Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Statik Mukavemet | MMM 215 | 3 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SERDAR ASLAN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. SERDAR ASLAN, Dr.Öğr.Üyesi GARİP ERDOĞAN, Arş.Gör.Dr. MUSTAFA DURMAZ, |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör Erhan DURU |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Statik ve Mukavemetin temel kavramlarını ve temel uygulamalarını Metalurji ve Malzeme Mühendisliği çerçevesinde tanıtmak; Mekanik Metalurji, Plastik şekil verme yöntemleri derslerine alt yapı oluşturmak |
Dersin İçeriği | Mukavemet ve Statiğin tanımı, Statiğin Dayandığı Temeller, Reaksiyon Kuvvetleri, Noktasal ve Üniform Yükleme, ağırlık merkezi kavramı, Denge Şartları,Denge Denklemleri, Statikçe belirsiz sistemler, Sürtünme ve sürtünme kuvvetleri, Gerilme-genleme, Elastik sabitler, Çok yönlü gerilmeler, Çok bileşenli malzemeler ve mukavemet değerleri, Sıcaklığın malzemede oluşturacağı gerilmeler, Mohr dairesi kavramı, |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Statik durumlarda kuvvet ile ilgi analizleri yapar | Problem Çözme, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
2 | Birimlerin mukavemet ve statik problerin çözümlerinde kullanır | Problem Çözme, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
3 | Cisimlerin ağırlık merkezini hesaplar ; Denge denklemlerini kurar ve hesaplar | Problem Çözme, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
4 | Gerilme- şekil değiştirme ilişkisini yorumlar, hesaplamalar yapar | Problem Çözme, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
5 | Mohr çemberiniz içerek yorumlar | Problem Çözme, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mühendislikte Birimler; Statik Mukavemet kavramı ve önemi | |
2 | Statiğin dayandığı temel kavramlar ve uygulama alanları; Kuvvetler, Vektörler ve bileşke Kuvvetler | |
3 | Kuvvet Moment, Ağırlık merkezi | |
4 | Çubuklarda Noktasal ve Üniform Yükleme | |
5 | Malzemelerin Mekanik Özellikleri, | |
6 | Gerilme Genleme, Elastik sabitler , Rezilyas-Tokluk, Poisson oranı vb | |
7 | Gerilme Genleme, Elastik sabitler , Rezilyas-Tokluk, Poisson oranı vb | |
8 | Eksenel Yükler ve Gerilmeler | |
9 | Çok Yönlü Gerilmeler | |
10 | Çok Yönlü Gerilmeler | |
11 | Mohr Dairesi | |
12 | Mohr Dairesi | |
13 | Çok Bileşenli malzemeler | |
14 | Sıcaklığın malzemede oluşturacağı gerilmeler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1- Statics and Mechanics of Materials, R.C. Hibbeler, Fifth Edition, PEARSON 2- Mühendislik mekaniği statik / R.C. Hibbeler; S.C. Fan ; çev. Ayşe Soyuçok, Özgün Soyuçok 3-Cisimlerin mukavemeti / Ferdinand P. Beer, E. Russel Johnston, Jr., John T. Dewolf, David F. Mazurek ; çevirenler : Ayşe Soyuçok, Özgün Soyuçok |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | X | |||||
1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | X | |||||
2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | X | |||||
2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 a | PÇ 11 b |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Statik durumlarda kuvvet ile ilgi analizleri yapar | 4 | 4 | 4 | ||||||||||||||||||||
2 | Birimlerin mukavemet ve statik problerin çözümlerinde kullanır | 4 | 4 | 4 | ||||||||||||||||||||
3 | Cisimlerin ağırlık merkezini hesaplar ; Denge denklemlerini kurar ve hesaplar | 4 | 4 | 4 | ||||||||||||||||||||
4 | Gerilme- şekil değiştirme ilişkisini yorumlar, hesaplamalar yapar | 4 | 4 | 4 | ||||||||||||||||||||
5 | Mohr çemberiniz içerek yorumlar | 4 | 4 | 4 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ara Sınav | 70 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Kısa Sınav | 2 | 9 | 18 |
Ara Sınav | 1 | 21 | 21 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 112 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,48 | ||
dersAKTSKredisi | 4 |