| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Önleyici Bireysel Rehberlik | ORH 512 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÜMİT SAHRANÇ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Betül Düşünceli |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, bireysel rehberlik uygulamalarının önleyici olarak işlev görmesini sağlamaktır. |
| Dersin İçeriği | Öz güven geliştirme etkinlikleri, atılganlık eğitimi etkinlikleri, sosyal beceri etkinlikleri, kendini ifade edebilme etkinlikleri, karar verme ve problem çözme etkinlikleri. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Kişisel rehberliği tanımlar. | Anlatım, | |
| 2 | Kişisel rehberliği diğer rehberlik türlerinden ayıran özelliklerini bilir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Kişisel rehberlik model ve yaklaşımlarını uygulayabilir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Kişisel rehberlik kaynaklarını sürece uygulayabilir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | Kişisel rehberlik çalışmalarını analiz edebilir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 6 | Kişisel rehberlik hizmetlerini önleyici hizmetlere uyarlayabilir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Kişisel rehberliğin alanı ve kapsamı | |
| 2 | Kişisel rehberlik model ve yaklaşımları | |
| 3 | Kişisel rehberlik model ve yaklaşımları | |
| 4 | Kişisel rehberlik model ve yaklaşımları | |
| 5 | Kişisel rehberlik model ve yaklaşımları | |
| 6 | Kişisel rehberlik kaynakları | |
| 7 | Kişisel rehberlik kaynakları | |
| 8 | Kişisel rehberlik kaynakları | |
| 9 | Kişisel rehberlik çalışma alanları | |
| 10 | Yönetici ve kişisel rehberlik hizmetleri | |
| 11 | Kişisel rehberliğin önleyici hizmetler olarak planlama, uygulama ve değerlendirme | |
| 12 | Kişisel rehberliğin önleyici hizmetler olarak planlama, uygulama ve değerlendirme | |
| 13 | Kişiel rehberliğin önleyici hizmetler olarak planlama, uygulama ve değerlendirme | |
| 14 | Kişiel rehberliğin önleyici hizmetler olarak planlama, uygulama ve değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanıyla ilgili kavramsal ve kuramsal bilgilere sahip olur. | ||||||
| 2 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrar. | ||||||
| 3 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası yayınları takip eder. | ||||||
| 4 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanında araştırma planlama, uygulama ve yapma becerisine sahip olur. | ||||||
| 5 | Önleyici rehberlik hizmetlerinin uygulamadaki yansımalarını değerlendirir. | ||||||
| 6 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanında akademik kurallara uygun yayım hazırlar. | ||||||
| 7 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanıyla ilgili uygulamada karşılaşılacak olası aksaklık için bireysel ve ekip olarak sorumluluk ve inisiyatif alır. | ||||||
| 8 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanında proje veya hedefi planlar ve yönetir. | ||||||
| 9 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanında yaşamboyu öğrenme ve sorgulama bilincine sahiptir. | ||||||
| 10 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanında gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
| 11 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanında özümsediği bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, ulusal ve uluslararası düzeyde ve disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Kişisel rehberliği tanımlar. | |||||||||||
| 2 | Kişisel rehberliği diğer rehberlik türlerinden ayıran özelliklerini bilir. | |||||||||||
| 3 | Kişisel rehberlik model ve yaklaşımlarını uygulayabilir. | |||||||||||
| 4 | Kişisel rehberlik kaynaklarını sürece uygulayabilir. | |||||||||||
| 5 | Kişisel rehberlik çalışmalarını analiz edebilir. | |||||||||||
| 6 | Kişisel rehberlik hizmetlerini önleyici hizmetlere uyarlayabilir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
| 1. Final | 70 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Ödev | 1 | 5 | 5 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 8 | 128 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Ödev | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 386 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 15,44 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||