| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Kariyer Psikolojik Danışmanlığında Kişilerarası İletişim | KPD 515 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÜMİT SAHRANÇ |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. ÜMİT SAHRANÇ, |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Samet MAKAS |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Kariyer danışmanlığında, sözsüz ve sözlü iletişimde önemli olan empati, iletişim becerileri ve kişilerarası iletişimin öğretilmesi |
| Dersin İçeriği | Kariyer danışmanlığında iletişimin önemi ve iletişim biçemleri, sözsüz iletişim, mimik ve jestler, etkisiz dinleme, etkin dinleme ve etkin dinleme ilkeleri, kariyer danışmanlığında empati ve empati düzeyleri, cesaretlendirme, içerik yansıtma/açımlama, kendini açma, kişiselleştirme (anlam, amaç, problem kişiselleştirmeleri), özetleme ve özetlemede kişiselleştirmelerin yeri, kişilerarası ilişkiler ve duygusal zeka, kişilerarası ilişkilerde güvengenlik |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Empati, iletişim becerileri ve kişilerarası iletişime ilişkin kuramları tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Kariyer danışmanlığında iletişimin önemi ve iletişim biçemleri | |
| 2 | İletişim becerilerine genel bir bakış | |
| 3 | Kişilerarası ilişkilerin başlangıcı ve gelişimi | |
| 4 | Sözsüz iletişim, mimik ve jestler | |
| 5 | Etkisiz dinleme, etkin dinleme ve etkin dinleme ilkeleri | |
| 6 | Kariyer danışmanlığında empati ve empati düzeyleri | |
| 7 | Cesaretlendirme, içerik yansıtma/açımlama | |
| 8 | Vize Sınavı | |
| 9 | Kendini açma | |
| 10 | Kişiselleştirme, (anlam, amaç, problem kişiselleştirmeleri) | |
| 11 | Özetleme, özetlemede kişiselleştirmelerin yeri | |
| 12 | Kişilerarası ilişkiler ve duygusal zeka | |
| 13 | Kişilerarası ilişkilerde güvengenlik | |
| 14 | Kişilerarası ilişkilerde güvengenlik |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu |
Kaya, A. Kişilerarası İlişkiler ve Etkili İletişim, PegemAkademi, Ankara, 2011 |
| Ders Kaynakları |
Dökmen,Ü,.İletişim Çatışmaları ve Empati, Ankara, 2000 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Kariyer danışmanlığı alanıyla ilgili kavramsal ve kuramsal bilgilere sahip olur. | ||||||
| 2 | Kariyer danışmanlığı alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrar. | ||||||
| 3 | Kariyer danışmanlığı alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası yayınları takip eder. | ||||||
| 4 | Kariyer danışmanlığı alanında araştırma planlama, uygulama ve yapma becerisine sahip olur. | ||||||
| 5 | Kariyer danışmanlığı alanının uygulamadaki yansımalarını değerlendirir. | ||||||
| 6 | Kariyer danışmanlığı alanında akademik kurallara uygun yayım hazırlar. | ||||||
| 7 | Kariyer danışmanlığı alanıyla ilgili uygulamada karşılaşılacak olası aksaklık için bireysel ve ekip olarak sorumluluk ve inisiyatif alır. | ||||||
| 8 | Kariyer danışmanlığı alanında proje veya hedefi planlar ve yönetir. | ||||||
| 9 | Kariyer danışmanlığı alanında yaşamboyu öğrenme ve sorgulama bilincine sahiptir. | ||||||
| 10 | Kariyer danışmanlığı alanında gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
| 11 | Kariyer danışmanlığı alanında özümsediği bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, ulusal ve uluslararası düzeyde ve disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Empati, iletişim becerileri ve kişilerarası iletişime ilişkin kuramları tanır. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Ödev | 40 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
| 1. Final | 80 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 7 | 112 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 190 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,6 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||