| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Gelişim Kuramlarına Dayalı Erken Çocukluk Eğitimi Uygulamaları | ECE 503 | 1 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SUAT KOL |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. SUAT KOL, |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Esra Betül KÖLEMEN |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Erken çocukluk eğitiminde etkili olan düşünürlere ilişkin tarihsel bir temel oluşturmak ve erken çocukluk gelişimine çok-boyutlu bir bakış açısı geliştirmek. |
| Dersin İçeriği | Erken çocukluk eğitiminin temelleri ve çoklu bakış açısı (antropoloji, davranışçılık, gelişim psikolojisi, nörobilim, post-modernizm ve psikoanaliz vb.), mevcut uygulamalar, alan profesyonellerinin çeşitli rolleri, öğrenme ortamları ve öğretim yaklaşımları |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Erken çocukluk dönemindeki çocukların gelişimini açıklayan temel gelişim kuramlarını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
| 2 | Erken çocukluk eğitimdeki gelişime dayalı kuramları karşılaştırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
| 3 | Farklı erken çocukluk eğitimi uygulamalarında gelişimsel özellikleri belirler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
| 4 | Gelişim kuramlarına göre bireysel farklılıkları anlar ve erken çocukluk eğitimi uygulamalarında bu farklılıkları destekleyecek stratejiler geliştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
| 5 | Gelişim kuramlarına dayalı erken çocukluk eğitimi uygulamalarını ebeveynlerle ve toplumla etkili bir şekilde paylaşma ve işbirliği yapma becerisini geliştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Benzetişim, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Bilişsel Gelişim Kuramları | |
| 2 | Dil Gelişim Kuramları | |
| 3 | Sosyo-Duygusal Gelişim Kuramları | |
| 4 | Ahlak Gelişim Kuramları | |
| 5 | Gelişime İlişkin Uygulamalar | |
| 6 | Gelişime Uygun Programlarda Öğrenme | |
| 7 | Etkili Küçük Grup Uygulamaları | |
| 8 | Planlanan Etkinliklerin Gelişimsel Kazanımlarla İlişkisi | |
| 9 | Alan ve Materyal Düzenleme | |
| 10 | Aile Katılımı ile Gelişime Dayalı Program Uygulamaları | |
| 11 | Makale Tarama ve Sunum | |
| 12 | Makale Tarama ve Sunum | |
| 13 | Makale Tarama ve Sunum | |
| 14 | Makale Tarama ve Sunum |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | KOSTELNİK, M., J.; SODERMAN A.K. WHİREN, A.P. RUPİPER, M.L. (2019). Gelişime Uygun Eğitim Programları,Nobel Yayınları, Ankara. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Okul öncesi dönemdeki çocukların gelişimini anlamak için temel teorik bilgilere sahip olur. | X | |||||
| 2 | Okul öncesi çocukların öğrenme ihtiyaçlarını değerlendirebilecek ve bireysel farklılıkları göz önünde bulundurarak öğrenme stratejileri geliştirir. | X | |||||
| 3 | Farklı erken çocukluk eğitimi uygulamalarında gelişimsel özellikleri belirler. | X | |||||
| 4 | Okul öncesi eğitimde kullanılan öğretim yöntemlerini anlar ve uygular. | X | |||||
| 5 | Kültürel çeşitlilik, dil çeşitliliği ve kültürlerarası eğitim gibi güncel konuları erken çocukluk eğitimi bağlamında anlar. | X | |||||
| 6 | Erken çocukluk eğitimine karşı yeni bakış açıları edinir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Erken çocukluk dönemindeki çocukların gelişimini açıklayan temel gelişim kuramlarını açıklar. | 5 | |||||
| 2 | Erken çocukluk eğitimdeki gelişime dayalı kuramları karşılaştırır. | 5 | |||||
| 3 | Farklı erken çocukluk eğitimi uygulamalarında gelişimsel özellikleri belirler. | 5 | |||||
| 4 | Gelişim kuramlarına göre bireysel farklılıkları anlar ve erken çocukluk eğitimi uygulamalarında bu farklılıkları destekleyecek stratejiler geliştirir. | 5 | 5 | ||||
| 5 | Gelişim kuramlarına dayalı erken çocukluk eğitimi uygulamalarını ebeveynlerle ve toplumla etkili bir şekilde paylaşma ve işbirliği yapma becerisini geliştirir. | 5 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 40 |
| 1. Ödev | 60 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 148 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,92 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||