| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Çocuk ve Ergenlerde Davranış Bozuklukları | ORH 515 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MEHMET KAYA |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. MEHMET KAYA, |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Samet MAKAS |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı çocuk ve ergenlerde davranış bozukluklarını, döneme özgü gelişimsel sorunları ve uyum sorunlarını öğretmektir. |
| Dersin İçeriği | Çocuk ve ergenlerde Mental Bozuklukların Sınıflandırılması, Davranışsal Bozuklukların Sınıflandırılması, Çocuk ve ergenlerde Nevroz Ve Psikozların Nedenleri, Nevroz Ve Psikozların Çeşitleri. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Çocuk ve ergenlerde Mental Bozuklukları sınıflandırır. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 2 | Çocuk ve ergenlerde Davranışsal Bozuklukların sınıflandırır. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 3 | Çocuk ve ergenlerde Nevroz ve Psikozların Nedenlerini tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Çocuk ve ergenlerde Nevroz Ve Psikozların Çeşitlerini tanır. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | Çocuk ve ergenlerde Nevroz Ve Psikozların Semptomlarını tanır. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 6 | Çocuk ve ergenlerde Anksiyete Bozukluklarını tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 7 | Çocuk ve ergenlerde madde bağımlılığını tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 8 | Çocuk ve ergenlerde yeme bozukluklarını tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 9 | Çocuk ve ergenlerde uyum sorunlarını tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 10 | Çocuk ve ergenlerde gelişim sorunlarını tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Çocuk ve ergenlerde davranış bozuklukları sınıflandırmaları ve tanımlar | |
| 2 | Çocukluk ve ergenlik döneminde gelişimsel özellikler | |
| 3 | Yalan söyleme, kardeş kıskançlığı | |
| 4 | Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu | |
| 5 | Çocuklarda saldırganlık- davranım bozukluğu- karşıt olma karşıt gelme bozukluğu | |
| 6 | Kaygı bozuklukları | |
| 7 | Ara sınav | |
| 8 | Dışa Atım Bozuklukları, tırnak yeme | |
| 9 | Yeme bozuklukları | |
| 10 | Çocuk ve ergenlerde Şizofreni | |
| 11 | Çocuklarda mental bozukluklar | |
| 12 | Otizm | |
| 13 | Madde bağımlılığı | |
| 14 | Genel tekrar |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Uzaktan Eğitim portalında yer almaktadır. |
| Ders Kaynakları | Uzaktan Eğitim portalında yer almaktadır. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanıyla ilgili kavramsal ve kuramsal bilgilere sahip olur. | ||||||
| 2 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrar. | ||||||
| 3 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası yayınları takip eder. | ||||||
| 4 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanında araştırma planlama, uygulama ve yapma becerisine sahip olur. | ||||||
| 5 | Önleyici rehberlik hizmetlerinin uygulamadaki yansımalarını değerlendirir. | ||||||
| 6 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanında akademik kurallara uygun yayım hazırlar. | ||||||
| 7 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanıyla ilgili uygulamada karşılaşılacak olası aksaklık için bireysel ve ekip olarak sorumluluk ve inisiyatif alır. | ||||||
| 8 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanında proje veya hedefi planlar ve yönetir. | ||||||
| 9 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanında yaşamboyu öğrenme ve sorgulama bilincine sahiptir. | ||||||
| 10 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanında gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
| 11 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanında özümsediği bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, ulusal ve uluslararası düzeyde ve disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Çocuk ve ergenlerde Mental Bozuklukları sınıflandırır. | |||||||||||
| 2 | Çocuk ve ergenlerde Davranışsal Bozuklukların sınıflandırır. | |||||||||||
| 3 | Çocuk ve ergenlerde Nevroz ve Psikozların Nedenlerini tanır. | |||||||||||
| 4 | Çocuk ve ergenlerde Nevroz Ve Psikozların Çeşitlerini tanır. | |||||||||||
| 5 | Çocuk ve ergenlerde Nevroz Ve Psikozların Semptomlarını tanır. | |||||||||||
| 6 | Çocuk ve ergenlerde Anksiyete Bozukluklarını tanır. | |||||||||||
| 7 | Çocuk ve ergenlerde madde bağımlılığını tanır. | |||||||||||
| 8 | Çocuk ve ergenlerde yeme bozukluklarını tanır. | |||||||||||
| 9 | Çocuk ve ergenlerde uyum sorunlarını tanır. | |||||||||||
| 10 | Çocuk ve ergenlerde gelişim sorunlarını tanır. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 10 |
| 1. Ara Sınav | 90 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 174 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,96 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||