| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Psikolojiye Giriş | ORH 504 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. BETÜL DÜŞÜNCELİ |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. BETÜL DÜŞÜNCELİ, |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Samet MAKAS |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Öğrencilere psikolojinin temel konu, kavram ve alt alanlarını tanıtmak; insan davranışlarının ele alınmasında nesnel ve bilimsel bir yaklaşım geliştirmelerini sağlamaktır. |
| Dersin İçeriği | Psikoloji bilimi, psikolojide araştırma yöntemleri, yaşam boyu gelişim, öğrenme psikolojisi, davranış bozuklukları (normal dışı davranışlar), sosyal psikoloji, psikolojik testler, endüstri psikolojisi, medya ve psikoloji, sağlık psikolojisi. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Gelişim psikolojisi kavramlarını tanır. | Anlatım, Tartışma, | Kısa Cevaplı Testler, |
| 2 | Gelişim psikolojisi kavramlarını günlük ve mesleki problemlere uygular. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, | |
| 3 | Öğrenme psikolojisi kavramlarını tanır. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Öğrenme psikolojisi kavramlarını günlük ve mesleki problemlere uygular. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, | |
| 5 | Dikkat, Algı, Bellek yapılarını inceler. | Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, Eğitsel Oyun, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
| 6 | Psikoloji kuramlarının temel kavramlarını öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 7 | Davranış bozukluklarını sınıflandırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Gelişim psikolojisi | |
| 2 | Gelişim psikolojisi | |
| 3 | Gelişim psikolojisi | |
| 4 | Öğrenme psikolojisi | |
| 5 | Öğrenme psikolojisi | |
| 6 | Öğrenme psikolojisi | |
| 7 | Ara sınav | |
| 8 | Dikkat, Algı, Bellek | |
| 9 | Psikoloji kuramları (Freud, Adler, Jung, Horney) | |
| 10 | Psikoloji kuramları (Rogers, Maslow, Ellis) | |
| 11 | Davranış bozuklukları | |
| 12 | Davranış bozuklukları | |
| 13 | Davranış bozuklukları | |
| 14 | Genel tekrar |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Psikolojiye Giriş, Rod Plotnik, Kaknüs Yayınları Atkinson-Hilgard Psikolojiye Giriş, Richard C. Atkinson , Rita Atkinson , Edward E. Smith, Daryl J. Bem , Susan Nolen Hoeksema, Arkadaş Yayınları
|
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanıyla ilgili kavramsal ve kuramsal bilgilere sahip olur. | X | |||||
| 2 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrar. | X | |||||
| 3 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası yayınları takip eder. | X | |||||
| 4 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanında araştırma planlama, uygulama ve yapma becerisine sahip olur. | X | |||||
| 5 | Önleyici rehberlik hizmetlerinin uygulamadaki yansımalarını değerlendirir. | X | |||||
| 6 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanında akademik kurallara uygun yayım hazırlar. | X | |||||
| 7 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanıyla ilgili uygulamada karşılaşılacak olası aksaklık için bireysel ve ekip olarak sorumluluk ve inisiyatif alır. | X | |||||
| 8 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanında proje veya hedefi planlar ve yönetir. | X | |||||
| 9 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanında yaşamboyu öğrenme ve sorgulama bilincine sahiptir. | X | |||||
| 10 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanında gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
| 11 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanında özümsediği bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, ulusal ve uluslararası düzeyde ve disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Gelişim psikolojisi kavramlarını tanır. | 1 | 4 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 | 4 | 2 | 2 |
| 2 | Gelişim psikolojisi kavramlarını günlük ve mesleki problemlere uygular. | 2 | 4 | 3 | 3 | 3 | 1 | 2 | 1 | 4 | 3 | 3 |
| 3 | Öğrenme psikolojisi kavramlarını tanır. | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 |
| 4 | Öğrenme psikolojisi kavramlarını günlük ve mesleki problemlere uygular. | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 1 | 3 | 1 | 5 | 4 | 3 |
| 5 | Dikkat, Algı, Bellek yapılarını inceler. | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 3 |
| 6 | Psikoloji kuramlarının temel kavramlarını öğrenir. | 4 | 5 | 4 | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 | 4 | 3 | 3 |
| 7 | Davranış bozukluklarını sınıflandırır. | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 1 | 3 | 1 | 4 | 2 | 2 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 7 | 112 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 190 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,6 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||