| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Seç II: Çocukta Bağlanma ve Psiko-Sosyal Gelişim | ECE 517 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SUAT KOL |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bağlanma ilişkilerinin nasıl kurulduğunu, bağlanma davranışının nasıl geliştiğini ve nasıl bir işleve sahip olduğunu hem kuramsal hem de ampirik temelde incelemek |
| Dersin İçeriği | Bağlanmanın kuramsal temelleri. Bağlanma davranışı, bağlanma davranışının doğası, insan bağlanmasının ontojenisi, bağlanma örüntülerinin psikososyal gelişim üzerindeki etkileri, bağlanma davranışının organizasyonunda son gelişmeler. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Bağlanma ve bağlanma davranışını kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 2 | Bebeklik, bakım ve bağlanma arasındaki ilişkiyi kurar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 3 | Erken Çocukluk eğitiminde bağlanmanın önemini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 4 | Bağlanma ile ilgili yurt içi ve yurt dışı çalışmaları değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Bağlanma Nedir? | |
| 2 | Bağlanma İle İlgili Çalışmalar | |
| 3 | Bağlanma Yaklaşımının Özellikleri | |
| 4 | İçgüdüsel Davranış | |
| 5 | Bağlanma Yaklaşımının Doğası | |
| 6 | Bağlanma Davranışına Kontrol Sistemleri Yaklaşımı | |
| 7 | Bir Fikire Odaklanma | |
| 8 | Bağlanma Örüntüleri ve Yardımcı Koşullar | |
| 9 | Bağlanma ile İlgili Araştırmalar | |
| 10 | Bağlanma ile İlgili Araştırmalar | |
| 11 | Bağlanma ile İlgili Araştırmalar | |
| 12 | Bağlanma ile İlgili Araştırmalar | |
| 13 | Bağlanma ile İlgili Araştırmalar | |
| 14 | Bağlanma ile İlgili Araştırmalar |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | BOWLBY, John (2013). Bağlanma. Çev:Tuğrul Veli Soylu. Pinhan Yayınları.İstanbul. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Okul öncesi dönemdeki çocukların gelişimini anlamak için temel teorik bilgilere sahip olur. | ||||||
| 2 | Okul öncesi çocukların öğrenme ihtiyaçlarını değerlendirebilecek ve bireysel farklılıkları göz önünde bulundurarak öğrenme stratejileri geliştirir. | ||||||
| 3 | Farklı erken çocukluk eğitimi uygulamalarında gelişimsel özellikleri belirler. | ||||||
| 4 | Okul öncesi eğitimde kullanılan öğretim yöntemlerini anlar ve uygular. | ||||||
| 5 | Kültürel çeşitlilik, dil çeşitliliği ve kültürlerarası eğitim gibi güncel konuları erken çocukluk eğitimi bağlamında anlar. | ||||||
| 6 | Erken çocukluk eğitimine karşı yeni bakış açıları edinir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Bağlanma ve bağlanma davranışını kavrar. | ||||||
| 2 | Bebeklik, bakım ve bağlanma arasındaki ilişkiyi kurar. | ||||||
| 3 | Erken Çocukluk eğitiminde bağlanmanın önemini açıklar. | ||||||
| 4 | Bağlanma ile ilgili yurt içi ve yurt dışı çalışmaları değerlendirir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| 1. Kısa Sınav | 20 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 40 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 40 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 5 | 5 |
| Final | 1 | 5 | 5 |
| Toplam İş Yükü | 138 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||