| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Seç II: Kişilik Psikolojisi | ECE 519 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SUAT KOL |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Esra Betül Kölemen |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bireyde gerçekleşen kişilik gelişimini kuramsal boyutta ortaya koymak, bireyin davranış özelliklerinin bu kuramsal temellere dayanarak incelemek ve davranış sebeplerinin bilimsel perspektiften deneysel yolla açıklamaktır.
|
| Dersin İçeriği | Kişiliğin tanımını ve kişilikle ilgili kuramsal yaklaşımlardan psikanalitik, davranışçı, genetik/biyolojik, insancıl gibi ana yaklaşımlar. Bu konularda yapılan deneysel çalışmalar. Kişilik kuramının günlük yaşamda kullanılabileceği alanlar. Kişiliğin ölçümü ve ölçüm araçlarının özellikleri. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Kişilik gelişimini kuramsal düzeyde öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
| 2 | Kişilik gelişiminin diğer gelişim alanları ile ilişkisini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
| 3 | Farklı kişilik teorilerinin; temel kavramlarını, süreçlerini ve etkilerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
| 4 | Farklı kişilik kuramları arasındaki ilişkileri açıklar ve karşılaştırır. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
| 5 | Bireyin davranış özelliklerini bu kuramsal temellere dayanarak açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Ders ile ilgili genel bilgilendirme | |
| 2 | Kişiliğin tanımını ve kişilikle ilgili kuramsal yaklaşımlar | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 3 | Psikanalitik Kuram Nesne İlişkileri ve Bağlanma Kuramları | Ders Notları-İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 4 | Kişilerarası İlişkiler Kuram | Ders Notları-İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 5 | Holistik-Dinamik Kuram | Ders Notları-İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 6 | Kişi Odaklı Kuram | Ders Notları-İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 7 | Beş Büyük Faktör Kuramı | Ders Notları-İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 8 | Sosyal Bilişsel Kuram | Ders Notları-İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 9 | Sosyal Bilişsel Kuram | Ders Notları-İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 10 | Kişisel Yapılar Kuramı | Ders Notları-İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 11 | Sosyal İnşaacı Kuram | Ders Notları-İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 12 | Kişilik kuramının günlük yaşamda kullanılabileceği alanlar | Ders Notları-İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 13 | Kişiliğin ölçümü ve ölçüm araçları | Ders Notları-İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 14 | Genel tekrar ve değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Öğretim üyesi tarafından hazırlanmış ders notları |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Okul öncesi dönemdeki çocukların gelişimini anlamak için temel teorik bilgilere sahip olur. | ||||||
| 2 | Okul öncesi çocukların öğrenme ihtiyaçlarını değerlendirebilecek ve bireysel farklılıkları göz önünde bulundurarak öğrenme stratejileri geliştirir. | ||||||
| 3 | Farklı erken çocukluk eğitimi uygulamalarında gelişimsel özellikleri belirler. | ||||||
| 4 | Okul öncesi eğitimde kullanılan öğretim yöntemlerini anlar ve uygular. | ||||||
| 5 | Kültürel çeşitlilik, dil çeşitliliği ve kültürlerarası eğitim gibi güncel konuları erken çocukluk eğitimi bağlamında anlar. | ||||||
| 6 | Erken çocukluk eğitimine karşı yeni bakış açıları edinir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Kişilik gelişimini kuramsal düzeyde öğrenir. | 5 | |||||
| 2 | Kişilik gelişiminin diğer gelişim alanları ile ilişkisini kavrar. | ||||||
| 3 | Farklı kişilik teorilerinin; temel kavramlarını, süreçlerini ve etkilerini açıklar. | ||||||
| 4 | Farklı kişilik kuramları arasındaki ilişkileri açıklar ve karşılaştırır. | ||||||
| 5 | Bireyin davranış özelliklerini bu kuramsal temellere dayanarak açıklar |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 70 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 40 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 5 | 5 | 25 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Ödev | 1 | 30 | 30 |
| Toplam İş Yükü | 161 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,44 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||