| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Meslek Danışmanlığı Testler ve Uygulamaları | KPD 510 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. BETÜL DÜŞÜNCELİ |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. BETÜL DÜŞÜNCELİ, |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Samet Makas |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Mesleklerle ilgili rehberlik hizmetlerini bilme, öğrencileri mesleki eğilimlerini belirleme ve yardımcı olma, mesleki rehberlikle ilgili testleri öğrenmektir |
| Dersin İçeriği | Meslekleri tanıma ve mesleki envanterleri tanıma ve uygulama ve mesleğe yönlendirme |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Mesleki Rehberliğin Varsayımlarını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Kısa Cevaplı Testler, |
| 2 | Mesleki Rehberliğin Prensiplerini yapılandırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
| 3 | Kariyer danışmanlığının Yöntem Ve Tekniklerini kullanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, | |
| 4 | Meslek seçimini etkileyen faktörleri analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
| 5 | Mesleki Testleri uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, | |
| 6 | Mesleki Rehberlikte değerlendirmeyi yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Mesleki Rehberliğe Giriş | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 2 | Meslek Seçimini Etkileyen Faktörler | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 3 | Meslek Seçimini Etkileyen Faktörler | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 4 | Yeteneklerin ve başarının ölçülmesi | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 5 | İlgilerin, tutumların ve kişiliğin ölçülmesi | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 6 | Testlerin kullanılması | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 7 | İlköğretimde mesleki rehberlik | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 8 | Ortaöğretim ve yükseköğretimde mesleki rehberlik | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 9 | Özellik faktör uyumlu kuramlar | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 10 | Özellik faktör uyumlu kuramlar | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 11 | Psikodinamik kariyer yaklaşımları | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 12 | Gelişimsel yaklaşımlar | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 13 | Sosyal-bilişsel yaklaşımlar | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 14 | Değerlendirme | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Kuzgun, Y, Bacanlı, F. (2012). Rehberlik ve Psikolojik Danışmada Kullanılan Ölçme Araçları ve Programlar Dizisi. Nobel Yayın evi. Kuzgun, Y. (2014). Akademik Benlik Kavramı Ölçeği, Nobel Yayın evi.
|
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Kariyer danışmanlığı alanıyla ilgili kavramsal ve kuramsal bilgilere sahip olur. | X | |||||
| 2 | Kariyer danışmanlığı alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrar. | X | |||||
| 3 | Kariyer danışmanlığı alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası yayınları takip eder. | X | |||||
| 4 | Kariyer danışmanlığı alanında araştırma planlama, uygulama ve yapma becerisine sahip olur. | X | |||||
| 5 | Kariyer danışmanlığı alanının uygulamadaki yansımalarını değerlendirir. | X | |||||
| 6 | Kariyer danışmanlığı alanında akademik kurallara uygun yayım hazırlar. | X | |||||
| 7 | Kariyer danışmanlığı alanıyla ilgili uygulamada karşılaşılacak olası aksaklık için bireysel ve ekip olarak sorumluluk ve inisiyatif alır. | X | |||||
| 8 | Kariyer danışmanlığı alanında proje veya hedefi planlar ve yönetir. | X | |||||
| 9 | Kariyer danışmanlığı alanında yaşamboyu öğrenme ve sorgulama bilincine sahiptir. | X | |||||
| 10 | Kariyer danışmanlığı alanında gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
| 11 | Kariyer danışmanlığı alanında özümsediği bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, ulusal ve uluslararası düzeyde ve disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Mesleki Rehberliğin Varsayımlarını açıklar. | 3 | 0 | 1 | 2 | 2 | 0 | 0 | 1 | 4 | 1 | 1 |
| 2 | Mesleki Rehberliğin Prensiplerini yapılandırır. | 2 | 1 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
| 3 | Kariyer danışmanlığının Yöntem Ve Tekniklerini kullanır. | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 1 | 3 | 2 | 5 | 4 | 4 |
| 4 | Meslek seçimini etkileyen faktörleri analiz eder. | 1 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 |
| 5 | Mesleki Testleri uygular. | |||||||||||
| 6 | Mesleki Rehberlikte değerlendirmeyi yorumlar. | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| 1. Ödev | 60 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
| 1. Final | 80 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
| Ödev | 2 | 6 | 12 |
| Final | 1 | 6 | 6 |
| Toplam İş Yükü | 146 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||