| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Bireyselleştirilmiş Eğitim ve Geçiş Planlarının Hazırlanması | OEO 204 | 4 | 2 + 0 | 2 | 3 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AHMET FİDAN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
| Dersin Amacı | Öğretmen adaylarına bireyselleştirilmiş eğitim ve geçiş planlarının hazırlanması konusunda bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
| Dersin İçeriği | Ayrıntılı değerlendirme, BEP'in öğeleri; BEP'in yasal dayanaklan; Okul türleine göre BEP çeşitleri (okulöncesi, ilköğretim programlan), kısa ve uzun dönemli amaçlar; eğitsel değerlendirme; tüm hizmet planı; özel eğitim ihtiyacı olan bireylerde 0-3 yaş döneminde bireyselleştirilmiş aile hizmet planlanmn (BAHP) tanımı, önemi ve örnekleri; geçiş planlarının tanımı ve önemi; geçiş türleri, özel eğitim ihtiyacı olan bireylerde BAHP, BEP ve geçiş plam uyarlamalan ve dikkat edilecek hususlar; BEP'in, BAHP'nin ve geçiş planlarının izlenmesi ve değerlendirilmesi. |
| Kalkınma Amaçları |
|---|
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Bireyselleştirilmiş eğitim planları ve okul programları hakkında bilgi verir | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 2 | Ölçme araçları ve ayrıntılı değerlendirme hakkında bilgi verir | Anlatım, | |
| 3 | Bireyselleştirilmiş eğitim planları, öğeleri ve yasal dayanakları hakkında bilgi verir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 4 | Uzun ve kısa dönemli amaç hazırlar | Anlatım, | |
| 5 | Bireyselleştirilmiş geçiş planı ve bireyselleştirilmiş aile hizmet planı hakkında bilgi verir | Tartışma, | |
| 6 | BEP geliştirir. | Tartışma, | |
| 7 | BEP konusunda yapılan güncel gelişmeleri takip eder. | Anlatım, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | BEP ile ilgili temel bilgiler | |
| 2 | Eğitsel değerlendirme süreci | |
| 3 | Ayrıntılı değerlendirme | |
| 4 | BEP'in öğeleri | |
| 5 | Amaç yazma | |
| 6 | Amaç yazma | |
| 7 | Örnek BEPlerin incelenmesi | |
| 8 | BEP Hazırlama | |
| 9 | BEP Hazırlama | |
| 10 | Bireyselleştirilmiş Aile Hizmet Planı | |
| 11 | Bireyselleştirilmiş Geçiş Planı | |
| 12 | Bilgisayar destekli BEP geliştirme | |
| 13 | BEP konusunda yapılan güncel yayınlar | |
| 14 | Geliştirilen BEP leri değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Özel eğitim, öğretmenlik mesleği, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili güncel bilgileri tanımlar. | X | |||||
| 2 | Öğrencilerinin seviyesini öğretime başlamadan önce değerlendirip, sonuçları veli ve yöneticilerle paylaşır; bu sonuçlara göre bireyselleştirilmiş eğitim planı hazırlayıp kullanır. | X | |||||
| 3 | Alanıyla ilgili sahip olduğu bilgi ve becerileri yasal ve etik kurallar çerçevesinde mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. | X | |||||
| 4 | Öğretim ve araştırma amacıyla temel düzeyde (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzey) bilişim teknolojilerini kullanarak özel gereksinimli birey ve ailesine destek sağlar. | X | |||||
| 5 | Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili uygulamalarda öngörülemeyen durumlarla karşılaştığında çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
| 6 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini amacına yönelik kullanır. | X | |||||
| 7 | Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilimsel ürünleri inceler ve/veya yeni ürünler ortaya koyar. | X | |||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum ve davranışlar sergileyerek alanıyla ilgili seminer, konferans, çalıştay vb. çalışmalara katılır. | X | |||||
| 9 | Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri yeni gelişmeleri takip edip, meslektaşlarıyla ortak çalışabilir. | X | |||||
| 10 | Alanıyla ilgili ihtiyaç duyduğu bilgilere erişmek için temel düzeyde (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi) yabancı dil bilgisini kullanır. | X | |||||
| 11 | Özel eğitim çalışmalarında öğrencilerin yaşadığı çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine göre plan ve projeler hazırlayıp, uygular ve yönetir. Sonuçları ilgili kişi ve kurumlarla paylaşır. | X | |||||
| 12 | Özel gereksinimli bireyler, aileleri ve diğer uzmanlar ile çalışma konusunda etkili iletişim becerilerini kullanır. | X | |||||
| 13 | Özel gereksinimli öğrencilere iletişim ve sosyal becerileri kazandırabilme ve onların sosyal kabulünü artırabilme konusunda sahip olduğu bilgi ve becerileri verimli şekilde kullanır. | X | |||||
| 14 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olup, bu değerleri mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. | X | |||||
| 15 | Öğrencilerin tüm özellikleri (ek özrü, sağlık problemleri vb.) ve ihtiyaçları doğrultusunda düzenlemeler yapar. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Bireyselleştirilmiş eğitim planları ve okul programları hakkında bilgi verir | |||||||||||||||
| 2 | Ölçme araçları ve ayrıntılı değerlendirme hakkında bilgi verir | |||||||||||||||
| 3 | Bireyselleştirilmiş eğitim planları, öğeleri ve yasal dayanakları hakkında bilgi verir. | |||||||||||||||
| 4 | Uzun ve kısa dönemli amaç hazırlar | |||||||||||||||
| 5 | Bireyselleştirilmiş geçiş planı ve bireyselleştirilmiş aile hizmet planı hakkında bilgi verir | |||||||||||||||
| 6 | BEP geliştirir. | |||||||||||||||
| 7 | BEP konusunda yapılan güncel gelişmeleri takip eder. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| Toplam | 0 |
| Toplam | 0 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
| Ödev | 1 | 9 | 9 |
| Final | 1 | 14 | 14 |
| Toplam İş Yükü | 85 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,4 | ||
| dersAKTSKredisi | 3 | ||