| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Zy'de Disiplinlerarası Çalışma ve İşbirliği | OEO 006 | 0 | 2 + 0 | 2 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | - |
| Önerilen Seçmeli Dersler | - |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi UĞUR YASSIBAŞ |
| Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi UĞUR YASSIBAŞ, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | ZY alanında disiplinler arası çalışmanın önemini açıklayabilme ve disiplinler arası çalışmanın temel ilkelerini uygulama ortamlarında nasıl kullanılabileceğini tartışma
|
| Dersin İçeriği | Zihin yetersizliği ve ilişkili diğer alanlar; disiplinler arası çalışma alanları işbirliği kavramları; işbirliğinde ekip üyeleri ve özellikleri; işbirliğinin gerekliliği ve önemi; ekip çalışmasında temel prensipler; ekip çalışması kuramları; Türkiye’deki disiplinler arası çalışma durumu; Türkiye’de ekip çalışması; güncel sorunların değerlendirilmesi; güncel sorunlara çözüm önerileri. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Zihin yetersizliği ve diğer ilişkili alanları tanımlar | Beyin Fırtınası, | |
| 2 | İşbirliği kavramını açıklar, gerekliliği ve önemi hakkında tartışır | Anlatım, | |
| 3 | Ekip çalışmasında temel prensipleri açıklar | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
| 4 | Türkiye'de disiplinler arası ekip çalışmasına ilişkin durumu tartışır | Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 5 | Türkiye'deki disiplinler arası çalışmaya ilişkin sorunları tartışır ve çözüm önerileri sunar | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Zihin yetersizliği ve ilişkili diğer alanlar | |
| 2 | Zihin yetersizliği ve ilişkili diğer alanlar | |
| 3 | Disiplinler arası çalışma alanları işbirliği kavramları | |
| 4 | Disiplinler arası çalışma alanları işbirliği kavramları | |
| 5 | İşbirliğinde ekip üyeleri ve özellikleri | |
| 6 | İşbirliğinde ekip üyeleri ve özellikleri | |
| 7 | İşbirliğinin gerekliliği ve önemi | |
| 8 | Vize | |
| 9 | Ekip çalışmasında temel prensipler | |
| 10 | Ekip çalışması kuramları | |
| 11 | Türkiye’deki disiplinler arası çalışma durumu | |
| 12 | Türkiye’de ekip çalışması | |
| 13 | Güncel sorunların değerlendirilmesi | |
| 14 | Güncel sorunlara çözüm önerileri |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Slaytlar |
| Ders Kaynakları | Slaytlar |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Özel eğitim, öğretmenlik mesleği, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili güncel bilgileri tanımlar. | X | |||||
| 2 | Öğrencilerinin seviyesini öğretime başlamadan önce değerlendirip, sonuçları veli ve yöneticilerle paylaşır; bu sonuçlara göre bireyselleştirilmiş eğitim planı hazırlayıp kullanır. | X | |||||
| 3 | Alanıyla ilgili sahip olduğu bilgi ve becerileri yasal ve etik kurallar çerçevesinde mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. | X | |||||
| 4 | Öğretim ve araştırma amacıyla temel düzeyde (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzey) bilişim teknolojilerini kullanarak özel gereksinimli birey ve ailesine destek sağlar. | X | |||||
| 5 | Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili uygulamalarda öngörülemeyen durumlarla karşılaştığında çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
| 6 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini amacına yönelik kullanır. | X | |||||
| 7 | Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilimsel ürünleri inceler ve/veya yeni ürünler ortaya koyar. | X | |||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum ve davranışlar sergileyerek alanıyla ilgili seminer, konferans, çalıştay vb. çalışmalara katılır. | X | |||||
| 9 | Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri yeni gelişmeleri takip edip, meslektaşlarıyla ortak çalışabilir. | X | |||||
| 10 | Alanıyla ilgili ihtiyaç duyduğu bilgilere erişmek için temel düzeyde (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi) yabancı dil bilgisini kullanır. | X | |||||
| 11 | Özel eğitim çalışmalarında öğrencilerin yaşadığı çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine göre plan ve projeler hazırlayıp, uygular ve yönetir. Sonuçları ilgili kişi ve kurumlarla paylaşır. | X | |||||
| 12 | Özel gereksinimli bireyler, aileleri ve diğer uzmanlar ile çalışma konusunda etkili iletişim becerilerini kullanır. | X | |||||
| 13 | Özel gereksinimli öğrencilere iletişim ve sosyal becerileri kazandırabilme ve onların sosyal kabulünü artırabilme konusunda sahip olduğu bilgi ve becerileri verimli şekilde kullanır. | X | |||||
| 14 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olup, bu değerleri mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. | X | |||||
| 15 | Öğrencilerin tüm özellikleri (ek özrü, sağlık problemleri vb.) ve ihtiyaçları doğrultusunda düzenlemeler yapar. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Zihin yetersizliği ve diğer ilişkili alanları tanımlar | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||
| 2 | İşbirliği kavramını açıklar, gerekliliği ve önemi hakkında tartışır | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||
| 3 | Ekip çalışmasında temel prensipleri açıklar | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||
| 4 | Türkiye'de disiplinler arası ekip çalışmasına ilişkin durumu tartışır | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||
| 5 | Türkiye'deki disiplinler arası çalışmaya ilişkin sorunları tartışır ve çözüm önerileri sunar | 5 | 5 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 40 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 60 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 40 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| Toplam | 80 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 10 | 2 | 20 |
| Kısa Sınav | 2 | 6 | 12 |
| Ara Sınav | 1 | 7 | 7 |
| Ödev | 1 | 7 | 7 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 88 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,52 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||