| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Sosyal Psikoloji | ORH 507 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. TUNCAY AYAS |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. TUNCAY AYAS, |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Eda BİÇENER |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı sosyal psikoloji teorilerini, metotlarını ve temel sosyal psikoloji problemlerini öğretmektir. |
| Dersin İçeriği | Sosyal Psikolojinin Tanımlanması, Sosyal, Psikolojinin Tarihsel Gelişimi, Sosyalleşme Ve Eğitim, Sosyal Psikoloji Metot Ve Teknikleri, Sosyal Algı, Yükleme Teorisi |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Sosyal Psikolojinin Tarihsel Gelişimini kendi cümleleriyle ifade eder. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Sosyalleşme ve eğitim arasındaki ilişkiyi saptar | Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Anlatım, | |
| 3 | Yükleme Teorilerini tanımlar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Saldırganlık ve nedenleri sorgular. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
| 5 | Özveri ve faydalarına değer biçer. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gösterip Yaptırma, | |
| 6 | Tutumlar ve tutum Değişimlerini yorumlar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Sosyal Psikolojinin Tanımlanması | |
| 2 | Sosyal Psikolojinin Tarihsel Gelişimi | |
| 3 | Sosyalleşme Ve Eğitim | |
| 4 | Sosyal Psikoloji Metot Ve Teknikleri | |
| 5 | Sosyal Algı | |
| 6 | Yükleme Teorisi | |
| 7 | Arasınav | |
| 8 | Saldırganlık | |
| 9 | Özveri | |
| 10 | Tutum Değişimi | |
| 11 | Sosyal Etki Ve Uyma | |
| 12 | Bilişsel Çelişki | |
| 13 | Grup Dinamiği | |
| 14 | Genel Düzenleme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu |
Kağıtçıbaşı, Çiğdem; İnsan ve İnsanlar,İstanbul, 1992. |
| Ders Kaynakları |
Houston, J.P. Learning and Memory, Los Angles, 1991. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanıyla ilgili kavramsal ve kuramsal bilgilere sahip olur. | ||||||
| 2 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrar. | ||||||
| 3 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası yayınları takip eder. | ||||||
| 4 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanında araştırma planlama, uygulama ve yapma becerisine sahip olur. | ||||||
| 5 | Önleyici rehberlik hizmetlerinin uygulamadaki yansımalarını değerlendirir. | ||||||
| 6 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanında akademik kurallara uygun yayım hazırlar. | ||||||
| 7 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanıyla ilgili uygulamada karşılaşılacak olası aksaklık için bireysel ve ekip olarak sorumluluk ve inisiyatif alır. | ||||||
| 8 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanında proje veya hedefi planlar ve yönetir. | ||||||
| 9 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanında yaşamboyu öğrenme ve sorgulama bilincine sahiptir. | ||||||
| 10 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanında gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
| 11 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanında özümsediği bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, ulusal ve uluslararası düzeyde ve disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Sosyal Psikolojinin Tarihsel Gelişimini kendi cümleleriyle ifade eder. | |||||||||||
| 2 | Sosyalleşme ve eğitim arasındaki ilişkiyi saptar | |||||||||||
| 3 | Yükleme Teorilerini tanımlar. | |||||||||||
| 4 | Saldırganlık ve nedenleri sorgular. | |||||||||||
| 5 | Özveri ve faydalarına değer biçer. | |||||||||||
| 6 | Tutumlar ve tutum Değişimlerini yorumlar. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Kısa Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
| 1. Final | 70 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 6 | 96 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Ödev | 1 | 15 | 15 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 189 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,56 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||