| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Seç III: Erken Çocukluk Eğitiminde Ahlak Gelişimi ve Değerler Eğitimi | ECE 514 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AHMET SAKİN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Erken çocukluk eğitiminde ahlak gelişim kuramları doğrultusunda etik ilkelerin, evrensel ve kültürel değerlerin neler olduğunun kavranması ve bu değerlerin çocuklar tarafından kazanılması eğitimi konusunda bilgi sahibi olmalarıdır.
|
| Dersin İçeriği | Ahlak gelişim kuramları, evrensel değerler ile külterel değerlerin belirlenmesi, evrensel değerlerin kültürel değerlerle sentezi, değerlerin eğitimi ve etik davranışların değerlendirilmesi. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Etik, ahlak ve değerler felsefesinin temellerini açıklar | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
| 2 | Erken çocukluk eğitiminde ahlaki gelişim kuramlarını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
| 3 | Erken çocukluk eğitiminde ahlak gelişim, etik ve değerler ile ilgili literatürü açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
| 4 | Erken çocukluk eğitiminde kazanılması beklenen; saygı, sorumluluk, mutluluk, işbirliği, sabır, dürüstlük, hoşgörü ve yardımseverlik değerlerini ve etik davranışları açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | Erken çocukluk eğitiminde kazanılması beklenen; saygı, sorumluluk, mutluluk, işbirliği, sabır, dürüstlük, hoşgörü ve yardımseverlik değerleri ile ilgili etkinlikler hazırlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 6 | Erken çocukluk eğitiminde ahlaki gelişimin belirlenmesinde kullanılan ölçme araçlarını tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 7 | Erken çocukluk eğitiminde ahlaki gelişimin belirlenmesinde kullanılan ölçme araçlarını uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Etik felsefesinin temelleri | |
| 2 | Ahlak ve değerlerin felsefi temellerini açıklar | |
| 3 | Kültürel değerler | |
| 4 | Erken çocukluk eğitiminde ahlaki gelişim kuramlarını açıklar. | |
| 5 | Erken çocukluk eğitiminde evrensel ve kültürel değerleri açıklar. | |
| 6 | Erken çocukluk eğitiminde değerlerle ilgili literatür | |
| 7 | Erken çocukluk eğitiminde ahlak gelişimi ile ilgili literatür | |
| 8 | Erken çocukluk eğitiminde etik davranışlar ile ilgili literatür | |
| 9 | Erken çocukluk eğitiminde kazanılması beklenen; saygı, sorumluluk, mutluluk, işbirliği, sabır, dürüstlük, hoşgörü ve yardımseverlik değerlerini ve etik davranışlar | |
| 10 | Erken çocukluk eğitiminde kazanılması beklenen; saygı, sorumluluk, mutluluk, işbirliği, sabır, dürüstlük, hoşgörü ve yardımseverlik değerleri ile ilgili etkinlikler | |
| 11 | Erken çocukluk eğitiminde kazanılması beklenen; saygı, sorumluluk, mutluluk, işbirliği, sabır, dürüstlük, hoşgörü ve yardımseverlik değerleri ile ilgili etkinlik uygulamaları | |
| 12 | Erken çocukluk eğitiminde ahlaki gelişimin belirlenmesinde kullanılan ölçme araçları | |
| 13 | Erken çocukluk eğitiminde ahlaki gelişimin belirlenmesinde kullanılan ölçme araçlarının uygulamaları | |
| 14 | Uygulamaların sonuçlarını değerlendirerek yorumlama |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Güngör, Erol (2020). Ahlak psikolojisi ve Sosyal Ahlak, yer-Su yayınları.
|
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Okul öncesi dönemdeki çocukların gelişimini anlamak için temel teorik bilgilere sahip olur. | X | |||||
| 2 | Okul öncesi çocukların öğrenme ihtiyaçlarını değerlendirebilecek ve bireysel farklılıkları göz önünde bulundurarak öğrenme stratejileri geliştirir. | X | |||||
| 3 | Farklı erken çocukluk eğitimi uygulamalarında gelişimsel özellikleri belirler. | X | |||||
| 4 | Okul öncesi eğitimde kullanılan öğretim yöntemlerini anlar ve uygular. | X | |||||
| 5 | Kültürel çeşitlilik, dil çeşitliliği ve kültürlerarası eğitim gibi güncel konuları erken çocukluk eğitimi bağlamında anlar. | X | |||||
| 6 | Erken çocukluk eğitimine karşı yeni bakış açıları edinir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Etik, ahlak ve değerler felsefesinin temellerini açıklar | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |
| 2 | Erken çocukluk eğitiminde ahlaki gelişim kuramlarını açıklar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |
| 3 | Erken çocukluk eğitiminde ahlak gelişim, etik ve değerler ile ilgili literatürü açıklar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| 4 | Erken çocukluk eğitiminde kazanılması beklenen; saygı, sorumluluk, mutluluk, işbirliği, sabır, dürüstlük, hoşgörü ve yardımseverlik değerlerini ve etik davranışları açıklar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| 5 | Erken çocukluk eğitiminde kazanılması beklenen; saygı, sorumluluk, mutluluk, işbirliği, sabır, dürüstlük, hoşgörü ve yardımseverlik değerleri ile ilgili etkinlikler hazırlar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| 6 | Erken çocukluk eğitiminde ahlaki gelişimin belirlenmesinde kullanılan ölçme araçlarını tanır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| 7 | Erken çocukluk eğitiminde ahlaki gelişimin belirlenmesinde kullanılan ölçme araçlarını uygular. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 20 |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 2 | 3 | 6 |
| Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
| Ödev | 2 | 22 | 44 |
| Performans Görevi (Seminer) | 2 | 24 | 48 |
| Toplam İş Yükü | 149 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,96 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||