| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Endüstri Psikolojisi | KPD 502 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. TUNCAY AYAS |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. EYÜP ÇELİK, |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Eda BİÇENER |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Dersin amacı örgüt içerisindeki çalışan bireylerin davranışlarının grup, örgüt ve çevre değişkenlerini dikkate alarak incelenmesi ve analiz edilmesidir |
| Dersin İçeriği | Örgütsel davranış, iş tatmini, örgüt kültürü, grup ve takım çalışmaları, örgütlerde çatışma, liderlik, örgütsel bağlılık, stres yönetimi, örgütlerde etik kurallar |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Örgütsel Davranışın Bilimsel Temellerini bilir | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Örgüt İçinde Birey ve Kişilik | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Tutumlar ve İş tatmini | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Yetenekler ve Öğrenme | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | Örgüt İçinde Birey ve Kişilik özelliklerini betimler | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 6 | Tutumlar ve iş tatmininin önemini kavrar | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 7 | Örgüt Kültürünün niteliklerini tanımlar | ||
| 8 | Örgütlerde Grup ve Takım çalışmalarını yürütme becerileri geliştirir | ||
| 9 | Örgütlerde Etik Davranışları bilir |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Örgütsel Davranışın Bilimsel Temelleri | |
| 2 | Örgüt İçinde Birey ve Kişilik | |
| 3 | Tutumlar ve İş tatmini | |
| 4 | Yetenekler ve Öğrenme | |
| 5 | Örgüt Kültürü | |
| 6 | Örgütlerde Gruplar ve Takım çalışmaları | |
| 7 | Ara Sınav | |
| 8 | Örgütlerde Çatışma | |
| 9 | Örgütlerde Liderlik | |
| 10 | Örgütsel Değişme | |
| 11 | Örgütlerde Stres ve Yönetimi | |
| 12 | Örgütsel Bağlılık | |
| 13 | Örgütlerde Güç ve Politika | |
| 14 | Örgütlerde Etik Davranışlar ve Yönetimi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Tamer Koçel,İşletme Yöneticiliği,Beta Basım,İstanbul,1999 |
| Ders Kaynakları |
Prof.Dr. Erdal Tekarslan, Prof.Dr.Tanıl Kılınç, Prof.Dr.Hüner Şencan, Prof.Dr.A.Can Baysal, Davranışın Sosyal Psikolojisi. İ.Ü.İşletme Fakültesi Yayınları,No:278,İstanbul,2000., |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Kariyer danışmanlığı alanıyla ilgili kavramsal ve kuramsal bilgilere sahip olur. | ||||||
| 2 | Kariyer danışmanlığı alanının ilişkili olduğu disiplinlerarası etkileşimi kavrar. | ||||||
| 3 | Kariyer danışmanlığı alanıyla ilgili ulusal ve uluslararası yayınları takip eder. | ||||||
| 4 | Kariyer danışmanlığı alanında araştırma planlama, uygulama ve yapma becerisine sahip olur. | ||||||
| 5 | Kariyer danışmanlığı alanının uygulamadaki yansımalarını değerlendirir. | ||||||
| 6 | Kariyer danışmanlığı alanında akademik kurallara uygun yayım hazırlar. | ||||||
| 7 | Kariyer danışmanlığı alanıyla ilgili uygulamada karşılaşılacak olası aksaklık için bireysel ve ekip olarak sorumluluk ve inisiyatif alır. | ||||||
| 8 | Kariyer danışmanlığı alanında proje veya hedefi planlar ve yönetir. | ||||||
| 9 | Kariyer danışmanlığı alanında yaşamboyu öğrenme ve sorgulama bilincine sahiptir. | ||||||
| 10 | Kariyer danışmanlığı alanında gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
| 11 | Kariyer danışmanlığı alanında özümsediği bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, ulusal ve uluslararası düzeyde ve disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Örgütsel Davranışın Bilimsel Temellerini bilir | |||||||||||
| 2 | Örgüt İçinde Birey ve Kişilik | |||||||||||
| 3 | Tutumlar ve İş tatmini | |||||||||||
| 4 | Yetenekler ve Öğrenme | |||||||||||
| 5 | Örgüt İçinde Birey ve Kişilik özelliklerini betimler | |||||||||||
| 6 | Tutumlar ve iş tatmininin önemini kavrar | |||||||||||
| 7 | Örgüt Kültürünün niteliklerini tanımlar | |||||||||||
| 8 | Örgütlerde Grup ve Takım çalışmalarını yürütme becerileri geliştirir | |||||||||||
| 9 | Örgütlerde Etik Davranışları bilir |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Kısa Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 30 |
| 1. Final | 70 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 7 | 112 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Ödev | 1 | 15 | 15 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 200 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 8 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||