| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Önleyici Grup Rehberlik Uygulamaları | ORH 517 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. BETÜL DÜŞÜNCELİ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Betül Düşünceli |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, grup rehberlik etkinlikerini önleyici hizmetler olarak uygulayabilecek düzeyde bilgiye ve beceriye sahip olmaktır. |
| Dersin İçeriği | Süpervizyon yönetiminde lider olarak yapılandırılmış bir grubu yönetmek. Yardımcı lider olmak ya da yarı yapılandırılmış bir grubu yönetmek |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Grubun doğası ve yapısını bilir. | Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 2 | Grup rehberliğinin mantıksal çerçevesini tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Grup çeşitlerini tanır | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, Anlatım, | |
| 4 | Grup rehberliğine ilişkin etiğe sahip olur. | Tartışma, Gösterip Yaptırma, Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 5 | Grubun planlanması ve oluşturulmasını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Eğitsel Oyun, Rol Oynama, | |
| 6 | Grup rehberlik sürecini bilir ve uygular | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Rol Oynama, | |
| 7 | Gruba liderlik yapar. | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, | |
| 8 | Liderlik becerilerine sahip olur. | Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, Rol Oynama, | |
| 9 | Grupta zor bireylerle baş edebilir. | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Gösterip Yaptırma, | |
| 10 | Grup rehberliğini önleyici rehberlik sürecine etkin bir şekilde uyarlayabilir. | Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, Rol Oynama, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Grubun doğası ve yapısı | |
| 2 | Grup rehberliğinin mantıksal çerçevesi | |
| 3 | Grup çeşitleri | |
| 4 | Grup rehberliği ve etik | |
| 5 | Grubun planlanması ve oluşturulması | |
| 6 | Grup rehberliğiniğn başlangıç aşaması | |
| 7 | Grup rehberliğiniğn geçiş aşaması | |
| 8 | Grup rehberliğinin eylem aşaması | |
| 9 | Grup rehberliğiniğn sonlandırma aşaması | |
| 10 | Zor grup üyeleri ile baş etme | |
| 11 | Liderlik | |
| 12 | Liderlik becerileri | |
| 13 | Grup rehberliğinde önleyici etkinliklerin uygulanması | |
| 14 | Grup rehberliğinde önleyici etkinliklerin uygulanması |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanıyla ilgili kavramsal ve kuramsal bilgilere sahip olur. | ||||||
| 2 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrar. | ||||||
| 3 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası yayınları takip eder. | ||||||
| 4 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanında araştırma planlama, uygulama ve yapma becerisine sahip olur. | ||||||
| 5 | Önleyici rehberlik hizmetlerinin uygulamadaki yansımalarını değerlendirir. | ||||||
| 6 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanında akademik kurallara uygun yayım hazırlar. | ||||||
| 7 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanıyla ilgili uygulamada karşılaşılacak olası aksaklık için bireysel ve ekip olarak sorumluluk ve inisiyatif alır. | ||||||
| 8 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanında proje veya hedefi planlar ve yönetir. | ||||||
| 9 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanında yaşamboyu öğrenme ve sorgulama bilincine sahiptir. | ||||||
| 10 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanında gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
| 11 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanında özümsediği bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, ulusal ve uluslararası düzeyde ve disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Grubun doğası ve yapısını bilir. | |||||||||||
| 2 | Grup rehberliğinin mantıksal çerçevesini tanımlar | |||||||||||
| 3 | Grup çeşitlerini tanır | |||||||||||
| 4 | Grup rehberliğine ilişkin etiğe sahip olur. | |||||||||||
| 5 | Grubun planlanması ve oluşturulmasını bilir. | |||||||||||
| 6 | Grup rehberlik sürecini bilir ve uygular | |||||||||||
| 7 | Gruba liderlik yapar. | |||||||||||
| 8 | Liderlik becerilerine sahip olur. | |||||||||||
| 9 | Grupta zor bireylerle baş edebilir. | |||||||||||
| 10 | Grup rehberliğini önleyici rehberlik sürecine etkin bir şekilde uyarlayabilir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| 1. Ödev | 60 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
| 1. Final | 80 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 7 | 112 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 369 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 14,76 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||