |
| 3 | MEB 2024 Okul Öncesi Eğitim Programı ve Önemi MEB 2024 Okul Öncesi Eğitim Programı İlkeleri ve Özellikleri | |
| 4 | MEB 2024 Okul Öncesi Eğitim Programı (Kazanım-Gösterge, Günlük Plan, Aylık Plan, Etkinlik Planı) | |
| 5 | MEB 2024 Okul Öncesi Eğitim Programında Öğrenme Ortamı | |
| 6 | MEB 2024 Okul Öncesi Eğitim Programında Etkinlik Türleri | |
| 7 | MEB 2024 Okul Öncesi Eğitim Programında Etkinlik Türleri | |
| 8 | MEB 2024 Okul Öncesi Eğitim Programında Etkinlik Türleri | |
| 9 | MEB 2024 Okul Öncesi Eğitim Programında Aile ve Toplum Katılımı | |
| 10 | MEB 2024 Okul Öncesi Eğitim Programında Değerlendirme | |
| 11 | Erken Çocukluk Eğitimi Program ve Yaklaşımları (High Scope Yaklaşımı, Head Start Yaklaşımı) | |
| 12 | Erken Çocukluk Eğitimi Program ve Yaklaşımları (Montessori Yaklaşımı, Reggio Emilia Yaklaşımı) | |
| 13 | Erken Çocukluk Eğitimi Program ve Yaklaşımları (Waldorf Yaklaşımı, Orman Okulu) | |
| 14 | MEB 2024 Okul Öncesi Eğitim Programı ile diğer yaklaşımların programlarının karşılaştırılması |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | MEB (2013). 36-72 Aylık Çocuklar için Okul Öncesi Eğitim Programı. Ankara: MEB Yayınları. Zembat, R., Tunçeli, H.İ. ve Akşin Yavuz, E. (2019). Erken çocuklukta eğitim programları ve uygulamalar |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Okul öncesi dönemdeki çocukların gelişimini anlamak için temel teorik bilgilere sahip olur. | ||||||
| 2 | Okul öncesi çocukların öğrenme ihtiyaçlarını değerlendirebilecek ve bireysel farklılıkları göz önünde bulundurarak öğrenme stratejileri geliştirir. | ||||||
| 3 | Farklı erken çocukluk eğitimi uygulamalarında gelişimsel özellikleri belirler. | ||||||
| 4 | Okul öncesi eğitimde kullanılan öğretim yöntemlerini anlar ve uygular. | ||||||
| 5 | Kültürel çeşitlilik, dil çeşitliliği ve kültürlerarası eğitim gibi güncel konuları erken çocukluk eğitimi bağlamında anlar. | ||||||
| 6 | Erken çocukluk eğitimine karşı yeni bakış açıları edinir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Erken çocukluk dönemine yönelik ulusal programı ve farklı yaklaşımları bilir. | ||||||
| 2 | Erken çocukluk eğitimi programına ilişkin edindikleri bilgiler ışığında programın geliştirilmesi konusunda bilgi edinerek, günlük eğitim akışı, aylık eğitim planı ve etkinlik planı hazırlar. | ||||||
| 3 | Erken çocukluk eğitim programları geliştirirken farklı öğretim strateji, yöntem ve teknikleri kullanır ile ölçme ve değerlendirme çalışmaları yapar. | ||||||
| 4 | Çocukların yaş ve gelişim düzeylerine uygun eğitim ortamları düzenler. | ||||||
| 5 | Erken çocukluk eğitimi alanına yönelik sorunlar karşısında araştırmalar yapar, fikir üretir ve çözüm önerileri sunar. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 60 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 40 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 1 | 30 | 30 |
| Ödev | 1 | 20 | 20 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 20 | 20 |
| Final | 1 | 30 | 30 |
| Toplam İş Yükü | 148 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,92 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||