| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Rehberlik Türleri ve İlkeleri | ORH 501 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MEHMET KAYA |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Samet Makas |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, rehberlik türleri, ilkeleri, rehberliğin kapsamı, temel işlevlerine göre rehberlik hizmetleri konusunda bireylere bilişsel yeterlik kazandırmaktır. |
| Dersin İçeriği | Hizmet alanlarına göre, problem alanlarına, öğretim basamaklarına, birey sayısına ve temel işlevlerine göre rehberlik türleri ile rehberlik anlayışını oluşturan temel ilkeler. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Rehberlik kavramını kavramsal ve operasyonel olarak tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Rehberliğin amacınına ilişkin farkındalık kazanır. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
| 3 | Rehberliği diğer alanlarla ilişkilendirebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gösterip Yaptırma, | |
| 4 | Rehberliğin sınırlarını kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, | |
| 5 | Rehberliği hizmet birimlerine göre sınıflandırabilir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 6 | Mevcut rehberlik programlarını tanır. | Anlatım, Eğitsel Oyun, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Öğrenci kişilik hizmetleri ve rehberlik | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 2 | Öğrenci kişilik hizmetleri ve rehberlik | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 3 | Rehberlikte hizmet türleri | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 4 | Okullarda rehberlik servisleri-hizmetleri | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 5 | Okullarda rehberlik servisleri-hizmetleri | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 6 | Eğitimde rehberlik hizmetleri | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 7 | Eğitimde rehberlik hizmetleri | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 8 | Kişisel rehberlik | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 9 | Ergenlik dönemi problemleri | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 10 | Kişisel rehberlik hizmetleri ve duygusal zeka | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 11 | Eğitsel rehberlik | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 12 | Eğitsel rehberlik | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 13 | Mesleki rehberlik | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 14 | Bireyi tanıma ve bireyi tanıma teknikleri | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Rehberlik Nedir Rehberliğin Anlamı İlkeleri Türleri Ve Başlıca Görevleri, MEB Yayınları, Yıldız KUZGUN
|
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanıyla ilgili kavramsal ve kuramsal bilgilere sahip olur. | ||||||
| 2 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrar. | ||||||
| 3 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası yayınları takip eder. | ||||||
| 4 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanında araştırma planlama, uygulama ve yapma becerisine sahip olur. | ||||||
| 5 | Önleyici rehberlik hizmetlerinin uygulamadaki yansımalarını değerlendirir. | ||||||
| 6 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanında akademik kurallara uygun yayım hazırlar. | ||||||
| 7 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanıyla ilgili uygulamada karşılaşılacak olası aksaklık için bireysel ve ekip olarak sorumluluk ve inisiyatif alır. | ||||||
| 8 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanında proje veya hedefi planlar ve yönetir. | ||||||
| 9 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanında yaşamboyu öğrenme ve sorgulama bilincine sahiptir. | ||||||
| 10 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanında gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
| 11 | Önleyici rehberlik hizmetleri alanında özümsediği bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, ulusal ve uluslararası düzeyde ve disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Rehberlik kavramını kavramsal ve operasyonel olarak tanımlar. | |||||||||||
| 2 | Rehberliğin amacınına ilişkin farkındalık kazanır. | |||||||||||
| 3 | Rehberliği diğer alanlarla ilişkilendirebilir. | |||||||||||
| 4 | Rehberliğin sınırlarını kavrar. | |||||||||||
| 5 | Rehberliği hizmet birimlerine göre sınıflandırabilir. | |||||||||||
| 6 | Mevcut rehberlik programlarını tanır. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 7 | 112 |
| Ara Sınav | 1 | 14 | 14 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 16 | 16 |
| Toplam İş Yükü | 200 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 8 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||