| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| İnsan Kaynakları Yönetimi ve Uygulamaları | KPD 512 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. BASRİ ÖZÇELİK |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Eda BİÇENER |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | İKY fonksiyonları ile ilgili teorik bağlamda öğrenilenlerin çalışma yaşamı içinde yer alan pratikteki karşılığının öğretilmesi ve öğrencilerin İKY fonksiyonlarını uygulayabilmeleri için gerekli bilgi ve yeteneğin kazandırılması amaçlanmaktadır. |
| Dersin İçeriği | Bu derste temel olarak İKYnin temel yapısı ve iş analizi, İK planlaması, performans değerleme, iş değerleme ve ücret yönetimi gibi İK fonksiyonlarının uygulamaları ile ilgili konulara değinilecektir. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | İKY fonksiyonlarının işleyişi ile ilgili yeterli bilgi edinebilme, | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 2 | İKY fonksiyonları arasındaki etkileşimin kavranması, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
| 3 | İKY fonksiyonları ile ilgili uygulama örnekleri ile edinilen bilgilerin pratiğe aktarılmasının kolaylaştırılması | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, | |
| 4 | İKY fonksiyonları ile ilgili edinilen teorik bilginin uygulama bulguları ile karşılaştırmalı olarak değerlendirilmesi | Anlatım, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş ve İnsan Kaynakları Yönetiminin ortaya çıkışı | İlgili makalelerden sunum yapılması |
| 2 | İKY departmanının kuruluşu ve İK fonksiyonlarının tanıtılması | İlgili makalelerden sunum yapılması |
| 3 | İş analizi uygulamaları | İlgili makalelerden sunum yapılması |
| 4 | İK planlaması uygulamaları | İlgili makalelerden sunum yapılması |
| 5 | İK temin ve seçimi uygulamaları | İlgili makalelerden sunum yapılması |
| 6 | Eğitim ve geliştirme uygulamaları | İlgili makalelerden sunum yapılması |
| 7 | Performans değerlendirme uygulamaları | İlgili makalelerden sunum yapılması |
| 8 | Kariyer Planlama uygulamaları | İlgili makalelerden sunum yapılması |
| 9 | Arasınav | |
| 10 | Ücret Yönetimi uygulamaları | İlgili makalelerden sunum yapılması |
| 11 | İş Değerleme uygulamaları | İlgili makalelerden sunum yapılması |
| 12 | Uluslararası İKY uygulamaları | İlgili makalelerden sunum yapılması |
| 13 | Çalışanların İş Yaşamına Uyumlaştırılması uygulamaları | İlgili makalelerden sunum yapılması |
| 14 | Genel değerlendirme | İlgili makalelerden sunum yapılması |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Komisyon, İnsan Kaynakları Yönetimi, İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi Yayını, 2011 |
| Ders Kaynakları | Ardıç, K. ve Özdemir, Y. (2017) İnsan Kaynakları Yönetimi-Ders Notları, Sakarya Yayıncılık, Sakarya. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Kariyer danışmanlığı alanıyla ilgili kavramsal ve kuramsal bilgilere sahip olur. | ||||||
| 2 | Kariyer danışmanlığı alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrar. | ||||||
| 3 | Kariyer danışmanlığı alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası yayınları takip eder. | ||||||
| 4 | Kariyer danışmanlığı alanında araştırma planlama, uygulama ve yapma becerisine sahip olur. | ||||||
| 5 | Kariyer danışmanlığı alanının uygulamadaki yansımalarını değerlendirir. | ||||||
| 6 | Kariyer danışmanlığı alanında akademik kurallara uygun yayım hazırlar. | ||||||
| 7 | Kariyer danışmanlığı alanıyla ilgili uygulamada karşılaşılacak olası aksaklık için bireysel ve ekip olarak sorumluluk ve inisiyatif alır. | ||||||
| 8 | Kariyer danışmanlığı alanında proje veya hedefi planlar ve yönetir. | ||||||
| 9 | Kariyer danışmanlığı alanında yaşamboyu öğrenme ve sorgulama bilincine sahiptir. | ||||||
| 10 | Kariyer danışmanlığı alanında gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
| 11 | Kariyer danışmanlığı alanında özümsediği bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, ulusal ve uluslararası düzeyde ve disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | İKY fonksiyonlarının işleyişi ile ilgili yeterli bilgi edinebilme, | |||||||||||
| 2 | İKY fonksiyonları arasındaki etkileşimin kavranması, | |||||||||||
| 3 | İKY fonksiyonları ile ilgili uygulama örnekleri ile edinilen bilgilerin pratiğe aktarılmasının kolaylaştırılması | |||||||||||
| 4 | İKY fonksiyonları ile ilgili edinilen teorik bilginin uygulama bulguları ile karşılaştırmalı olarak değerlendirilmesi |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 7 | 112 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 195 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,8 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||